Piloții maritimi au nevoie de scări sigure pentru accesul la bordul navelor

961

Articole de la același autor

În 2008, Asociația Internațională a Piloților Maritimi (IMPA) a realizat, împreună cu Camera Internațională a Shipping-ului (ICS) și Federația Internațională a Shipping-ului (ISF), o broșură destinată companiilor de navigație și marinarilor. Materialul informativ le reamintea celor implicați în transportul mari-tim faptul că este vital ca scările utilizate la îmbarcarea și debarca-rea piloților să fie în bună stare.

Săptămâna trecută, IMPA și ICS au luat decizia să aducă la zi broșura, ținând cont de ultimele amendamente la Convenția Inter-națională privind Siguranța Vieții pe Mare (SOLAS), referitoare la scările de piloți, amendamente care se aplică de la 1 iulie 2012.

Nick Cutmore, secretarul gene-ral al IMPA a explicat: "Din neferi-cire, câțiva piloți și-au pierdut viața în ultimii ani, în urma accidentelor produse în timpul urcării sau coborârii de pe nave, iar mulți alții au fost răniți. De ceea, suntem încântați de sprijinul primit de la ICS, ISF și alte organizații din acest sector în promovarea me-sajului către navigatori și ma-nagementul companiilor, de a pune la dispoziția piloților scări sigure, în concordanță cu prevederile SOLAS."

Broșura va fi distribuită în întreaga industrie a shipping-ului, inclusiv în format electronic, de pe site-ul IMPA și ICS.

Inițiativa IMPA este binevenită. Starea scărilor este o chestiune vitală în munca piloților. De-a lungul timpului, în portul Con-stanța, viața acestora a fost de-seori în pericol, pentru că scările nu erau construite și întreținute conform normelor SOLAS. Au fost înregistrate și câteva experiențe dramatice în trecut.

Prin anii ´90, pilotul Adrian Bujini se pregătea să piloteze un tanc petrolier, care solicitase in-trarea în portul Constanța. Vremea era cumplită. Furtuna de forța 8 - 9 se juca cu nava ale cărei tancuri de marfă erau goale. Echipajul nu a mai reușit să așeze vaporul în fața vântului, pentru a-i asigura pilotinei adăpost. Cu toate acestea, pilotul și-a asumat riscul și a început să urce pe scară. N-a apucat să ajungă pe punte. Din cauza furtunii, pilotina a lovit scara, făcând-o să balanseze la 45 de grade. Surprins de mișcarea bruscă, pilotul a scăpat frânghia din mâini și s-a prăbușit de la 5 m pe puntea pilotinei. Accidentarea a fost gravă și spitalizarea a durat 30 de zile. Altă dată, una dintre parâmele scării s-a slăbit și pilotul a căzut în gol, mai mult de un metru.

Mult mai urât a pățit-o un cunoscut pilot șef din portul Constanța. Acesta a stat 9 luni în spital după ce i-a fost zdrobit piciorul între pilotină și navă, în timp ce încerca să urce pe scară.

La un mineralier românesc, scara s-a rupt de sus și pilotul a căzut pe sparge-valul pilotinei. De acolo a ajuns la spital. Dar cel mai grav caz accident de acest fel petrecut în portul Constanța a avut loc înainte de 1944. Printre portuari se povestește despre pilotul Zanetti, care a rămas fără ambele picioare în timp ce participa la o manevră.

Trebuie reamintit faptul că piloții au dreptul să refuze manevra atunci când scările nu sunt conforme normelor SOLAS. După 1989, piloții maritimi români au fost feriți de accidente. Dar asta nu înseamnă că scările navelor au fost, întotdeauna, sigure. Cele mai multe nave care intră în portul Constanța respectă aceste cerințe, afirmă piloții. Excepțiile sunt reprezentate de navele care circulă sub pavilionul unor state arabe. Până în prezent, însă, nicio manevră nu a fost refuzată de piloții români, chiar dacă riscul de a se accidenta a fost ridicat. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7258 secunde