Pilotajul și remorcajul maritim se pregătesc de "furtună"

1940
3
Pilotajul și remorcajul maritim se pregătesc de

Articole de la același autor

Anul 2014 va aduce câteva schimbări cu implicații profunde în domeniul siguranței navigației. Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică trei proiecte de ordin de ministru, care vizează: echipajul minim de siguranță pe navele maritime cu pavilion românesc, autori-zarea companiilor de pilotaj și a celor de remorcaj. Noile cerințe sporesc siguranța navigației, dar generează costuri suplimentare majore pentru operatorii de pe piața pilotajului și remorcajului. Pentru fiecare tip de navă sunt stabilite dimensiunea și structura echipajului minim de siguranță (da-tele respective sunt înscrise într-un certificat), care trebuie să se afle la bord în orice moment. Rezultă că, pentru fiecare pilotină și remorcher din dotare, operatorii trebuie să asigure echipajul minim de siguranță pe fiecare schimb. Potrivit normativului, echipajul minim de siguranță al unei pilotine este de 3 persoane. La remorchere, dimen-siunea lui variază de la 3 persoane (cazul remorcherelor până la 750 kW) la 10 persoane (cazul remorcherelor peste 3.000 kW).  Pentru a fi autorizați pentru activitatea de pilotaj, operatorii economici vor trebui, în viitor, să își deschidă un punct de lucru, dotat cu un radiotelefon fix, în fiecare port maritim, să aibă pilotină pentru fiecare port în parte, să aibă numărul de piloți (cu contract de muncă permanent) stabilit de administrația portuară sau a căii navigabile. Astfel, firmele de pilotaj care au contract cu Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța vor trebui să aibă cel puțin câte o pilotină în porturile Constanța, Midia și Mangalia, cu echipaj minim de siguranță pe fiecare schimb, indiferent de dimensiunea traficului.  În cazul remorcajului de manevră a navelor maritime în porturi, autorizația se eliberează în funcție de numărul remorcherelor și tracțiunea la cârlig a acestora. Spre exemplu, pentru a fi autorizată să remorcheze nave cu lungimea maximă de 120 m și cu greutatea netă până la 1.000 tone, compania trebuie să dețină cel puțin un remorcher cu tracțiunea pe cârlig de minimum 5 tone forță. La cealaltă extremă, dacă lungimea navei este mai mare de 250 m, operatorul trebuie să dețină minimum patru remorchere, din care: două cu tracțiunea pe cârlig de minimum 20 tone forță și două cu minimum 40 tone forță. Rămâne de văzut cum vor reacționa companiile de pilotaj și remorcaj. Oare, vor formula obiecții și propuneri? Iar dacă o vor face, cum le va primi ministrul Transporturilor? Va ține cont de ele? Un lucru este clar: serviciile de siguranță a navigației vor fi mult mai costisitoare pe viitor și mai puțin profitabile. Oare câți dintre actualii operatori vor rezista pe piață? Pentru pilotajul și remorcajul maritim se anunță "furtună", în 2014.


Comentează știrea

eu
30 decembrie 2013
sa dispara jigodiile

poate mai dispar ordinarii canal service ,black sea care sunt ca niste bube pline cu puroi si programele de 20 zile 24 ore pe zi la munca cu 10 libere care nu cred ca mai exista in nici un port normal ce sa mai vrb de siguranta cu toate wc-urile plutitoare din portul asta si poate apar firme serioase care sa ne respecte si pe noi ca oameni cei ce lucram in port nu numai cei ce dau spagi peste tot ca sa tina de ciolan

marinar
10 februarie 2014
evaziune

ca de obicei redactorul acestui articol ''mangiie''subiectul...de ce nu anchetati si publicati domnu'reporter manjit si cumparat despre:contractele de munca individuale ale angajatilor de la canal sea services si black sea services?adevarate fraude si incheiate cu consultanta doamnelor din birouri care participa efctiv la fraude si eludarea codului muncii?.despre 1%spor de zile libere si ore lucrate de noapte...alo,domnu'culetzu,domnu, 'vasilescu ''elephant',daca cei de la itm cu care sunteti in cirdasie dispar,cum o rezolvati?culetzu,mai aduni tiganii din palazu sa-l voteze pe varu'tau de la forta civica ,fostul prefect hot?vasilescule vor merge oamenii tai la ITM si-si vor lua banii,distrusule mizerabil ce esti! reportrule cumparat,daca tot scrii ,fa-o in spirit gazetaresc ,cumparatule,scursoare umana,vor iesi incet toate la iveala hotilor si cei de euroest cu menajeria de elefanti pe post de piloti,peste 65 de ani,alo ''smurdule'' fii pe faza ,extrage pilotii muribunzi si decrepiti gen gheorghiu de la nave,au umplut pampers-ul!' de ce nu anchetati componenta" remo-logistic"',cine sunt actionarii?cum cei de la ''coremar,''epavele umane ramase acolo,au complet alta grila de salarizare si sporuri ,fiind totusi actionariat privat,gen stavrositu,alo fi-su lu'ala de v-a furat cot la cot cu brinzoi si dede,ani de zile,alo?

marinar
10 februarie 2014
ion tita -calin =cumparat

de ce tot te invortesti in juru'subiectului reporterule?stie tot portu'cine sunt actionarii societatilor de remorcaj din constanta,gen dl.moraru de la menajeria EUROEST .nu stie tot portu'despre cum s-au platit salriile la ''negru pina acum citeva luni?despre pilotaj nimic,marea evaziune fiscala coordonata de culetzu,vasilescu,si ceilalti actionari de la canal sea services pilot,black sea services pilot?alo!s-au eludat prevederi legale in cooperare cu doamnele din birouri,care au facultatea de drept sau contabilitate etc, s-au evazionat sume imense ,vedeti cine sunt contabilele acestor minunate firme/?,sunt persoanele de ''incredere''care prin fin santaj isi propulseaza ce au,frati,fini,cumnati, soti prin diferite functii!,,surorile si rudele actionarilor , ,alo se cheama operatiunea ''evazionarea statului de drept care este ''drept?tva se returneaza la ce ?la investitiii,dar parcul auto al black sea services,sau biosanivet?au angajatii acces acolo,cine conduce supermasinile acelea?

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3351 secunde