Potrivit unui sondaj efectuat de SLN

Peste 500 de cadeți români pleacă pe mare în fiecare an

6307
17
Peste 500 de cadeți români pleacă pe mare în fiecare an - peste500decadeti1-1525795136.jpg

Articole de la același autor

În perioada 15 martie - 15 aprilie 2018, Sindicatul Liber al Navigatorilor a efectuat un sondaj privind stagiul de practică al cadeților, în rândul companiilor de crewing care activează constant, nu doar ocazional, pe piața forței de muncă marinărești din România.

"Potrivit răspunsurilor oferite, peste 500 de absolvenți ai instituțiilor de învățământ superior reușesc să se îmbarce, în fiecare an, pe navele unor companii străine, prin intermediul acestor intermediari, pentru a-și efectua stagiul de cadet - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, liderul SLN și șef al Inspectoratului ITF România. Având în vedere faptul că, în prezent, avem promoții de peste 600 de studenți, deficitul de locuri de practică se ridică la circa o sută. Nu trebuie uitat nici faptul că, din urmă vin câteva mii de absolvenți care nu și-au efectuat stagiul de cadet, ceea ce face ca presiunea pe piață să fie destul de mare. Totuși, datele sondajului sunt încurajatoare. Ele demonstrează că absolvenții instituțiilor de învățământ marinăresc sunt căutați pe piață".

Cu ajutorul proiectului "Cadetul român", Sindicatul Liber al Navigatorilor speră să încurajeze armatorii străini să angajeze mai mulți cadeți din țara noastră. În acest sens, au fost purtate discuții cu mai multe companii din shipping-ul european, în acest moment fiind acceptate 12 locuri de practică pentru cadeții români. Se speră ca numărul lor să crească până la cel puțin 40 de locuri.

Bugetul alocat de SLN finanțării acestui proiect se ridică la 30.000 de euro. Tot pe atât este și finanțarea din partea Universității Maritime din Constanța. Banii vor fi folosiți pentru acoperirea unei părți din cheltuielile pe care ar trebui să le facă armatorii străini pentru pregătirea cadeților români.

"Așteptăm, în continuare, oferte din partea companiilor străine. Trebuie precizat faptul că shipping-ul internațional nu a ieșit din criza care a debutat în anul 2009. Piața este contractată. Cantitățile de mărfuri sunt sub nivelul capacităților de transport existente. Pe segmentul navelor off-shore se simte un început de revigorare a pieței, ca urmare a creșterii cererii de hidrocarburi. Piața tancurilor petroliere este și ea ceva mai dinamică. În schimb, pe segmentul cargourilor și vrachierelor continuă declinul, iar piața navelor portcontainer este în stagnare.

Pe de altă parte, competiția continuă să fie alterată de companiile mici, cu nave vechi și sub standardele internaționale, care fac concurență neloială companiilor mari și practică dumping-ul social. Sperăm ca, prin campania ITF împotriva navelor sub standard, să reușim să mai eliminăm din navele vechi, care pun în pericol siguranța navigației, viața oamenilor și mediul.

Convenția maritimă privind munca și viața pe mare MLC - 2016 este aplicată în tot mai multe state ale lumii și numărul navelor reținute pentru încălcarea prevederilor sale este în creștere. În zona Mării Negre, inspectorii de Port State Control din porturile românești, bulgărești și rusești urmăresc respectarea prevederilor MLC – 2006 la bordul navelor. Încercăm să stimulăm și autoritățile din Ucraina să se alinieze la efortul general. Sperăm ca, odată cu eliminarea companiilor ce practică dumping-ul social, să vedem și navigatori români pe piața Mării Negre", a afirmat Adrian Mihălcioiu. 

Comentează știrea

17 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
cadet
9 mai 2018
pe bune?

Deci aia cu "banii folositi pentru acoperirea unor parti din cheltuielile pe care ar trebui să le facă armatorii străini pentru pregătirea cadeților români" mi se pare maxima.Dar ce ziceti de faptul ca un cadet,de cele mai multe ori face job-uri extra, ce nu se gasesc in fisa postului,pe un salariu mizerabil? Le face cineva dreptate? Saracii armatori,isi rup de la gura ca sa tina niste cadeti la bord,eu zic sa mai suplimentati acele fonduri.

john
9 mai 2018
cadetie

Nu mai pacaliti oamenii cu 500 de cadeti pe an ,daca este adevarat publicati lista celor 500 cu contrctul atasat la nume si nr de telefon pentru confirmare , in rest minciuni de pensionar lingau

O agentie de crewing
9 mai 2018
Cadeti

Confirm ca am fost contactat de cineva de la SLN prin Aprilie pentru a le spune daca luam cadeti. Din fericire firma noastra are pe an peste 20 de studenti imbarcati. Sunt firme care iau si 50 pe an. Cred ca sunt mai multi de 500 dar atentie, nu inseamna ca acestia termina stagiul intr-un an. Noi ii luam pentru 6 luni pe an. In doi ani termina practic stagiul un student. Asta pentru corectitudine.

Comandant
9 mai 2018
Cadeti

Pentru "cadet" : Mai tinerete, cadetia inseamna experienta pe nava. Normal ca lucrezi orice, dar fara sa iti puna cineva viata in pericol. Nu iti inchipui tu ca ajungi la nava si stai sa dormi pana la 12 si pe urma te mai duci si tu prin comanda sau masina cand iti vrea sufletul. Atitudinea gen asta pe care o afisezi a dus la scarbirea armatorilor de a lua cadetii romani. Nu ai vrea sa te platesca cineva suplimentar domnule "cadet" doar ca respiri aer de vapor? Si ce ai mai vrea sa faca lumea pentru tine? Un BMW sa iti cumpere? Nu esti cu picioarele pe pamant. Gandeste putin ca de aia ai creier in cap.

Răspuns la: pe bune?
Adăugat de : cadet, 9 mai 2018
Deci aia cu "banii folositi pentru acoperirea unor parti din cheltuielile pe care ar trebui să le facă armatorii străini pentru pregătirea...
Ofiter
9 mai 2018
pentru cadet

Un pulifrici , asta esti tinere. Esti dus

Vasilica
9 mai 2018
cadetie

Nu va mai zbateti bai papagalilor, ca studentii astia nu merita sa bea apa de tanc. Generatie de tot rasul. Hahahaaa

Alb
9 mai 2018
M

Pot sa confirm ca majoritatea colegilor mei care si-au batut capul sa plece au fost imbarcati, fac referinta la electricieni. La navigatie este marea problema.

17 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5318 secunde