Patru navigatori români, sub amenințarea armelor iraniene
Articole de la același autor
Nu distrugeți marinăria!
28 Aprilie 2015
Cum a devenit UMC furnizor de ofițeri pentru flota Japoniei
26 Martie 2015
ANR scapă de teroarea hârtiilor și dosarelor
28 Martie 2015
Nu distrugeți marinăria! (II)
29 Aprilie 2015
Pe data de 28 aprilie 2015, la ora locală 2.05, Comandamentul central al Forțelor Navale ale SUA, din Bahrain, a primit un mesaj de alarmă de pe portcontainerul "Maersk Tigris", după ce o navă a marinei de război a Iranului a deschis focul de avertisment peste puntea sa, iar personalul iranian a urcat la bord, a anunțat purtătorul de cuvânt al Pentagonului.
La momentul incidentului, portcontainerul se îndrepta dinspre Jeddah, Arabia Saudită, spre Jebel Ali, Emiratele Arabe Unite.
Colonelul Steve Warren a declarat în fața presei că nave de patrulare ale Corpului Gardienilor Revoluției Islamice din Iran (IRGC) au abordat portcontainerul "Maersk Tigris", sub pavilion Insulele Marshall, care se afla în apele teritoriale iraniene, în Strâmtoarea Hormuz, între Golful Persic și Golful Oman, în Marea Arabiei. Respectiva strâmtoare reprezintă teritoriu iranian, dar se recunoaște că ea conține liniile de navigație internaționale și, drept urmare, se aplică principiul tranzitului liber.
Comandantul a fost contactat de militarii iranieni, care i-au cerut să îndrepte portcontainerul în adâncul apelor teritoriale iraniene. Întrucât a refuzat, de pe una dintre navele militare s-a deschis foc de avertisment peste punte. Drept urmare, comandantul a trebuit să dea curs solicitării și să conducă nava lângă Insula Larak, din apropierea coastei Iranului, în Golful Persic.
În consecință, Navcent (centrul de comandă) a direcționat distrugătorul american "USS Farragut" cât mai aproa-pe de locația lui "Maersk Tigris" și a trimis avioane de recunoaștere să monitorizeze situația.
"Maersk Tigris" este înregistrat sub pavilion Insulele Marshall, o republică față de care SUA au responsabilitatea și deplina autoritate să-i asigure securitatea și să o apere, conform unui acord intrat în vigoare în 2004.
Cotidianul "Cuget Liber" s-a adresat Ministerului Afacerilor Externe solicitând informații cu privire la navigatorii români, care se află pe nava "Maersk Tigris", și a primit următorul răspuns:
"Cu referire la situația navei Maersk Tigris, la bordul căreia s-ar afla marinari cetățeni români, Ministerul Afacerilor Externe precizează că încă din cursul zilei de 28 aprilie au fost transmise instrucțiuni ambasadelor României la Washington și la Teheran, care au solicitat autorităților competente
locale informații detaliate despre situația navei, dar mai ales verificarea existenței vreunui cetățean român la bord.
Verificările continuă și pe parcursul acestei zile, fiind așteptate clarificări în regim de urgență."
Potrivit liderului Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, la bordul navei se află 21 navigatori, dintre care: 13 din Myanmar, 4 români, un ucrainean, un rus, un polonez și un bulgar.
"Oficialii iranieni au declarat că nava a fost reținută pentru un litigiu comercial și că au o hotărâre judecătorească în acest sens. Echipajul se află la bord, în siguranță. Sper că nu va avea niciun fel de probleme. Românii nu sunt membri de sindicat, dar nava este acoperită de un contract de muncă ITF" - a afirmat Adrian Mihălcioiu.
Compania Rickmers Shipmanagement, din Singapore, care asigură managementul navei, a informat autoritățile internaționale relevante despre acest incident. Într-un comunicat de presă, aceasta a accentuat că tratează cu mare responsabilitate obligațiile pe care le are privind echipajul și că principala sa preocupare o reprezintă situația navigatorilor de la bord.
Portcontainerul "Maersk Tigris" are capacitatea de 5.500 TEU și a fost construit în 2014.
La momentul incidentului, portcontainerul se îndrepta dinspre Jeddah, Arabia Saudită, spre Jebel Ali, Emiratele Arabe Unite.
Colonelul Steve Warren a declarat în fața presei că nave de patrulare ale Corpului Gardienilor Revoluției Islamice din Iran (IRGC) au abordat portcontainerul "Maersk Tigris", sub pavilion Insulele Marshall, care se afla în apele teritoriale iraniene, în Strâmtoarea Hormuz, între Golful Persic și Golful Oman, în Marea Arabiei. Respectiva strâmtoare reprezintă teritoriu iranian, dar se recunoaște că ea conține liniile de navigație internaționale și, drept urmare, se aplică principiul tranzitului liber.
Comandantul a fost contactat de militarii iranieni, care i-au cerut să îndrepte portcontainerul în adâncul apelor teritoriale iraniene. Întrucât a refuzat, de pe una dintre navele militare s-a deschis foc de avertisment peste punte. Drept urmare, comandantul a trebuit să dea curs solicitării și să conducă nava lângă Insula Larak, din apropierea coastei Iranului, în Golful Persic.
În consecință, Navcent (centrul de comandă) a direcționat distrugătorul american "USS Farragut" cât mai aproa-pe de locația lui "Maersk Tigris" și a trimis avioane de recunoaștere să monitorizeze situația.
"Maersk Tigris" este înregistrat sub pavilion Insulele Marshall, o republică față de care SUA au responsabilitatea și deplina autoritate să-i asigure securitatea și să o apere, conform unui acord intrat în vigoare în 2004.
Cotidianul "Cuget Liber" s-a adresat Ministerului Afacerilor Externe solicitând informații cu privire la navigatorii români, care se află pe nava "Maersk Tigris", și a primit următorul răspuns:
"Cu referire la situația navei Maersk Tigris, la bordul căreia s-ar afla marinari cetățeni români, Ministerul Afacerilor Externe precizează că încă din cursul zilei de 28 aprilie au fost transmise instrucțiuni ambasadelor României la Washington și la Teheran, care au solicitat autorităților competente
locale informații detaliate despre situația navei, dar mai ales verificarea existenței vreunui cetățean român la bord.
Verificările continuă și pe parcursul acestei zile, fiind așteptate clarificări în regim de urgență."
Potrivit liderului Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, la bordul navei se află 21 navigatori, dintre care: 13 din Myanmar, 4 români, un ucrainean, un rus, un polonez și un bulgar.
"Oficialii iranieni au declarat că nava a fost reținută pentru un litigiu comercial și că au o hotărâre judecătorească în acest sens. Echipajul se află la bord, în siguranță. Sper că nu va avea niciun fel de probleme. Românii nu sunt membri de sindicat, dar nava este acoperită de un contract de muncă ITF" - a afirmat Adrian Mihălcioiu.
Compania Rickmers Shipmanagement, din Singapore, care asigură managementul navei, a informat autoritățile internaționale relevante despre acest incident. Într-un comunicat de presă, aceasta a accentuat că tratează cu mare responsabilitate obligațiile pe care le are privind echipajul și că principala sa preocupare o reprezintă situația navigatorilor de la bord.
Portcontainerul "Maersk Tigris" are capacitatea de 5.500 TEU și a fost construit în 2014.
Comentează știrea
rodica
30 aprilie 2015
proiect
Tot ceea ce dăruim se întoarce mai devreme sau mai târziu la noi. Asta scrie celebrul Bob Proctor în cartea "Te-ai născut bogat". Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision. Pentru mai multe detalii, trimiteți mesajul PROIECT la adresa de email: [email protected]
Articole pe aceeași temă
Joi, 30 Aprilie 2015
Luni, 27 Aprilie 2015
Miercuri, 29 Aprilie 2015
Luni, 27 Aprilie 2015
Vineri, 24 Aprilie 2015
Miercuri, 22 Aprilie 2015
Luni, 20 Aprilie 2015
Miercuri, 29 Aprilie 2015