Eveniment în construcțiile navale
Patru nave multifuncționale, lansate de Shipyard ATG Giurgiu
642
Articole de la același autor
ACUZAȚII GRAVE PRIVIND CORUPȚIA DIN PORTUL CONSTANȚA
30 Septembrie 2013
Ți-ai făcut țuică de casă, trebuie să plătești acciză!
26 August 2013
Corupția din porturile maritime a explodat
02 Octombrie 2013
Cine a câștigat bătălia pentru un post în vămile constănțene
31 August 2013
Totul despre marele concurs de la Antifraudă
25 Septembrie 2013
Va fi înființată regionala fiscală Dobrogea?
31 August 2013
Primul-ministru Victor Ponta devine un apropiat al industriei navale. După ce, pe data de 28 mai 2013, a fost prezent, în Șantierul Naval Constanța, la botezul tancului chimic de 41.000 tdw "Histria Ambra", ieri a luat parte la ceremonia de lansare la apă a patru nave multifuncționale construite de Shipyard ATG Giurgiu. Acestea au lungimea de 23 metri, lățimea de 6,90 metri, pescajul de 1,5 metri și capacitatea de 156,50 tdw. Sunt specializate în operațiuni de depoluare și stingere a incendiilor. Construcția lor s-a realizat sub supra-vegherea societății de clasificare Bureau Veritas. Navele au fost contractate de către Compania Națională Administrația Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu, finanțarea fiind realizată din fonduri europene. Sunt destinate să ser-vească porturile dunărene Drobeta Turnu Severin, Giurgiu, Călărași și Cernavodă. Demn de remarcat este faptul că echipamentele complete de propulsie (motoare principale, Diesel generatoare, linii axiale și elice), fabricate în cea mai mare parte de producătorul sud-coreean Doosan, au fost furni-zate de compania WaterMota SRL, din Constanța. Aceasta este o firmă tânără, născută în 2007, din inițiativa a trei întreprinzători: ofițerii electro-mecanici Bogdan Moise și Călin Petculescu, absolvenți ai Institutului de Marină din Constanța, și inginerul mecanic Michael William Beacham (cetățean britanic). WaterMota a reușit să pătrundă pe piața echipamentelor mecanice navale, o piață exclusivistă, dacă ținem seama că, în țara noastră, este dominată de câteva filiale ale unor mari producători din Extremul Orient și din Europa de Vest. În calitate de reprezentant al mai multor fabricanți străini, de prim rang, firma constănțeană furnizează echipamente pentru ambarcațiuni de agrement, dar și pentru nave de diverse mărimi. Până în prezent, a asigurat instalațiile de propulsie pentru un număr de peste 20 de nave, dintre care 8 nave noi. Printre clienții săi se numără șantiere navele precum: Shipyard ATG Giurgiu, Navrom Shipyard Galați, Dunav Brăila, Tehnonav Brăila și STX Tulcea. Interesant este și faptul că WaterMota colaborează cu o companie de arhitectură navală la un proiect de pionierat pentru industria navală românească: asigurarea propulsiei pe gaze la navele fluviale.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Vineri, 11 Octombrie 2013
Joi, 10 Octombrie 2013
Joi, 22 August 2013
Marţi, 20 August 2013
Marţi, 16 Iulie 2013
Luni, 13 Mai 2013
Luni, 01 Aprilie 2013
Vineri, 22 Martie 2013
Luni, 18 Martie 2013
Miercuri, 13 Martie 2013