Oil Terminal a câștigat încă o bătălie împotriva Fiscului

787
1
Oil Terminal a câștigat  încă o bătălie împotriva Fiscului - oilterminal-1521388386.jpg

Articole de la același autor

Compania Oil Terminal, din portul Constanța, este una dintre firmele profitabile în care statul este acționar majoritar. În anul 2017, a realizat venituri totale de 158,744 milioane de lei, obținând un profit brut de 5,282 milioane de lei, conform datelor publicate pe piața de capital.

Din 2008, de când îi monitorizez evoluția, Oil Terminal a încheiat toți anii cu rezultate financiare pozitive, iar din iulie 2012, odată cu venirea actualei echipe manageriale condusă de Sorin Ciutureanu, profitabilitatea ei a făcut un salt spectaculos.

★ ★ ★

Evoluția operatorului portuar constănțean este cu atât mai remarcabilă cu cât o serie de instituții ale statului s-au străduit din răsputeri să-i facă viața grea și chiar să o aducă în stare de faliment. De-a lungul timpului, cei mai înverșunați dușmani s-au dovedit a fi structurile Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

Prin decizia nr. 2, din 21 decembrie 2017, comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, din cadrul Direcției Generale a Finanțelor Publice Galați, a revocat autorizația de antrepozit fiscal, din data de 22.10.2015, pe care o deținea compania din portul Constanța.

Practic, Oil Terminal s-a văzut condamnată să nu mai depoziteze produsele petroliere în rezervoare, ci să încarce navele direct din trenuri. Astfel, pentru încărcarea unei nave de 40.000 de tone, coloana de trenuri în așteptare se va întinde din portul Constanța până la Ploiești. În loc ca încărcarea navei să se facă într-o singură zi, va fi necesară cel puțin o săptămână. În consecință, se vor pierde zile întregi cu manevrarea vagoanelor și se va produce un adevărat haos în port. Costurile de operare vor crește și, ca urmare a depășirii termenelor contractuale, se va ajunge la plata penalităților de întârziere.

Săptămâna trecută, Oil Terminal a câștigat o primă bătălie în războiul cu comisia din cadrul DGFP Galați. Prin hotărârea pronunțată în data de 15 martie 2018, Tribunalul Constanța a admis cererea operatorului portuar și a dispus suspendarea deciziei 2/2017 emisă de aceasta, până la pronunțarea instanței pe fond.

Istoria respectivei autorizații este lungă. În iunie 2010, sub pretextul combaterii evaziunii, Fiscul a desființat antrepozitele de carburanți de la Oil Terminal, fapt ce a afectat semnificativ activitatea companiei. În acele vremuri, frâiele ANAF se aflau în pumnul lui Sorin Blejnar. Culmea ironiei, personajul este judecat, astăzi, în dosarul "Motorina", o afacere care, susțin procurorii, a păgubit statul de TVA și accize în sumă de 22.000.000 lei.

Conducerea Oil Terminal a dus ani de zile muncă de lămurire cu reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice și ANAF, pentru a-i ajuta să înțeleagă specificul activităților portuare. Mai mult, pentru a nu mai exista niciun fel de obiecții privind cerințele tehnice ce trebuie îndeplinite, a achiziționat debitmetre moderne, de mare precizie, pentru măsurarea intrărilor și ieșirilor de produse, din rezervoare, investiția ridicându-se la circa 500.000 euro.

★ ★ ★

De-a lungul anilor, compania a câștigat toate procesele împotriva deciziilor abuzive ale structurilor ANAF. Iată două exemple:

Începând din 2003 și până în 2014, Oil Terminal a dus un adevărat război în justiție cu fosta Direcție Regională pentru Accize și Operațiuni Vamale Constanța, care inventase un prejudiciu și obliga compania să îi achite 111.054.565 lei cu titlu de dobânzi de întârziere aferente taxelor vamale, TVA și comisionului vamal. Dacă ar fi plătit imensa sumă, Oil Terminal ar fi intrat în faliment. Compania a câștigat războiul, dar cheltuielile judiciare și avocații au costat-o peste 500.000 de euro, bani pe care nu s-a mai obosit să-i recupereze de la instituția vamală.

În 2011, Oil Terminal a mai câștigat un alt proces cu ANAF (dosarul nr. 25976/212/2011) și a solicitat plata cheltuielilor de judecată în cuantum de 241.661,53 lei. Prin sentința civilă nr. 2592/29.11.2017, Tribunalul Constanța a admis, în parte, cererea Oil Terminal SA Constanța, obligând structurile ANAF la plata sumei totale de 130.328,50 lei cu titlu de cheltuieli de judecată. Suntem curioși să aflăm dacă, după ce va achita această sumă, ANAF va recupera banii de la funcționarii vinovați de abuz sau paguba va fi suportată din buzunarul contribuabililor. 

Comentează știrea

EGO
19 martie 2018
ANAF

Cum se recupereaza banii de la functionarii ANAF. Nu-mi vine sa cred ca se poate face asa ceva. Daca politistii de la Rutiera au o structura care se opune planificarii amenzilor,cine se ocupa de asta la ANAF ...acum cand e nevoie de bani la Bucuresti..si cand se permite orice abuz ?

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.516 secunde