O șansă pentru shipping-ul românesc

399
1
O șansă pentru shipping-ul românesc - osansapentru-1392555844.jpg

Articole de la același autor

Criticile la adresa calității învă-țământului marinăresc din România sunt exagerate. Ele nu vin din partea armatorilor străini ori a instituțiilor internaționale. Dimpo-trivă, angajatorii din flota mondială apreciază profesionalismul românilor, după cum rezultă din numeroasele declarații și interviuri acordate ziarului "Cuget Liber". 


Trebuie precizat faptul că insti-tuțiile de învățământ românești se află pe "lista albă" a Agenției Eu-ropene de Siguranță Maritimă (EMSA), întrucât respectă întru totul cerințele STCW 1978 (Con-venția internațională privind standardele de instruire, certifi-care și efectuare a serviciului de cart pentru navigatori).


Spre comparație, sistemul de învățământ din Filipine a fost pus pe "lista neagră". La auditul din 2006, au fost constatate numeroase abateri de la STCW. La fel, la auditul din 2010 și din octombrie 2013. Multe dintre școlile și facultățile care pregătesc marinari sunt, în fapt, fabrici de diplome și mașini de produs bani pentru proprietarii lor. 


Potrivit unor publicații de specialitate din shipping-ul in-ternațional, în urma restricției impuse de EMSA privind an-gajarea noilor promoții de na-vigatori filipinezi în flota euro-peană, doar 15% din cei circa 30.000 de absolvenți au mai ajuns pe mare. 
Companiile de crewing și insti-tuțiile de învățământ din Româ-nia ar trebui să profite de ocazie și să promoveze mai mulți na-vigatori și cadeți români în flota europeană. 


Comentează știrea

CLC
17 februarie 2014
Minciuni!

Auditurile la institutiile de invatamant de marina sunt anuntate din timp, ele vizeaza mai mult acte, programe, nu cred ca se duc sa vada cum predau profesorii sau cum invata studentii, cati chiulesc de la cursuri. La noi mita e pe primul loc si studentii care nu invata, trec fara probleme. Iar noi romanii cu functii la nava cautam sa-i ajutam pe cadeti si ofiterii tineri, nu-i debarcam decat daca sunt probleme cu ei. Aprecierile de pe siteuri deranjeaza conducerile si pe profesorii care primesc mita. O alta minciuna: ca isi gasesc locuri de practica. Sunt peste 2500 de absolventi, in ultimii 3-4 ani, care nu au reusit sa plece pe mare, nu au efectuat integral practica si nu au luat brevetul. Nici cei cu brevet, nu stau mai bine, altfel nu sareau cei din SNL sa caute solutii. Mai intrebati domnule Tita si pe cei de la bord, de la crewing, nu numai pe rectori si directori. Realitatea e mult mai cruda.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5412 secunde