La nivelul lunii trecute,

Numărul înmatriculărilor noi la Dacia a crescut cu 61%, în UE

380
Numărul înmatriculărilor noi la Dacia a crescut cu 61%, în UE - da4064fde1f9d43d8e2c723d78f91abe.jpg
Criza economică și scăderea veniturilor i-au determinat pe șoferi europeni să se reorienteze și să caute mașini mai ieftine și cu costuri de întreținere reduse. Dacia a profitat din plin de acest lucru și, prin urmare, vânzările au crescut cu 91% anul trecut, în Europa. Lansarea noului SUV Duster a alimentat optimismul producătorului auto, care estimează o creștere a cotei de piață și în 2010.

În ciuda crizei mondiale, Dacia a avut în 2009 unul din cei mai buni ani din istoria sa. Peste 311.000 de vehicule au fost vândute în toată lumea, în creștere cu 21% față de 2008. Cota de piață a mărcii din România a crescut cu 1,6 puncte procentuale, până la 28,9%.
Germania a devenit principala piață de export, cu 84.875 de unități vândute, în 2009, urmată de Franța (66.531) și Italia (21.754).
În plus, marca Dacia a obținut locul trei în topul celor mai fiabile mărci din Europa, top făcut de revista franceză "UFC Que Choisir" în urma chestionării a 26.000 de automobiliști.
Și anul 2010 a început bine pentru producătorul de la Mioveni, cel puțin la nivel european. Astfel, Dacia se plasează pe primul loc în UE în funcție de ritmul de creștere a numărului de înmatriculări noi de autoturisme, în martie (61%). Cota de piață din UE a crescut de la 1,3% în a treia lună din 2009, la 1,9%, în martie 2010.
Pe piața românească însă, vânzările au avut de suferit. Deși rămâne cea mai bine vândută marcă din România, cu 836 de vehicule noi înmatriculate, luna trecută, vânză-rile au scăzut 56%, față de perioada corespunzătoare a anului trecut, potrivit Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor. La nivel local, doar 9 mașini noi au fost înmatriculate, în martie 2010, față de 40 de autoturisme, în martie 2009.
Totuși, producătorul auto rămâne optimist cu privire la anul 2010, atât pe piața internațională, cât mai ales pe piața românească, datorită lansării primului SUV de la Dacia. "Ne așteptăm la o creștere a cotei de piață a mărcii Dacia, în România, fără nicio îndoială. Din punct de vedere al volumului vânzărilor, nu cred că vom depăși performanța din 2007, pe o piață atât de încercată precum cea românească. Prin lansarea Daciei Duster sperăm să atragem noi clienți atât din rândul persoanelor fizice, cât mai ales din rândul firmelor", a declarat, pentru ziarul "Cuget Liber", Bruno Pasquet, directorul de rețea Dacia - Renault, la lansarea autovehiculului Dacia Duster, de la Constanța.
În 2007, la nivel național, s-au vândut un record de 102.062 de mașini Dacia.
Producătorul auto speră ca pe termen mediu să ajungă la o capacitate de producție de aproape 320.000 de unități pe an, pentru modelul Duster, din care 150.000 de mașini vor fi fabricate la uzina Dacia din Pitești.
În privința comenzilor, numai în Franța, aproximativ 4.000 de Duster au fost comandate, în ultimele două săptămâni. "Și din partea firmelor românești, cererile au început să curgă", a mai spus Bruno Pasquet.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.6138 secunde