Nu este nimic pierdut! Trei idei pentru salvarea Ligii Militarilor ProfesioniștiNu este nimic pierdut! Trei idei pentru salvarea Ligii Militarilor Profesioniști

Am aflat cu stupoare că Liga Militarilor Profesioniști este în pericol de desființare. O organizație extrem de activă și apreciată, care apără interesele soldatului român, riscă să se dezintegreze, motivul fiind, ca în multe situații, cel de natură financiară. Dar, să ...

Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"

Cu siguranță cunoașteți fericirea sufletească după ce ați făcut o mare bucurie copiilor dumneavoastră. Vă spun, totuși, că poate exista o bucurie și mai mare în momentul în care poți aduce fericirea pe chipurile unor copii cu care soarta nu a fost prea prietenoasă. Este ...

Sufocați de rahați! Cine adună maidanezii de pe străzile din ConstanțaSufocați de rahați! Cine adună maidanezii de pe străzile din Constanța

Aproape că nu există zi în care să nu vedem cel puțin doi-trei câini fără stăpâni făcându-și veacul prin stațiile de autobuz, în parcuri sau pe lângă blocurile din cartiere. Tot mai mulți constănțeni se plâng că patrupedele s-au înmulțit și că unele dintre ele sunt periculoase ...

ÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMSÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMS

După ce, în cursul săptămânii trecute, microbuzele care circulă pe mai multe linii ce aparțin Grup Media Sud nu au ieșit pe traseu sau au circulat cu greutate, compania încearcă să se revanșeze față de călători. Mai exact, SC Grup Media Sud Călători SA anunță că microbuzele își ...

MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"

Ministrul Sănătății, Florian Bodog, a dispus Inspecției Sanitare de Stat să efectueze un control la Spitalul Clinic de Urgență de Chirurgie Plastică, Reparatorie și Arsuri din Capitală.Decizia vine după ce în presă au apărut informații că minerul care a ...

TÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legiiTÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legii

Polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, în cooperare cu polițiști din cadrul I.P.J. Constanța, au descoperit, pe raza județului Constanța, un autoturism marca Audi, model A5, semnalat ca fiind furat din Italia.În urma verificărilor s-a stabilit că autoturismul este ...

ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"

Comisarul șef al Protecției Consumatorilor Constanța, Horia Constantinescu, a declarat, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, că ar fi fost depistate pe piața din Constanța prezervative găurite.„Prezervativele erau chinezești, dar sigilate și puse în cutii ce semănau ...

Un adolescent în vârstă de 13 ani a murit după ce mașina în care se afla a ajuns într-un râuUn adolescent în vârstă de 13 ani a murit după ce mașina în care se afla a ajuns într-un râu

Un bărbat a plonjat, sâmbătă, cu mașina în râul Argeș, pe raza comunei Vânătorii Mici din județul Giurgiu, în mașină aflându-se și doi copii, de 13 și 11 ani. Băiatul de 13 ani a murit.Purtătorul de cuvânt al ISU Dâmbovița, Eduard Telea, a declarat că în județul Giurgiu, la ...

Stirile zilei de Luni, 22 Ianuarie 2018 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:
Ancheta "Cuget Liber"

Nu distrugeți marinăria!

Ştire online publicată Marţi, 28 Aprilie 2015. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Printr-un șir de abuzuri grave, instituțiile statului pun în pericol pregătirea ofițerilor de marină și angajarea lor pe piața internațională

După dispariția unei flote de 300 de nave și pierderea locurilor de muncă pentru circa 18.000 de navigatori, țara noastră a reușit să se cupleze la piața forței de muncă din shipping-ul internațional. În perioada anilor 2000 - 2010, grație bunei pregătiri dovedite de ofițerii săi, România a devenit unul dintre cele mai importante rezervoare de forță de muncă marinărească din Europa. 

Un bun național

Rolul principal i-a revenit sistemului de învățământ marinăresc performant. Datorită lui, România a dobândit statutul de furnizor de echipaje bine pregătite pentru flota mondială, de exportator de competențe înalte.

Sistemul de învățământ marinăresc trebuie privit ca un bun național. De calitatea lui depinde dacă România mai rămâne pe piața shipping-ului, dacă produsele sale, navigatorii români, mai sunt acceptate de armatorii străini. În condițiile unei concurențe dure din partea navigatorilor mai ieftini din Asia și fostele republici sovietice, singurul argument al românilor rămâne nivelul înalt de pregătire. De aceea, statul român are obligația să protejeze sistemul de învățământ marinăresc de orice derapaj care ar duce la scoaterea României de pe piața shipping-ului internațional. 

În cele ce urmează, vom demonstra că o serie de instituții ale statului acționează împotriva interesului național, încălcând grosolan legile țării și producând grave prejudicii sistemului de învățământ marinăresc și miilor de tineri care se pregătesc să devină ofițeri de marină. 

„Degradarea“ unei elite

În articolul „Elita navigatorilor, nedreptățită de clasificarea ocupațiilor din România”, publicat în ediția din 22 august 2011, a cotidianului „Cuget Liber”, atrăgeam atenția asupra unei modificări aberante apărute în clasificarea ocupațiilor din România, operată prin Ordinul ministrului Muncii nr. 1.832 din 6 iulie 2011. 

Conform actului normativ, care a înlocuit clasificarea din 1995, ofițerii de pe navele maritime și fluviale au fost trecuți dintr-o categorie superioară, pentru care se cereau studii universitare de minimum trei ani, în cea inferioară, a tehnicienilor, maiștrilor și asimilaților, cu pregătire de doi ani. 

La acea vreme am atras atenția că, în ceea ce îi privește pe brevetați, clasificarea este în discordanță cu nivelul de instruire. Ofițerii maritimi și fluviali au, de regulă, studii universitare de profil. Studiile medii și postliceale constituie excepția în cazul lor. Nu doar ziarul „Cuget Liber” a luat poziție față de această anomalie normativă, ci și Florin Urziceanu, președintele Asociației Companiilor de Crewing din România, care declara următoarele: „Împreună cu Sindicatul Liber al Navigatorilor vom face demersurile necesare pe lângă Ministerul Muncii, pentru schimbarea încadrării ofițerilor în clasificarea ocu-pațională. Așa cum arată în prezent, ea produce efecte negative. Angajatorilor li se oferă suportul legal să-i plătească pe ofițeri la nivelul tehnicienilor și să nu ia în considerare studiile superioare.” 

Trebuie spus că la data de 2 august 2011, personalul navigant maritim și fluvial înregistrat în scriptele Autorității Navale Române număra 59.734 persoane. Cel maritim era reprezentat de 27.751 ofițeri, 9.524 nebrevetați și 5.324 auxiliari, iar cel fluvial, de 2.397 ofițeri, 14.001 nebrevetați și 737 auxiliari. Numărul comandanților de cursă lungă înregistrați se ridica la 1.717 persoane.Prin schimbarea clasificării și trecerea ocupațiilor marinărești într-o clasă inferioară, Ministerul Muncii a dat o lovitură grea sistemului de învățământ de profil, făcând loc, pe piața educațională, formatorilor non-universitari, la concurență cu universitățile de marină. 

În consecință, pe piața muncii, au apărut două categorii de absolvenți ai învățământului de marină: cei cu studii universitare de minimum trei ani și cei cu studii non-universitare, de 2 ani. În ciuda diferenței de pregătire, Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea Navală Română, le acordă celor două categorii de absolvenți brevetele de ofițeri maritimi, care le conferă drepturi egale.

Un lanț de abuzuri

De curând, am reluat investigația pe această temă și am fost șocat să constat că trecerea ocupațiilor marinărești într-o categorie inferioară, prin Ordinul ministrului Muncii nr. 1.832 din 6 iulie 2011, s-a făcut cu încălcarea gravă a Legii nr. 200/2004 privind recunoașterea diplomelor și calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările ulterioare. Conform acesteia, profesiile de comandant, ofițer punte secund, ofițer punte, șef mecanic, ofițer mecanic secund, ofițer mecanic necesită cel puțin 3 ani de studii superioare (pentru care se eliberează diplomă a unei universități sau a unui colegiu universitar). Emiterea Ordinului nr. 1.832 din 6 iulie 2011, cu încălcarea Legii nr. 200/2004, reprezintă un abuz, cu consecințe grave pentru sistemul de învățământ marinăresc, pentru absolvenții acestuia, pentru rămânerea României pe piața shipping-ului internațional. Manopera normativă s-a făcut la nivel înalt și foarte înalt. Cine și de ce a încălcat Legea nr. 200/2004 și în folosul cui? Nu îmi permit să speculez. Un lucru este clar: abuzul nu s-a făcut în interes național, nu a urmărit mai buna pregătire a tinerilor ofițeri maritimi, ci dimpotrivă. Este de competența Direcției Naționale Anti-corupție să descopere ce se ascunde în spatele acestei lucrături urât mirositoare.

În edițiile viitoare, vom prezenta șirul întreg de încălcări grosolane ale legislației și instituțiile implicate în această afacere cu iz penal. (Va urma)

Articole de la acelaşi autor

Părerea ta contează !
1
Marinar
28 aprilie 2015
+6 : -3
banii,marinaria si liberalii

Ptr dl.Ion Tita Calin : http://www.wall-street.ro/articol/Companii/86883/Seful-MedLife-isi-face-scoala-de-marina.html Ce legatura exista intre Mihai Marcu si PNL ,PSD,Valerica( baiatul competent al lui Mazare),CERONAV,Cupsa,ANR etc va las pe dvs sa relatati. PS.Cei de la Roamania Liberala au scris un articol despre aceste legaturi.Acolo explicau de ce vroiau sa mute brevetul al Bucuresti.

2
marinaria a decazut
28 aprilie 2015
+6 : -1
din pacate

am ajuns sa fim platiti la fel ca ucrainienii - niste brute analfabete si betive.

3
catalin
28 aprilie 2015
+1 : -4
angajare imediata !!!!!!!!

Nu este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Se lucreaza part-time sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Valabil in toate orasele !!! Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul ”detalii” la adresa de email catathedon@gmail.com

4
baciu
28 aprilie 2015
+5 : -1
Maneaua in Aula

Problema este alta: indiferent de numarul anilor de studiu, fie doi, trei sau patru, importanta este calitatea pregatirii si nu diploma. Conteaza atitudinea absolventilor, nivelul de cunostinte teoretice si disponibilitatea la efort. Or ei ies gata corupti chiar din facultate, datorita unui sistem permisiv care cultiva spaga, indolenta, smecheria si nu in ultimul rand inconstienta. Asta vrem, asta avem.

5
Vali
28 aprilie 2015
+4 : -3
Baciu de la Colegiul Nauti

Baciu? Baciu de la Colegiul Nautic? Cand erai prfoesoras luai spaga, nu-i asa? Ca si acum.

6
Vasile Nicolae Marian
29 aprilie 2015
+3 : -1
Marinaria

Cred ca nu conteaza in cati ani faci scoala. Daca esti repetent poti sa amani facultatea vreo 4 ani, deci ca timp sa ai 7-8 ani de scoala dar asta inseamna ca tot repetrent esti. La fel si daca dai spaga. Mai greu este cand faci totul tu ca legiuitor ca examenele sa se ia numai daca dai spaga, si asa imediat te gandesti de ce sa mai si inveti daca tot trebuie sa dai spaga? Si uite asa... s-a dus pregatirea. Cu ce salarii faci tu invatamant? Mici spun, dar cu oferta de spaga mare. Cum treci examenul la ANR? Numai cu spaga spun. Si ca cercul sa se inchida, cum pleci in primele voiaje ca ofiter prin agentiile ed crewing? Cu ...spaga fireste sau cu mari pile. Asa s-a distrus invatamantul romanesc de marina. Reflectati !

7
unu
29 aprilie 2015
+6 : -1
UMC/ANMB/Mogosoaia

Toate ar fi foarte bune daca s-ar face scoala ca lumea. Are dreptate Baciu si marinarul. Apoi cum sa te platesca altfel pe tine ca roman si altfel pe ukrainian sau filipinez pentru acelasi job? Asta ar fi discriminare pe baza de nationalitate. La bordul unei nave trebuie sa existe navigatori bine pregatiti profesional si numai cei mai buni sa fie angajati. Cu siguranta pe betivi si incompetenti nu ii angajeaza nimeni. Cursurile minime STCW pentru ofiteri sunt standard si sunt aceleasi in orice forma de invatamant mentionata in subiectul meu, asa ca nu stiu de unde este supararea d-lui Tita Calin. Cred ca este un articol gestionat de cei cu interes pentru mai multi ani de pregatire marinareasca, ceea ce inseamna bani mai multi prapaditi in scoala. Absolventii UMC sau ANMB ies ingineri exploatare ( care include si ofiterul de marina) si nu ofiteri de marina simpli. In toate scolile din lume ofiterii sunt pragatiti in scoli platite de armatori si nu de studenti, iar acest lucru ar exclude spaga sau incompetenta pentru ca banii nu s-ar mai plati in astfel de cazuri si scolile ar da faliment. Asa se aplica economia de piata. La noi ca la nimeni. Studentul plateste si normal ca daca nu mai plateste nu convine scolii care accepta cu spaga sa il treaca ca sa aiba clienti, banii din spaga tin ochii inchisi autoritatilor din domeniu si uite asa...

8
gViLLFssszLNAEWIHe
29 aprilie 2016
+1 : -1
ysBBmeEdPPVDRMwTEN

gtcZD3 uifskwytonye, [url=http://zytcdovphqxm.com/]zytcdovphqxm[/url], [link=http://stjlenuczwop.com/]stjlenuczwop[/link], http://zdtxroeunfuj.com/

Top ştiri din ultimele 7 zile

Cultură-Educație
vineri, 19 ianuarie Foto : DECIZIE DE ULTIM MOMENT A MINISTERULUI EDUCAȚIEI, PRIVIND ÎNCEPEREA NOULUI AN ȘCOLAR 24840 vizite, 0 comentarii DECIZIE DE ULTIM MOMENT A MINISTERULUI EDUCAȚIEI, PRIVIND ÎNCEPEREA NOULUI AN ȘCOLAR
Politică
sambata, 20 ianuarie Foto : DECES ÎN PNL CONSTANȚA. A murit un fost primar 5918 vizite, 3 comentarii DECES ÎN PNL CONSTANȚA. A murit un fost primar
ziare & stiri Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 2.2638 secunde