"Nu am dezamăgit niciodată încercând să fac totul cât mai bine!"

7254

Articole de la același autor

- Felicitări pentru promovarea în această funcție de mare răspundere! La conducerea Autorității Navale Române, schimbările sunt foarte dese, dar cei ce pleacă trebuie să lase în urma lor lucruri mai bune. Instituția trebuie să devină tot mai puternică. Cititorii ziarului "Cuget Liber" vor să știe cine este noul director al ANR. De aceea, vă rugăm să vă prezentați. 
- Vă mulțumesc pentru gândurile bune! Mă numesc Cosmin Laurențiu Dumitrache, am 38 de ani, sunt căsătorit și am doi copii. 


Sunt absolvent al Universității Maritime din Constanța promoția 2004. Ulterior am urmat o carieră în navigație. Trecând prin toate funcțiile, am ajuns comandant în 2012. Atunci am obținut brevetul și am plecat în primul voiaj de comandant. Am navigat până în 2018, pe această funcție și, între timp, am început colaborarea cu UMC, inițial la plata cu ora, pentru ca în 2017 să mă titularizez ca șef de lucrări la catedra de navigație. Am predat diverse materii de profil, rămânând în slujba studenților, așa cum mi-a plăcut și mie să am profesori bine instruiți, care să mă învețe tainele navigației. Același lucru l-am făcut și eu cu studenții mei și sper că nu i-am dezamăgit. Din martie 2019, am început să lucrez la ANR, pe postul de inspector de port state control – flag state control. Acum, mi-am dedicat întreaga energie Autorității Navale Române și Universității Maritime din Constanța. Nu am dezamăgit niciodată încercând să fac totul cât mai bine!


- Care sunt principalele obiective pe care ați vrea să le atingeți în calitate de director general al ANR? Ce ar trebui făcut pentru îmbunătățirea activității instituției? 


- Obiectivul principal al ANR este siguranța navigației. Noi vom urmări, în continuare, să îmbunătățim standardele de siguranță. Vom analiza unde ne aflăm și ce putem face de acum încolo. ANR este o instituție publică în subordinea Ministerului Transporturilor. Vom încerca să aducem un plus de valoare acestei autorități. Printre problemele de mare urgență se numără cea de la Midia. În prezent, ea este gestionată de Administrația Porturilor Maritime. Vom vedea la ce concluzie se ajunge și cum vom putea ajuta ranfluarea cât mai eficientă și gestionarea ulterioară a cazului. 
- România duce dorul unei flote maritime naționale. La nivelul Ministerului Transporturilor s-a constituit deja un grup de lucru pentru reînființarea flotei sub pavilion românesc, din care face parte și ANR. În calitate de director general, veți susține acest proiect? 
- Voi studia cu atenție tot ceea ce s-a făcut până în prezent. Trebuie văzut cadrul legislativ, care nu trebuie depășit sub nicio formă. Bineînțeles, acest pavilion poate fi în ajutorul statului, cât și al navigatorilor români. Va trebui să ne susținem navigatorii, nu doar prin acest pavilion, care ar putea fi o sursă importantă de venit pentru statul nostru. 


- Pentru că ați vorbit despre susținerea navigatorilor, ANR (care câștigă bani mulți de pe urma lor) poate sprijini financiar, alături de Sindicatul Liber al Navigatorilor și UMC, un număr de cadeți să își facă practica în flotele străine? 
- Atunci când ANR se implică în a susține ceva trebuie să o facă legal. Acordurile dintre diverse unități de învățământ și SLN de a sprijini absolvenții să efectueze stagiul de cadet trebuie încheiate cu armatori ai altor state. Dacă există un acord în acest sens, nu văd de ce Autoritatea Navală Română s-ar putea opune. Iar pentru a contribui financiar, ar trebui să existe un cadru legislativ care să ne permită acest lucru. 


- La finalul interviului, vreau să vă mai pun o întrebare: veți opera schimbări în structura ANR? 
- Este greu de răspuns la această întrebare. Bineînțeles că voi face o evaluare împreună cu toți directorii de departamente, șefi de servicii și compartimente. Nu mă pot pronunța, acum, cu privire la această problemă. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5259 secunde