Noi reguli pentru protecția consumatorilor europeni

106
Noi reguli pentru protecția consumatorilor europeni - noiregulipentruprotectiaconsumat-1510739117.jpg

Articole de la același autor

Parlamentul European a aprobat noi reguli pentru a proteja mai bine consumatorii împotriva escrocheriilor și a identifica și opri mai repede comercianții falși.

Autoritățile naționale de aplicare a legii vor avea mai multe puteri pentru a detecta și a opri încălcările online ale legilor de protecție a consumatorilor și își vor putea coordona mai bine acțiunile în UE, conform regulamentului revizuit privind cooperarea pentru protecția consumatorilor (CPC).

Noile reguli își propun să acopere vidul legislativ accentuat sisteme de protecție a consumatorului diferite de la un stat UE la altul. Atribuțiile legate de investigații și aplicarea legii trebuie să cuprindă, printre altele:

- cererea de informații de la deținătorii de domenii și de la bănci, pentru a identifica falșii comercianți;

- achiziționarea de bunuri și servicii pentru testare, inclusiv sub acoperire ("cumpărători misterioși");

- cererea ca un avertisment să fie afișat în mod explicit pentru consumatori sau cererea ca un furnizor de servicii de găzduire să înlăture, dezactiveze sau sa restricționeze accesul la o interfața online (de ex, pagină de internet sau aplicație), dacă nu existe mijloace eficiente de a opri o practică ilegală;

- impunerea de penalități, cum ar fi amenzi sau plata unor penalități periodice;

- angajamente din partea comerciantului de a oferi remedii adecvate consumatorilor afectați și informarea lor despre cum să obțină acele compensații.

Comisia Europeană va coordona acțiuni în cazurile în care o infracțiune a afectat, afectează sau va afecta probabil interesele colective ale consumatorilor în cel puțin două treimi din statele membre, însumând împreună cel puțin două treimi din populația UE.

Unul dintre amendamentele principale ale Parlamentului European în cursul negocierilor cu Consiliul a fost o mai mare implicare a organizațiilor consumatorilor. Acestea vor juca un rol proactiv în identificarea infracțiunilor suspectate, întrucât ele pot afla mai devreme decât autoritățile (alerte externe).

Textul legislativ, aprobat de Parlament cu 591 de voturi la 80 și 15 abțineri trebuie adoptat formal de Consiliu. Regulamentul se va aplica la 24 de luni după intrarea în vigoare.

Exemple de practici anterioare care ar putea fi combătute mai bine conform noilor reguli:

- promovarea transfrontalieră de scurtă durată de către o companie aeriană care mai târziu anulează biletele la ofertă;

- un abonament ascuns în spatele unei oferte de a încerca obținerea unui unui telefon la prețul de 1 euro;

- un comerciant online care nu oferă mobilierul de design pe care îl anunță și care s-a mutat de patru ori în trei ani;

- plângeri privind prețurile de închiriere mașini introduse în centrele pentru consumatorii europeni care arată discriminări în funcție de țara de origine.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Miercuri, 15 Noiembrie 2017
Stire din Economie : Francul e mai slab cu 2,22 bani
Miercuri, 15 Noiembrie 2017
Stire din Economie : Euro a pierdut 1,76 bani
Miercuri, 15 Noiembrie 2017
Stire din Economie : Dolarul a pierdut 4,63 bani
Miercuri, 15 Noiembrie 2017
Stire din Economie : Ajutor de stat pentru împăduriri
Pagina a fost generata in 1.2661 secunde