Pentru că guvernele au pierdut controlul mărilor

Navigatorii vor boicota traficul maritim prin apele controlate de pirați

346
Navigatorii vor boicota traficul maritim prin apele controlate de pirați - 85988ee36f770a407d01f737b42cbc9e.jpg

Articole de la același autor

Printr-un mesaj dat publicității la finele săptămânii trecute, Federația Internațională a Transportatorilor și-a exprimat indignarea față de creșterea brutalității și a răspândirii pirateriei, care a devenit epidemică.
"Omenirea a pierdut controlul pirateriei" - se spune în mesaj. În mod curent, 800 de navigatori sunt ostateci, iar doi marinari au fost uciși în luna ianuarie 2011.
ITF reunește 201 de sindicate din întreaga lume, cu 720.000 de navigatori. Federația a anunțat că va sfătui navigatorii să evite de a mai lucra în zonele afectate de acest fenomen - inclusiv în Oceanul Indian. Ea consideră că, pentru a evita capturarea și folosirea navelor de către pirați pentru alte atacuri, este recomandată folosirea gărzilor militare înarmate la bord și, în anumite condiții legale, a gărzilor înarmate private. Organizația se pronunță, în continuare, împotriva înarmării navigatorilor.
"Sfătuim navigatorii și sindicatele lor să înceapă să se pregătească să refuze să mai meargă în zonele periculoase, care includ Golful Aden, largul coastelor somaleze, Marea Arabiei și largul Oceanului Indian" - se arată în mesaj.
ITF face apel la armatorii să evite trimiterea navelor în zonă, amintindu-le obligația pe care o au de a avea grijă de echipaje. Organizația consideră că dacă un navigator este ucis, în timpul tranzitării unei zone de risc, faptul echivalează cu o "omucidere corporatistă".
Apelul vizează și flotele militare, cărora li se cere să neutralizeze amenințarea generată de utilizarea navelor-mamă, precum și guvernele, care trebuie să ia măsuri pentru a restabili libertatea de navigație și a elimina amenințarea atacurilor piraterești.
Dacă navigatorii vor pune în practică sfatul ITF, schimbul de mărfuri dintre Europa și Asia se va face cu ocolirea Africii, ceea ce va duce la creșterea explozivă a timpului și cheltuielilor de transport, cu 7 - 12 miliarde de dolari pe an, iar în multe porturi - în special cele din Marea Neagră și Mediterana de Est - activitatea ar scădea dramatic.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Luni, 28 Februarie 2011
Stire din Economie : Supermarket-uri românești
Pagina a fost generata in 2.9297 secunde