Navigatorii români vor avea Codul lor

668
6
Navigatorii români vor avea Codul lor - navigatorii-1392555784.jpg

Articole de la același autor

Drepturile și obligațiile naviga-torilor români sunt ignorate de legislația națională de peste un deceniu. Când a proiectat actualele acte normative, statul a omis pur și simplu faptul că există și această categorie socio-profesională. Drept urmare, Codul muncii și legislația privind pensiile, asigurările sociale și de sănătate au fost făcute pentru a se potrivi activităților de la uscat. Ele nu pot fi aplicate pe mare și cu atât mai puțin pe navele străine, pe care muncesc marinarii români. 


Dacă n-ar exista o serie de convenții maritime internaționale, printre care și cea privind munca pe mare (MLC - 2006), navigatorii țării noastre ar fi lipsiți de drepturi și protecție socială pe mare, la discreția armatorilor străini. Aici se cuvine să amintim faptul că MLC-2006 a fost adoptat, de către Organizația Internațională a Muncii și Organizația Maritimă Interna-țională, sub presiunea Federației Internaționale a Transportatorilor (ITF), din care face parte și Sindicatul Liber al Navigatorilor din România. El a intrat în vigoare pe data de 20 august 2013, iar pe 20 august 2014 devine obligatoriu pentru toate statele Uniunii Euro-pene, inclusiv pentru România, care nu a ratificat-o încă. 


Tot în august 2014 va intra în vigoare Agreementul social, aprobat în 2010 de comisia de dialog social de la Bruxelles, din care face parte și SLN, a declarat liderul sindical Adrian Mihălcioiu. Acum, statul român nu mai are loc de întors. E obligat să transpună prevederile MLC-2006 în legislația internă. Practic, va fi nevoit să țină seama de specificul muncii pe mare, de realitățile din flota mondială și să facă regle-mentări speciale pentru această categorie socio-profesională.


"SLN susține de ani de zile ideea unui Cod al navigatorilor. El ar urma  să cuprindă atât drepturile, cât și obligațiile marinarilor români. Codul trebuie proiectat astfel încât această meserie să rămână atractivă pentru o categorie cât mai largă de tineri, să-i ajute pe navigatorii români să supraviețuiască pe o piață a shipping-ului internațional puternic concurențială și zguduită de numeroase furtuni, să le asigure protecția socială atunci când, din cauza vârstei înaintate, nu mai sunt acceptați să muncească pe mare" - explică președintele SLN.


Codul navigatorilor ar trebui să cuprindă prevederi privind condițiile minime de angajare, inclusiv cele privind contractele de muncă, timpul de muncă și de odihnă, lucrul suplimentar, asigurările sociale și de sănătate, încadrarea în grupe de muncă și - foarte important - vârsta de pensionare. 


"Din cauza solicitărilor la care este supus organismul marinarului, perioada de serviciu pe  mare este scurtă - reamintește Mihălcioiu. După 45 - 50 de ani, navigatorii, cu excepția ofițerilor superiori, obțin foarte greu un contract de îmbarcare. Între 50 de ani și vârsta de pensionare de 65 de ani, marinarii cu greu își mai pot practica meseria. Pe uscat, mese-riile lor nu au corespondent. Chiar dacă s-ar recalifica, cine îi angajează la o vârstă înaintată și fără experiență în noua meserie?" 


Conform estimărilor sindicatului, la sfârșitul anului 2013, România avea 11.936 navigatori activi, din care: 8.472 ofițeri (cu 200 mai mulți decât în 2012) și 3.464 nebrevetați (cu 81 mai puțini față de anul precedent). La aceștia se adaugă: circa 3.500 de ofițeri și 1.300 de nebrevetați care reușesc să se îmbarce cel mult o dată la 2 ani; circa 6.000 de auxiliari de pe navele ro-ro și de pasageri; aproximativ 6.000 de navigatori care nu își reînnoiesc brevetele și certificatele o dată la cinci ani. În total, ANR are 32.711 de brevete și certificate eliberate.


În acest moment, SLN are semnate 18 contracte colective de muncă care acoperă 280 de nave, pe care lucrează peste 4.000 de navigatori.


Comentează știrea

blue hermes handbags
19 mai 2014
blue hermes handbags

hermes usa h belt Stiri Economie : Navigatorii români vor avea Codul lor | Ziarul Cuget Liber de Constanta Online blue hermes handbags http://www.krikonis.gr/blue-hermes-handbags-hermes-handbags-holland-8770.asp

MBT Garissa Shoes shopping
2 iunie 2014
MBT Garissa Shoes shopping

mbt shoes nama black Stiri Economie : Navigatorii români vor avea Codul lor | Ziarul Cuget Liber de Constanta Online MBT Garissa Shoes shopping http://www.7dorim.com/mbt-shoes/mbt-shoes-outlets.asp

czech hermes bags
8 iunie 2014
czech hermes bags

hermes uk jobs Stiri Economie : Navigatorii români vor avea Codul lor | Ziarul Cuget Liber de Constanta Online czech hermes bags http://www.ovcf.com/images/czech-hermes-bags-buy-hermes-bags-5097.asp

gucci outlet
8 octombrie 2014
gucci outlet

This kind of undoubtedly will sound like a clear circumstance in the RIAA staying crazy which no one is buying audio a lot nowadays, and they are depreciating, therefore take a look at only pursue that one person and make THE DOG spend on the point that a lot of others may also be downloading. Firstly, just how can they will need very much income from charlie regarding downloading more effective sounds??? My jesus, a medicine vendor probably would not receive penalized that terribly. That quantity of your hard-earned money is completely silly. Subsequently, should never the RIAA possibly be pursuing the other enourmous amount of folks that get as well as drag into court all of them with regard to millions of dollars also? This total scenario will be ridiculous. Anyhow, Joe... retain dealing with!! gucci outlet http://coverglue.com

gucci handbag outlet online
9 octombrie 2014
gucci handbag outlet online

appointment w2art. details, website enable examine inv as well as webcam job 00% ^^and go through outcome (but this communicate thai language) gucci handbag outlet online http://coverglue.com

gucci handbag outlet online
11 octombrie 2014
gucci handbag outlet online

Ssangyong- this company whoms looking to come up with a ton ofnew modelsin the following years to obtain a greater portion on the business, worked using ShanghaiAutomotive Industrial sectors Group as well as appeared all their most recent compact SUV, dubbed C200, at the ParisMotor Indicate a few days ago. The design had been made by Giugiaro simply because the ItalDesign design property is demand using the appears with the completely new designs to become created. gucci handbag outlet online http://coverglue.com

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.559 secunde