Nu este nimic pierdut! Trei idei pentru salvarea Ligii Militarilor ProfesioniștiNu este nimic pierdut! Trei idei pentru salvarea Ligii Militarilor Profesioniști

Am aflat cu stupoare că Liga Militarilor Profesioniști este în pericol de desființare. O organizație extrem de activă și apreciată, care apără interesele soldatului român, riscă să se dezintegreze, motivul fiind, ca în multe situații, cel de natură financiară. Dar, să ...

Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"

Cu siguranță cunoașteți fericirea sufletească după ce ați făcut o mare bucurie copiilor dumneavoastră. Vă spun, totuși, că poate exista o bucurie și mai mare în momentul în care poți aduce fericirea pe chipurile unor copii cu care soarta nu a fost prea prietenoasă. Este ...

Sufocați de rahați! Cine adună maidanezii de pe străzile din ConstanțaSufocați de rahați! Cine adună maidanezii de pe străzile din Constanța

Aproape că nu există zi în care să nu vedem cel puțin doi-trei câini fără stăpâni făcându-și veacul prin stațiile de autobuz, în parcuri sau pe lângă blocurile din cartiere. Tot mai mulți constănțeni se plâng că patrupedele s-au înmulțit și că unele dintre ele sunt periculoase ...

ÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMSÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMS

După ce, în cursul săptămânii trecute, microbuzele care circulă pe mai multe linii ce aparțin Grup Media Sud nu au ieșit pe traseu sau au circulat cu greutate, compania încearcă să se revanșeze față de călători. Mai exact, SC Grup Media Sud Călători SA anunță că microbuzele își ...

MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"

Ministrul Sănătății, Florian Bodog, a dispus Inspecției Sanitare de Stat să efectueze un control la Spitalul Clinic de Urgență de Chirurgie Plastică, Reparatorie și Arsuri din Capitală.Decizia vine după ce în presă au apărut informații că minerul care a ...

TÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legiiTÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legii

Polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, în cooperare cu polițiști din cadrul I.P.J. Constanța, au descoperit, pe raza județului Constanța, un autoturism marca Audi, model A5, semnalat ca fiind furat din Italia.În urma verificărilor s-a stabilit că autoturismul este ...

ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"

Comisarul șef al Protecției Consumatorilor Constanța, Horia Constantinescu, a declarat, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, că ar fi fost depistate pe piața din Constanța prezervative găurite.„Prezervativele erau chinezești, dar sigilate și puse în cutii ce semănau ...

O femeie a murit după ce mașina în care se afla a fost lovită de trenO femeie a murit după ce mașina în care se afla a fost lovită de tren

Grav accident luni după-amiază, în Oșorhei, la câțiva kilometri de Oradea. O femeie de 67 de ani a murit, iar un bărbat a ajuns în stare gravă la spital, după ce mașina în care se aflau a fost lovită de un tren care circula între Cluj-Napoca și Oradea.Accidentul s-a petrecut în ...

Stirile zilei de Marţi, 23 Ianuarie 2018 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Navigatorii îi pun cu botul pe labe pe armatorii rău-platnici

Ştire online publicată Miercuri, 08 Februarie 2017. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Adrian Mihălcioiu, președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor și șef al Inspectoratului ITF România
Navigatorii îi pun cu botul pe labe pe armatorii rău-platnici - navigatoriipunmihalcioiuadrian8-1486485209.jpg
• Companiile care nu își plătesc echipajele sunt în pericol să fie scoase de pe piață

Prevederea din Convenția internațională martitimă MLC 2006, care se referă la plata salariilor și a costurilor repatrierii navi-gatorilor în caz de abandon, a intrat în vigoare pe data de 18 ianuarie 2017. 

Adrian Mihălcioiu, președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor și șef al Inspectoratului ITF România, precizează: „Orice navigator care este neplătit, la această oră, poate face apel la clubul de asigurare a navei pe care este îmbarcat, direct sau printr-un interpus, iar acesta este obligat să-i achite salariile restante până la patru luni. Desigur, pentru a-și recupera paguba, cluburile de asigurare se vor îndrepta împotriva companiilor de navigație în cauză, iar pe viitor vor majora asigurările pentru navele acestora. În cazul în care încălcarea prevederilor Convenției MLC 2006 se va repeta, vor înceta să mai încheie contracte de asigurare cu acei armatori, fapt ce va duce la scoaterea navelor lor de pe piață.”

Prevederea referitoare la neplata și abandonul echipajului, ca și întreaga Convenție MLC 2006 se aplică pe toate navele maritime comerciale mai mari de 500 tdw. „În cazul platformelor petroliere aflate pe mare, depinde de autoritățile din fiecare țară dacă le consideră ca fiind sub incidența convenției - precizează Mihălcioiu. În schimb, pe navele off-shore se aplică necondiționat MLC 2006. Obligatoriu, aceste nave trebuie să aibă încheiate asigurări pentru plata salariilor restante și a tuturor drepturilor navigatorilor în caz de abandon. Acestor reguli trebuie să li se supună și armatorii români care au înregistrate nave și platforme petroliere maritime sub pavilioanele altor state.”

L-am întrebat pe liderul SLN ce se întâmplă în cazul în care navigatorii nu au contracte de muncă? Dar dacă au contracte și în ele nu e prevăzută nicio asigurare? Dar dacă există o asigurare, dar în contract nu este precizat numele clubului de asigurări? 

„În niciuna din aceste situații nu este nicio problemă. Nava, cu certitudine, are o asigurare. Există organizații, precum Federația Internațională a Transportatorilor, care au toate aceste date și le pot da navigatorilor informațiile corecte. După cum constatați, Convenția MLC 2006 a generat un mecanism care forțează armatorii să își plătească echipajele; în caz contrar vor dispărea de pe piață. Statele de pavilion impun navelor să aibă asigurări pentru situația de abandon și plata salariilor pe patru luni. Cine nu are asigurare nu poate aborda un pavilion și, practic, nu mai există”, relatează Mihălcioiu.

Sindicatul Liber al Navigatorilor a primit, în ultimele săptămâni, câteva sesizări din partea unor navigatori. „Câțiva dintre ei sunt de pe nave comerciale, dar cei mai mulți sunt de pe nave off-shore de la două companii. Suntem în procedura de identificare a asiguratorilor, în vederea recuperării drepturilor salariale”, a anunțat liderul SLN. 

Articole de la acelaşi autor

Părerea ta contează !
1
santiago
8 februarie 2017
f frumos

ce frumos vorbeste din carti dl mihalciou. ar trebui angajat cu jumate de norma in redactie

2
Marinar
8 februarie 2017
interesant

Interesant punct de vedere. E bine sa ne stim drepturile si sa nu mai fim prostiti de unii care nu ar dori sa stim nimic si sa stam la mana lor pe munca noastra.

3
GSPist
8 februarie 2017
salarii

Si pe navele GSP este valabila regula asta ?

4
comanescu gsp
8 februarie 2017
comanescu gsp

Si pe Comanescu GSp cind il vedem eliminat de pe piata?

5
Claudiu
24 februarie 2017
GSP

Citind imi dau seama ca mesajul este valabil si in cazul GSP. Daca nu te plateste, anunti Clubul de asigurare, ti se plateste 4 luni salariul, repatrierea iar clubul are grija sa recupereze banii de la GSP. Conditia este sa nu debarci fara salariul platit. Acasa ..... cred ca e greu. E buna treaba, ce sa zic.

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.6947 secunde