Navele trimise la demolare fac victime în Bangladesh, Pakistan și India

290

Articole de la același autor

Exportul navelor ieșite din exploatare către țările în curs de dezvoltare, pentru a fi dezmembrate și trimise la topit, este interzis de Convenția de la Basel a Programului Națiunilor Unite pentru Mediu. Actul normativ a fost semnat în 1989 și a intrat în vigoare în 1992.

Navele scoase din exploatare sunt considerate deșeuri periculoase în conformitate cu legislația internațională de mediu, deoarece conțin multe materiale și substanțe toxice în structurile lor și la bord. Toxinele includ cadmiu, baterii de plumb, azbest, mercur, uleiuri reziduale, reziduuri de cărbuni arși și țiței, cunoscute și sub denumirea de hidrocarburi policiclice aromatice (HAP) și substanțe care diminuează ozonul, care toate trebuie gestionate în condiții de siguranță.

Legislația internațională este încălcată de mare parte dintre companiile de navigație. Se estimează că aproximativ 90% din navele care au fost scoase din exploatare în anul 2020 au ajuns la dezmembrare pe plajele din Bangladesh, Pakistan și India. Pe acele așa-zise șantiere de scrap, migranții și copiii exploatați sunt expuși riscului de a fi răniți sau uciși de bucățile de oțel desprinse din structurile navelor, de incendii sau de a se îmbolnăvi grav din cauza expunerii la fum și substanțe toxice. Potrivit unui ONG, cel puțin 10 muncitori au murit și alți 14 au fost răniți grav, în 2020, în timp ce lucrau la demolarea navelor, pe plaja din Bangladesh.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Duminică, 18 Octombrie 2020
Stire din Economie : Știri din industriile mării
Pagina a fost generata in 1.1255 secunde