Nave reținute pentru deficiențe tehnice și încălcarea Convenției MLC 2006
496
Articole de la același autor
Fiscul vinde apartamente, terenuri, autoturisme și mașini agricole la preț de chilipir
12 Decembrie 2016
Hartă interactivă cu starea infrastructurii de transport
09 Ianuarie 2017
Fiscul vinde flotile de autoturisme și ambarcațiuni, apartamente și terenuri, la preț de chilipir
14 Ianuarie 2017
EȘTI MARINAR? Schimbări importante, de la 1 ianuarie
02 Ianuarie 2017
Navigatorii îi pun cu botul pe labe pe armatorii rău-platnici
08 Februarie 2017
Nava pentru transportul animalelor vii "Pacific M" , înmatriculată sub pavilion Togo, a fost reținută în portul Midia. Inspectorii serviciului de Port State Control, din cadrul Autorității Navale Române, au găsit 17 neconformități.
În ceea ce privește condițiile de muncă și viață, iată cum descrie Adrian Mihălcioiu, șeful Inspectoratului ITF România, situația de la bord: "Nava nu are sistem de încălzire pentru echipaj. Se folosește o improvizație foarte veche. Contractele de muncă nu respectă prevederile Convenției internaționale privind munca și viața pe mare MLC 2006. Salariile sunt sub nivelul acceptat de Organizația Internațională a Muncii.
Clubul de asigurare a navei nu face parte din lista asiguratorilor acceptați de Organizația Maritimă Internațională. Marinarii dorm câte doi în niște cabine foarte mici. Nici măcar prevederile vechi ale convenției internaționale nu sunt respectate în ceea ce privește spațiul de locuit. La bord nu sunt implementate procedurile MLC 2006. Marinarii au declarat că salariile sunt plătite acasă, către familii, dar nu există nicio dovadă că acest lucru s-a întâmplat.
Oricum, lefurile sunt foarte mici. Un mecanic doi avea un salariu de 1.500 de dolari pe lună, un timonier, 600 de dolari pe lună, în condițiile în care echipajul muncește opt ore pe zi, de luni până sâmbătă, plus 77 de ore suplimentare (over-time), obligatoriu. Oamenii primesc un salariu de bază, fără să li se calculeze plata over-time-ului, a concediilor, a zilelor de sâmbătă, duminică și a sărbătorilor legale."
Echipajul este sirian, ca și armatorul. Până la un punct este de înțeles de ce navigatorii din această țară distrusă de război acceptă aceste condiții.
"Este de aplaudat activitatea inspectorilor de Port State Control. Nava este reținută și trebuie să remedieze defecțiunile constatate", a declarat Mihălcioiu.
La celălat capăt al Europei, în portul Fawley din Marea Britanie, Garda de Coastă a reținut tancul chimic "Sea Emperor" pentru nerespectarea Convenției MLC 2006. Echipajul era neplătit de trei luni și nu are asigurate haine de zi călduroase. În plus, o serie de echipamente prezintă deficiențe și nu există materiale de curățenie la bord. Echipajul a solicitat ajutorul Federației Internaționale a Transportatorilor, care a trimis un inspector la bord.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 06 Februarie 2017
Luni, 06 Februarie 2017
Marţi, 07 Februarie 2017
Sâmbătă, 04 Februarie 2017
Miercuri, 01 Februarie 2017
Joi, 02 Februarie 2017
Joi, 02 Februarie 2017
Marţi, 31 Ianuarie 2017
Luni, 30 Ianuarie 2017