Nava "Katagalan Wisdom" a refuzat să părăsească portul Constanța

538
1

Articole de la același autor

Vineri, 16 ianuarie 2015, în timpul unei manevre, o navă a lovit barajul antipoluare instalat la intersecția danelor nr. 84 și 85, din portul Constanța și l-a rupt.

Respectivul baraj a fost instalat în urmă cu mai mulți ani de către administrația portuară, cu rolul de a reține hidrocarburile deversate prin conducta de scurgere a RAJA.

Reziduurile petroliere provin din vechile instalații ale Oil Terminal. Se bănuiește că, în subsol, ar exista acumulări formate pe parcursul a zeci de ani, care comunică cu pânza freatică. Mai ales în perioadele ploioase, hidrocarburile încep să circule și se infiltrează în rețeaua de canalizare, în ciuda faptului că RAJA a construit un cămin de decantare, care ar trebui să prevină acest lucru.

Ori de câte ori apar astfel de scurgeri în respectiva zonă, serviciul specializat al administrației portuare intervine și adună reziduurile.

Vineri, când barajul a fost afectat, hidrocarburile, adunate peste zi în interiorul lui, au fost împrăștiate de valuri, astfel că, la sosirea echipei de intervenție în zonă, luciul apei era lipsit de irizații.

Unde dispăruseră reziduurile petroliere s-a aflat abia pe data de 18 ianuarie, la ora 4 dimi-neața, când nava "Katagalan Wisdom", sub pavilion Panama, care descărcase 33.825 tone de cărbune cocsificabil în terminalul Comvex, se pregătea să ridice ancora. Echipajul a observat că bordajul navei fusese murdărit cu petrol, care provenea din apa mării și de pe tacheții înșirați de-a lungul cheului. Se vede treaba că valurile aduseseră reziduurile la cheu, acestea neputând fi observate de către echipa de intervenție, fiind mascate de navele acostate.

Comandantul Zhang Shichang, pe bună dreptate, a refuzat să plece cu nava murdară de petrol și a înaintat o scrisoare de protest, prin intermediul agentului ei în portul Constanța, compania Idu Shipping & Services, cerând administrației portuare să ia măsuri urgente pentru curățirea corpului navei. El a precizat că nava este angajată într-un contract de transport time-charter, cu o chirie zilnică de 35.000 de dolari.

Administrația portului s-a conformat imediat, angajând în operațiunea de curățare propriile forțe, cele ale pompierilor și Oil Terminal. De asemenea, s-a implicat și o formațiune a companiei Comvex.

Clc. Corneliu Idu, proprietarul companiei Idu Shipping & Services, a atenționat administrația portului că nava "Doro" a acostat, cu o noapte înainte, în dana nr. 80 - 81, la descărcare. Pen-tru a se evita repetarea situației din cazul "Katagalan Wisdom", el a solicitat să se efectueze curățarea bazinului portuar în danele nr. 80 - 84, din terminalul Comvex, și a danei nr. 85, de la Minmetal.

Nu este singurul incident de acest fel și nici cel mai grav. În 2014 au mai existat două astfel de evenimente.

Pornind de la principiul "poluatorul plătește", prevăzut de lege, administrația portuară se va îndrepta, și de această dată, împotriva compa-niei Oil Terminal, pentru recuperarea pagubelor.

Este, oare, de ajuns? Toată lumea e conștientă că nu-i suficient să se acționeze pentru îndepărtarea efectelor, ci trebuie mers la cauze. Trebuie căutate și îndepărtate, pentru totdeauna, sursele poluării, iar pentru aceasta este nevoie ca poluatorul să facă investiții. 

Comentează știrea

EscorteDinRomania.ro
28 martie 2015
EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi...

EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi... www.EscorteDinRomania.ro -Escorte Constanta, Escorte Bucuresti, Escorte Brasov, Escorte Cluj, Escorte Iasi, Escorte Timisoara, Escorte Arad, Escorte Craiova, Escorte Targu Mures, Escorte Mures, Escorte Oradea, Escorte Satu Mare, Escorte Tulcea, Escorte Buzau, Escorte Pitesti... Lista detaliata pe judete pentru servicile de escorte din Romania si saloane de masaje erotice din Romania pe: www.EscorteDinRomania.ro escorte unice...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5038 secunde