Viitorul se accelerează

Nava fără echipaj va fi lansată la apă până în anul 2025

1229
2
Nava fără echipaj va fi lansată la apă până în anul 2025 - nava2-1497459212.jpg

Articole de la același autor

• Japonia s-a angajat în competiția pentru construcția navei cu auto-navigație


Vă puteți imagina o lume fără șoferi? Dar una fără marinari? Noile tehnologii informatice au deschis drumul spre un astfel de viitor. Automobilul care se conduce singur - Google Self Driving Car - este de vreo cinci ani pe șoselele Statelor Unite ale Americii. Între timp a luat o amendă pentru că, fiind prea prudent, merge prea lent și încurcă circulația, ba chiar a produs și un accident. Va trebui să parcurgă zeci de milioane de kilometri pentru a convinge omenirea să renunțe la plăcerea de a apăsa pe pedala de accelerație până la fund, la adrenalină și la sentimentul de imensă putere pe care îl simți când te afli la volanul unui bolid.


În privința navelor care se conduc singure, veștile din industria de profil arată că vremea lor se apropie rapid. Compania Rolls-Royce lucrează de câțiva ani la pro-iectul navei fără echipaj, al navei teleghidate sau dronă, lansarea prototipului fiind prevăzută pentru anul 2030. La rândul ei, Norvegia a înființat recent o zonă de testare pentru navele cu auto-navigație.


Nu sunt singurii producători de echipamente navale preocupați să pună navigația maritimă pe acest făgaș. Dimpotrivă, există o adevărată competiție pentru a da primul lovitura de piață și a lua caimacul înaintea celorlalți. 


Iată, marii constructorii și operatorii de nave din Japonia s-au asociat pentru a realiza, până în 2025, nava cu auto-navigație. Scopul declarat al proiectului este generos. Introducerea acestor tipuri de nave ar trebui să reducă dramatic numărul accidentelor pe mare, care, după cum ați putut constata din relatările ziarului "Cuget Liber", s-au înmulțit în ultimii ani. 


Dezvoltarea noilor tehnologii de navigație este estimată la minimum câteva sute de milioane de dolari. Sistemul inteligent de navigație artificială ar urma să incorporeze tehnologii precum "internetul lucrurilor" - conectarea diverselor dispozitive la rețea - pentru a culege și analiza instantaneu datele privind vremea pe mare și obstacolele periculoase, precum și informațiile despre transport. Pe baza acestor date va fi trasată ruta de navigație cea mai eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil, cea mai sigură și cea mai scurtă.


Navele inteligente vor prevedea, din timp, posibilele defecțiuni de la bord și alte aspecte care ar ajuta la evitarea accidentelor maritime. În plus, se dorește să se pună în aplicare un transport ma-ritim complet, fără pilot la un moment dat pe drum, sperându-se să se reducă la jumătate numărul actual de aproximativ 2.000 de accidente maritime pe an.


Japonia își propune să preia conducerea în dezvoltarea noilor tehnologii navale și se așteaptă la o creștere a cererii la nivel mondial. Cu ajutorul navelor dotate cu sistem de auto-navigație, industria navală niponă ar putea ajunge să dețină aproximativ 30% din piața vânzărilor de nave noi. 


Guvernul japonez va include dezvoltarea comună a navelor cu auto-navigație într-o strategie națională de revitalizare, pe care o va definitiva în această lună.


Revoluția deschisă în shipping de noile tehnologii informatice va schimba radical transporturile maritime, va produce efecte economice benefice în unele sectoare, dar va afecta grav numeroase domenii de activitate și viața a peste 1,2 milioane de navigatori, la care se adaugă alte sute de mii de profesioniști din industriile conexe. Necesarul de marinari va scădea dramatic, la fel și veniturile celor rămași în activitate, căci din cauza creșterii concurenței pe piața muncii, cei rămași vor fi nevoiți să accepte salarii din ce în ce mai mici. Vor dispărea numeroase funcții pe mare, dar vor apărea altele noi legate de întreținerea, depanarea și programarea noilor sisteme de navigație. Învățământul marinăresc se va restrânge și vor fi afectate serviciile de siguranța navigației: pilotajul și remorcajul maritim. Producătorii de echipamente navale vor fi nevoiți să preia noile tehnologii sau vor da faliment. 


Accelerarea viitorului în navigație va găsi omenirea nepregătită, ca de atâtea ori de-a lungul istoriei? Tema se află de trei ani pe agenda reuniunilor Federației Internaționale a Transportaorilor - ITF. Sindicatele nu resping proiectul navei cu auto-navigație, nu se opun progresului tehnico-științific, dar vor ca schimbările să aibă loc cu găsirea, din timp, a soluțiilor pentru forța de muncă ce ar urma să fie înlocuită de noile tehnologii. 


Comentează știrea

eugen
15 iunie 2017
fara oamenii

pina in 2075 v-a aparea PAMINTUL fara oamenii ,acestia fiind inlocuitii de inteligente artificiale care intr-un viitor mai indepartat vor fii inlocuite prin alte forme de inteligenta care s-ar putea numitii poate oameni.

SRI
15 iunie 2017
nave fara...

Japonia risca f mult cu acest proiect asta ptr k tiganii din romania ..vor fura tot ce are fier ...chiar de pe mari - oceane etc. aceste ciori fratilor sunt peste tot precum aerul ..au distrus tot ..in urma lor ramane parjolul si tifosul ..

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3476 secunde