Începând de astăzi

Mișcarea navelor în porturile maritime românești e programată on-line

428
Începând de astăzi, comisia de coordonare a mișcării navelor în porturile maritime românești își va desfășura activitatea on-line. Astfel, tradiționala ședință de comandament care, timp de decenii, a deschis ziua de muncă în Portul Constanța intră în istorie. De acum înainte, reprezentanții autorităților și ai agenților economici nu se vor mai întâlni dimineața, la subsolul gării maritime, pentru a stabili ce nave intră sau ies din portul Constanța și pentru a mai schimba o informație, o bârfă. Avizările și plecările vor fi făcute doar prin intermediul computerului, între orele 9 ți 10, pentru următoarele 24 de ore. Data sosirii navei va fi introdusă electronic, de agentul ei. Prin internet, informația va ajunge la cei interesați: CNAPMC, Autoritatea Navală Română, Căpitănie, Poliția de Frontieră, Vamă, CFR, operatori, Poliția port, companii de pilotaj. Dacă există dană liberă, operatorul va permite accesul, bifând acest lucru pe grila electronică. La rândul lor, autoritățile vor da avizul de intrare în format electronic. Tot on-line, se vor elabora, semna și confirma buletinele de pilotaj de către agenți, operatori portuari, autorități, respectiv societăți de pilotaj, până la ora 10 a fiecărei zile. În cazul în care apar, totuși, probleme de funcționalitate a sistemului, buletinele de pilotaj se vor semna în format hârtie de către autorități. Până la implementarea modulului și pe segmentul fluvial, acceptul pentru manevra navelor din acest sector va fi transmis prin fax, către autorități, pentru avizare.
Introducerea acestei aplicații reprezintă o nouă etapă a procesului de informatizare a porturilor maritime românești. Acesta a debutat cu introducerea sistemului informatic de supraveghere și siguranță a traficului maritim - VTMIS și a sistemului informatic integrat al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, cunoscut sub numele Neptun.

Începând de astăzi, comisia de coordonare a mișcării navelor în porturile maritime românești își va desfășura activitatea on-line. Astfel, tradiționala ședință de comandament care, timp de decenii, a deschis ziua de muncă în Portul Constanța intră în istorie. De acum înainte, reprezentanții autorităților și ai agenților economici nu se vor mai întâlni dimineața, la subsolul gării maritime, pentru a stabili ce nave intră sau ies din portul Constanța și pentru a mai schimba o informație, o bârfă. Avizările și plecările vor fi făcute doar prin intermediul computerului, între orele 9 ți 10, pentru următoarele 24 de ore. Data sosirii navei va fi introdusă electronic, de agentul ei. Prin internet, informația va ajunge la cei interesați: CNAPMC, Autoritatea Navală Română, Căpitănie, Poliția de Frontieră, Vamă, CFR, operatori, Poliția port, companii de pilotaj. Dacă există dană liberă, operatorul va permite accesul, bifând acest lucru pe grila electronică. La rândul lor, autoritățile vor da avizul de intrare în format electronic. Tot on-line, se vor elabora, semna și confirma buletinele de pilotaj de către agenți, operatori portuari, autorități, respectiv societăți de pilotaj, până la ora 10 a fiecărei zile. În cazul în care apar, totuși, probleme de funcționalitate a sistemului, buletinele de pilotaj se vor semna în format hârtie de către autorități. Până la implementarea modulului și pe segmentul fluvial, acceptul pentru manevra navelor din acest sector va fi transmis prin fax, către autorități, pentru avizare.
Introducerea acestei aplicații reprezintă o nouă etapă a procesului de informatizare a porturilor maritime românești. Acesta a debutat cu introducerea sistemului informatic de supraveghere și siguranță a traficului maritim - VTMIS și a sistemului informatic integrat al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, cunoscut sub numele Neptun.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.1937 secunde