Ministrul transporturilor a efectuat o vizită de lucru în portul Midia

330
1
Ministrul transporturilor a efectuat  o vizită de lucru în portul Midia - ministrultransporturilor1-1502809508.jpg
Pe data de 26 iulie 2017, a început execuția dragajului de întreținere în porturile maritime românești. Contractul, în valoare de 10.939.635,25 lei (fără TVA), a fost atribuit, prin intermediul sistemului electronic de achiziții publice, asocierii dintre firmele Impresa Di Costruzioni ING. E. Mantovani SPA și Consal Trade SRL.

Mai întâi, navele de dragaj "Astra" (prevăzută cu utilaj absorbant-refulant) și "Gioacchino Bacheto" (dotată cu utilaj de dragaj mecanic) au operat în portul Midia. Urmează să li se alăture "Angelo B". Volumul estimat al lucrărilor din acest port este de 52.000 metri cubi, iar la Constanța, 440.000 metri cubi.

Până în prezent, la Midia, s-a finalizat dragajul în zona molurilor 1, 2 și 4. Beneficiarul, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, a efectuat măsurători hidrografice și, acolo unde cota de dragaj nu a fost atinsă, a solicitat remedieri.

Întrucât situația de sub apă este diferită de volumul de lucrări prevăzut în proiect, Administrația portuară va iniția o nouă procedură de achiziție, pentru realizarea lucrărilor până la cotele de dragaj stabilite.

v v v

Pe data de 14 august, însoțit de Horia Țuțuianu, președintele Consiliului Județean Constanța, și Nicolae Dan Tivilichi, directorul general al CNAPMC, ministrul transporturilor, Răzvan Alexandru Cuc, a efectuat o vizită în portul Midia, pentru a vedea utilajele de dragat la lucru. Cu acest prilej, a organizat o conferință de presă la bordul navei "Anghel Saligny".

"Am venit să văd prima etapă a unui proiect care a demarat săptămâna trecută, dragajul de întreținere, care nu a mai fost făcut în porturile Constanța și Midia de mai bine de zece ani - a declarat ministrul. În prezent, se desfășoară procedura de achiziție pentru dragajul de investiții, un proiect de 47 milioane de euro, care presupune și achiziționarea unei nave ce va efectua măsurători hidrografice.

Am fost foarte încântat să constat că în ultimile șase luni s-a produs o accelerare a activităților și că s-au semnat contractele cu operatorii tradiționali din porturi, fapt ce va duce la relansarea investițiilor.

În termen de două luni, va fi finalizată cadastrarea domeniului public portuar, lucrare benefică operatorilor și portului Constanța.

Un al proiect vizează construcția unei nave pentru colectarea deșeurilor și a unei stații pentru prelucrarea lor.

Lucrurile sunt pozitive. Mă declar mulțumit de activitatea de până acum a domnului director Tivilichi. Ceea ce și-a propus a realizat, respectând termenele și deblocând proiecte care nu s-au mai făcut de mult timp în port."

Horia Țuțuianu, președintele Consiliului Județean Constanța, a ținut să remarce faptul că Răzvan Cuc este "singurul ministru din ultimi zece ani care a venit de șase ori în județul nostru în șase luni. A demarat multe investiți în județul Constanța. Orice investiție care se face în port este benefică atât operatorilor economici, cât și locuitorilor județului."

La rândul său, Nicolae Dan Tivilichi a ținut să remarce susținerea de care se bucură portul Constanța din partea ministrului Cuc, în toate proiectele sale. Referindu-se la lucrările de dragaj, șeful CNPAMC a spus: "Ca să înțelegeți amploarea lucrărilor, adâncimea la intrarea în portul Midia era de circa șase metri. Acum este de zece metri. Astfel, se facilizează accesul navelor de mare capacitate, mai ales în terminalele petroliere."

Apoi, Tivilichi a dat o veste mult așteptată de operatori: "Cu ajutorul ministerului, suntem foarte aproape să transformăm portul Midia în zonă liberă." Noul statut va duce la creșterea atractivității portului Midia și, drept urmare, a traficului de mărfuri.

În primele șase luni ale anului 2017, prin sistemul electronic de achiziții publice, CNAPMC a semnat contracte și a lansat proceduri de contractare în valoare de 70 milioane de euro. Dar proiectul cel mai spectaculos aflat în pregătire este investiția de la molul nr. 3 al portului Constanța, în valoare de aproape 300 milioane de euro. Grație lui va fi dată în folosință o suprafață uriașă de teren, de peste 800.000 metri pătrați.

"Este prima dată când un ministru român al transporturilor se implică puternic în rezolvarea problemei navigației pe Dunăre. Întreaga comunitate portuară a salutat întâlnirea de la Sofia cu ministrul bulgar al transporturilor, pe tema efectuării, în perioada imediat următoare, a lucrărilor de dragaj pe Dunăre, tocmai pentru a aduce în portul Constanța o cantitate mai mare de mărfuri", a afirmat Tivilichi.

Referindu-se la evoluția traficului de mărfuri, el a dat asigurări că "până la sfârșitul acestei luni, în ciuda greutăților întâmpinate în iarnă, portul Constanța va depăși nivelul traficului de anul trecut."

Răspunzând întrebărilor ziarului "Cuget Liber" referitoare la legăturile feroviare precare ale portului Constanța cu Europa Centrală și de Est, ministrul a explicat că, în prezent, se execută lucrări de modernizare pe o serie de tronsoane ale coridoului IV, Constanța - Arad, pentru creșterea vitezei de rulare, dar prioritară rămâne achiziția de material rulant de către operatorii care activează în transportul de marfuri.

În privința transportului de ferry-boat între Constanța și porturile de la Marea Neagră, Răzvan Cuc a afirmat: "Când Fondul Suveran va începe să genereze veniturile necesare, ne vom apleca asupra achiziționării unor ferry-boat-uri noi." Întrebat de "Cuget Liber" dacă în Fondul Suveran vor fi incluse și administrațiile infrastructurilor feroviare, rutiere și portuare, Cuc a spus: "Vom vedea!"

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4777 secunde