Ministerul Finanțelor actualizează Declarația 112

Joi, 22 August 2019
143
Ministerul Finanțelor Publice actualizează conținutul Declarației 112 privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale și impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate în urma modificărilor în domeniul legislației fiscale apărute în ultima perioadă, potrivit unui proiect de ordin publicat miercuri. 


Modificările Declarației 112 au fost elaborate în colaborare cu Ministerul Muncii și Justiției Sociale și Ministerul Sănătății, precizează MFP într-un comunicat remis Agerpres. 


Declarația 112 cuprinde atât informatii privind obligațiile fiscale ale contribuabililor, cât și informații necesare stabilirii prestațiilor sociale potrivit legislației specifice, acordate de Casa Națională de Pensii Publice, de Casa Națională de Asigurări de Sănătate, de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă și de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială. 
Proiectul de ordin stabilește actualizarea casetelor privind înscrierea cifrei de afaceri și a ponderii cifrei de afaceri din activitățile prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal (n.r. - construcții), în vederea acordării facilităților fiscale în luna de raportare, în sensul declarării de către angajator, pe proprie răspundere, a îndeplinirii condițiilor aplicării acestora. De asemenea, vor fi introduse noi casete în Secțiunile A și B pentru declararea bazelor de calcul și a contribuțiilor sociale obligatorii aferente veniturilor din salarii și asimilate salariului realizate de persoanele fizice care își desfășoară activitatea la angajatorii din domeniul construcțiilor. 


Totodată, documentul introduce casete informative cu privire la persoanele detașate în/din România, cât și cu privire la statul în care se datorează contribuțiile sociale obligatorii, respectiv detașate cu sau fără formularul portabil A1. 
Declarația 112 se depune de către angajatori, iar formularul se completează electronic.


Pagina a fost generata in 0.3993 secunde