Maiștrii militari de marină, la ceas aniversarMaiștrii militari de marină, la ceas aniversar

Școala Militară de Maiștri Militari a Forțelor Navale „Amiral ION MURGESCU” va sărbători duminică, 8 octombrie, 120 de ani de la înființare. Cu această ocazie, a fost organizată vineri, 6 octombrie, la sediul instituției, o festivitate la ...

Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"

Cu siguranță cunoașteți fericirea sufletească după ce ați făcut o mare bucurie copiilor dumneavoastră. Vă spun, totuși, că poate exista o bucurie și mai mare în momentul în care poți aduce fericirea pe chipurile unor copii cu care soarta nu a fost prea prietenoasă. Este ...

Maidanezii fac legea la Constanța! Adăpostul e ferecat, iar străzile - pline de câiniMaidanezii fac legea la Constanța! Adăpostul e ferecat, iar străzile - pline de câini

În timp ce pe străzile Constanței câinii umblă nestingheriți și se înmulțesc văzând cu ochii, adăpostul de la Ovidiu pare mai mult părăsit. Câțiva câini stau aruncați în cuști, într-o mizerie de nedescris. Porțile adăpostului sunt ferecate și nimeni nu are acces dacă nu este pe ...

Fantomele trecutului! Sforile afacerii maxi-taxi, la ConstanțaFantomele trecutului! Sforile afacerii maxi-taxi, la Constanța

Microbuze umplute până la refuz, călătorii fără bilet și subînchirierile avizelor de transport reprezintă doar câteva nereguli ale transportului de pasageri și nu mai sunt de mult timp o noutate la Constanța. Din contră, în mod nefericit, neregulile au ajuns să ...

Peste 100 de constănțeni internați în spital în doar 24 de orePeste 100 de constănțeni internați în spital în doar 24 de ore

Alți 260 adulți și 65 copii au avut nevoie de îngrijiri medicale în ultimele 24 de ore la Spitalul Clinic Județean de Urgență (SCJU) Constanța. La sfârșitul zilei, au fost internate 107 persoane, din care 84 adulți și 23 copii.Cei mai mulți pacienți s-au ...

De veghe la frontieră! Cine dă cele  mai mari bătăi de cap Gărzii de CoastăDe veghe la frontieră! Cine dă cele mai mari bătăi de cap Gărzii de Coastă

Comisarul-șef de poliție Ionel Trușan, directorul Gărzii de Coastă, a prezentat un rezumat al activității instituției pe care o conduce, pe parcursul anului 2016. Peste două milioane de cetățeni ai Uniunii Europene au tranzitat prin punctele de trecere ale frontierei, însă ...

Bani aruncați pe fereastră. Legume și fructe mucegăite, pe rafturile supermarketurilorBani aruncați pe fereastră. Legume și fructe mucegăite, pe rafturile supermarketurilor

Supermarketurile colcăie de nereguli, spun inspectorii ANPC, care acuză reprezentanții acestora că nu respectă legislația în vigoare și că efectiv îi intoxică pe consumatori cu fructe și legume mucegăite. Astfel, banii consumatorilor sunt investiți în niște produse necalitative ...

Mașină răsturnată într-un accident rutier. Un bebeluș și mama sa, victimeMașină răsturnată într-un accident rutier. Un bebeluș și mama sa, victime

O tânără mamă și copilul de câteva luni se află la spital în urma unui accident grav. Evenimentul a avut loc marți seară în municipiul Satu Mare.O șoferiță nu s-a asigurat corespunzător când a ieșit din curte și a fost lovită de un alt autoturism ...

Stirile zilei de Joi, 19 Octombrie 2017 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Midia Marine Terminal câștigă prima confruntare în „războiul“ pilotajului și remorcajului

Ştire online publicată Sâmbătă, 27 Octombrie 2012. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Midia Marine Terminal SRL, parte a grupului de firme Rompetrol, administrează terminalul petrolier din portul Midia, prin care se derulează 60% din traficul maritim de țiței și produse petroliere al României.

Ea a atacat în justiție Hotărârea nr.14, din 16 iulie 2012, a consi-liului de administrație al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, prin care s-au aprobat contractele - cadru de prestare a serviciilor de pilotaj și de remorcaj de manevră pentru navele maritime.

Trebuie precizat faptul că respectiva hotărâre a fost adoptată pentru a pune în aplicare preve-derile OG 22/1999 republicată și ale ordinelor ministrului Transporturilor nr. 764/2010 și nr. 1.008/2012. Acestea precizează că serviciile de pilotaj și remorcaj vor fi asigurate de CNAPMC, prin in-termediul unor operatori specializați și autorizați.

Noul sistem a operat o selecție riguroasă în rândul firmelor de pilotaj și remorcaj, impunând condiții minime privind dotările tehnice, personalul specializat, pregătirea și întinerirea lui și investițiile.

Până la această oră, au fost semnate contracte pe 5 ani cu compania de remorcaj maritim „Logistic Remo Services” SRL (un joint-venture între companiile de remorcaj maritim „Black Sea Service”, „Coremar” și „Canal Services”) și companiile de pilotaj maritim „Canal Sea Services” SRL, „Black Sea Pilots” SRL și „Maritime Pilot” SRL. Trebuie precizat faptul că ușa administrației portu-are a rămas deschisă pentru toate firmele care doresc să încheie contractul și îndeplinesc condițiile.

Prin aplicarea noului sistem, o serie de firme care prestau serviciile de siguranță a navigației au ieșit de pe piața pilotajului și remorcajului, din motive doar de ele cunoscute. Printre acestea se numără și Midia Marine Terminal SRL, care a fost autorizată de Autoritatea Navală Română să execute servicii de remorcaj și pilotaj.

Acum, Midia Marine Terminal se consideră nedreptățită de schimbarea sistemului de angajare a serviciilor de remorcaj și pilotaj și a atacat decizia administratorilor CNAPMC. Acțiunea face obiectul dosarului 1032/36/2012, înregistrat pe 6 august 2012, la Curtea de Apel Constanța - Secția a II a civilă de contencios administrativ și fiscal.

Reclamanta a înregistrat o primă victorie în acest nou „război” al pilotajului și remorcajului românesc. În urmă cu câteva zile, Curtea de Apel a dispus suspendarea executării hotărârii administratorilor CNAPMC, în temeiul art. 14 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ. În respectivul articol se prevede că: „În cazuri bine justificate și pentru prevenirea unei pagube iminente, o dată cu sesizarea autorității publice care a emis actul, persoana vătămată poate să ceară instanței competente să dispună suspendarea executării actului administrativ până la pronunțarea instanței de fond.” Soluționarea pe fond a cazului are termen de judecată 7 noiembrie 2012.

Acțiunea Midia Marine Terminal este un nou episod din războiul fără de sfârșit din remorcajul și pilotajul maritim, care a izbucnit după privatizarea acestor servicii la începutul anilor Ž90. De atunci și până azi, scandalurile și procesele s-au ținut lanț.

Articole de la acelaşi autor

Părerea ta contează !
1
bechir
28 octombrie 2012
+1 : -1
pilotaj maritim

vrajeala nu o sa-l dati niciodata jos pe Vasilescu de la Canal Service e "the best""

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.7427 secunde