Mega-campanie pentru sindicalizarea marinarilor din flota mondială

1013
8
Mega-campanie pentru sindicalizarea marinarilor din flota mondială - megacampanieadrianmihalcioiu-1479477232.jpg

Articole de la același autor

r Acțiunea este o reacție la degradarea condiției sociale a navigatorilor, pe fondul crizei din shipping

Federația Internațională a Transportatorilor (ITF) și organizațiile membre din întreaga lume au declanșat campania pentru creșterea gradului de sindicalizare a navigatorilor. Activiștii sindicali vor merge la nave și le vor vorbi marinarilor despre rolul și forța solidarității de grup, despre serviciile pe care le asigură sindicatele, despre riscurile și pericolele la care se expun navigatorii individualiști.

"În prezent, campania vizează Ucraina. Inspectorii ITF din întreaga lume vizitează navele pe care sunt navigatori ucraineni, le împart materiale informative, le vorbesc despre rolul sindicatelor navigatorilor și al ITF, le arată care sunt beneficiile solidarității sindicale, identifică marinarii care doresc să se înscrie în sindicat și le distribuie documente de aderare. Totodată, le explicăm echipajelor că ITF va acorda ajutorul doar sindicatelor afiliate", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor și șef al Inspectoratului ITF - România.

Într-o campanie anterioară ITF a obținut un succes răsunător în Republica Myanmar (mai cunoscută sub denumirea Burma). "S-a reușit înființarea unui sindicat ITF în această țară, cu circa 5.000 de membri. Înainte, navigatorii erau la mâna unor organizații înființate de niște gangsteri. Am pus și noi, românii, umărul la acest succes. Am convins 100 de navigatori burmanezi, care au ajuns în portul Constanța, să se înscrie în sindicat. În funcție de modul în care noua organizație va acționa în interesul marinarilor, aceștia vor continua să rămână în sindicat. ITF îl va sprijini să performeze.

În cadrul unei reuniuni a ITF, care a avut loc în Panama, în 2015, am analizat rezultatele obținute în Myanmar. Pe baza acestei experiențe particulare, mai multe sindicate, printre care și SLN, au propus organizarea unei campanii la scară planetară, pentru creșterea gradului de sindicalizare a navigatorilor", relatează Mihălcioiu.

Începând din 2009, shipping-ul internațional se confruntă cu una dintre cele mai mari crize din istorie. Flota mondială înregistrează un excedent de capacități de transport de circa 20% față de cantitățile de mărfuri existente. Sectoare întregi ale navigației maritime, în frunte cu activitatea off-shore, sunt în declin. Multe companii din shipping au intrat în faliment, altele și-au redimensionat activitatea, dar și cheltuielile, în special cele salariale. Armatorii sunt într-o continuă goană după forța de muncă mai ieftină, care acceptă să navige în orice condiții. Pe acest fond, a crescut numărul navelor și echipajelor abandonate în diverse porturi ale lumii, al echipajelor neplătite cu lunile.

Sprijinul legislativ obținut de ITF pentru comunitatea navigatorilor, prin aprobarea Convenției internaționale MLC - 2006 și ratificarea ei de către 80 de state (ultimul fiind Albania, care a aderat la ea pe 2 noiembrie 2016), nu a schimbat prea mult condiția navigatorilor. De ce? Pentru că numărul țărilor care nu au ratificat convenția este mai mare decât al celor care a aderat la ea. În plus, unele dintre statele care au semnat-o, printre care și România, nu o aplică.

În aceste condiții, singura forță care îi poate proteja pe navigatori de rechinii din shipping-ul internațional și de cei ce vor să arunce dificultățile crizei pe umerii lor este solidaritatea marinărească insti-tuționalizată, respectiv sindicatele.

"Prezentul și viitorul ne cer să fim membri de sindicat pentru a ne proteja și, totodată, să ne afiliem celei mai puternice organizații sindicale din lume, ITF, pentru a avea o forță și mai mare. La întâlnirile cu echipajele îi încurajăm pe navigatori să se alăture sindicatelor naționale, prezentându-le exemplele de intervenție a ITF în apărarea marinarilor aflați la necaz. Le arătăm ce înseamnă să fi parte a unei organizații care te protejezează, care sunt beneficiile sindicalizării", relatează liderul SLN.

Spre deosebire de multe alte organizații profesionale, cele ale marinarilor au adoptat o structură simplă, astfel încât liderii să aibă un contact direct cu membrii de sindicat.

"Sindicatele navigatorilor nu sunt structurate în federații, uniuni și confederații naționale, așa cum se întâmplă în alte profesiuni. Pentru ca o organizație să acționeze eficient în interesul membrilor săi, are nevoie de un organism de conducere simplu, nicidecum de o suprastructură complicată. Pentru a stabili relații bilaterale, de colaborare, între sindicatele naționale, nu e nevoie de alte structuri, ci de memorandumuri de înțelegere. SLN, spre exemplu, are încheiate șapte astfel de protocoale cu sindicatele din flotele pe care navigă marinarii români: organizații din Norvegia, Germania, Israel, Ucraina, Spania, Italia și Coreea de Sud. Urmează să semnăm memorandumuri cu Japonia, Franța, Marea Britanie și să-l reînnoim pe cel cu Germania", a precizat Mihălcioiu.

v v v

Federația Internațională a Transporta-torilor cuprinde circa 700 de sindicate, cu peste 4,5 milioane de lucrători din transporturi, din 150 de țări, fiind una dintre cele mai mari organizații sindicale din lume.

Sindicatul Liber al Navigatorilor din România, cu 5.600 de membri, în prezent, este afiliat la ITF din anul 1991.

Comentează știrea

sdf
19 noiembrie 2016
asfd

ai siktir nenorocitilor ! Hotilor ,banditilor,voi si ANR si Ceronav sa va duceti dracului de hoti si nenorociti banditi penali ,spagari imputiti ,si voi si odraslele voastre de cacat BAAAAA PANAAAA copchilu tau fumeaza canabis pe vapor !!!! Fa-i lu tactu sidicat.nu imni lau banii bai coardelor !

Dorel
20 noiembrie 2016
SLN/ITF

Pe ciolănarul șpăgar Mihălcioiu chiar nu-l "deranjează" nimeni ?! A reușit să mânjească chiar toți procurorii din Constanța ? Până la urmă tot procurorii din București îi vor veni de hac mafiotului ăsta.

unu
21 noiembrie 2016
pentru Dorel

Esti un "Dorel" al marinei frate. Atunci cand o sa le venim noi, romanii, de hac acestor indivizi de tip "Dorel" cetatenilor o sa le fie bine. Esti dus cu pluta si nu ca sunt eu de partea lui Mihalcioiu. Daca ai dat tu spaga sunt sigur ca ai fi vomat imediat, dar la ce sa dai spaga la sindicat? Nu te primesc in sindicat? Da, daca vrei sa ai o acoperire in caz de belea trebuie sa fii in sindicat dar acolo inscrierea se face pe baza cotizatiei. Asta numai daca esti marinar, dar tu esti o panarama de la uscat.

Vio
21 noiembrie 2016
fair

Mai siktirosule, nu intelegi nimik din ce se intampla. Ce treaba are Pana, fii-su si Ceronav-ul cu articolul de mai sus? Daca sln-ul este hot si bandit ia-te bai nenorocitule de respectivii nu de altii. Acu, nu sunt marinar dar daca sln-ul este locul hotiei (eu am auzit de la cunostinte navigatori numai de lucruri bune si multumiri) si banditilor, atunci tu ce mai esti mai lichea parsiva? O sa crapi de oftica ANR-ului si Ceronavului. Brrrrr!

Mirela din Londra
21 noiembrie 2016
ITF

ITF este singura organizatie in care navigatorii pot avea incredere. ITF si cei ce formeaza aceasta organizatie au puterea de a apara cu adevarat marinarii indiferent de rasa, nationalitate, religie, etc . Lucrez in Londra de ani buni, conduc o echipa de cercetare in domeniul transporturilor maritime din cadrul unei prestigioase universitati de aici si alaturi de echipa mea cooperam cu foarte multe guverne si organizatii internationale. Stiu ce vorbesc. Marinari, nu acceptati sa vi se spele creierele de catre anonimi care incrimineaza ITF sau organizatii unionale care fac parte din ITF. ITF este unic la nivel global si unanim recunoscut cu transparenta maxima. Va doresc succes navigatorilor romani si domnului de la ITF si sa nu se lase descurajat ca nu are de ce.

BM
21 noiembrie 2016
Ceronav

CERONAV este pe lista alba IMO. Asa, doar pentru cine nu stie acest lucru. Articolul nu vizeaza CERONAV. Dar ar fi interesant un articol cu campania CERONAV de a reduce costurile si cursurile la minim acceptat. Succes !

Cunoscator
21 noiembrie 2016
pentru bm

Nivelul este deja la minim si cursurile sunt pe standardele minime. Nu se mai poate reduce nimic nicaieri.

membru SLN
21 noiembrie 2016
Succes

Suces ITF . Succes domnule Mihalcioiu. Succes si si Ukrainei ! Sunt multi care nu au informatii si nu constientizeaza rolul sindicatului in apararea navigatorilor. E foarte buna campania. Solidaritate!

Articole din aceeași secțiune

Vineri, 18 Noiembrie 2016
Stire din Economie : Euro a cedat 0,11% în lupta cu leul
Pagina a fost generata in 1.0564 secunde