Măsuri pentru digitalizarea relației dintre Fisc și restul lumii

201
Măsuri pentru digitalizarea relației dintre Fisc și restul lumii - masuripentrudigitalizarearelatie-1630237992.jpg

Articole de la același autor

Principalele măsuri privind digitalizarea administrației publice, anunțate de Dan Vîlceanu, noul ministru al Finanțelor, sunt următoarele:

- obligativitatea înrolării autorităților publice, instituțiilor publice sau de interes public din administrația publică centrală și locală în sistemul informatic propriu al Ministerului Finanțelor și ANAF numit PatrimVen. Măsura se aplică începând cu data de 1 martie 2022 și are ca scop accelerarea procesului de digitalizare a administrației publice, punând în prim plan deservirea cetățenilor/contribuabililor;

- obligativitatea înrolării în sistemul de comunicare electronică dezvoltat de Ministerul Finanțelor - ANAF, respectiv Spațiul Privat Virtual, a persoanelor juridice, asocierilor și altor entități fără personalitate juridică, precum și a persoanelor fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent. Înrolarea în SPV asigură o comunicare și un mod de lucru non-stop, șapte zile pe săptămână cu administrația fiscală și reprezintă o eficientizare clară a modului în care cetățeanul interacționează cu organul fiscal. Măsura se aplică începând cu data de 1 martie 2022;

- implementarea conceptului SAF-T, Standard Audit File for Tax - formă de control simplificată, schimb standard de date cu ANAF, prin care se eficientizează activitatea de control și se reduce costul conformării. De asemenea, se asigură transparență și creșterea gradului de încredere între organul fiscal și contribuabil. Calendarul de implementare:

- testarea voluntară a contribuabililor va fi demarată începând cu 1 septembrie 2021;

- operaționalizarea sistemului pentru marii contribuabili începând cu 1 ianuarie 2022;

- introducerea sistemului obligatoriu de facturare electronică E-factură. Ministerul Finanțelor, prin Centrul Național pentru Informații Financiare, va implementa, începând cu luna septembrie 2021, în cadrul unui program pilot, un sistem de facturare electronică ce va permite încărcarea, stocarea și descărcarea facturilor emise de contribuabili în relația cu autoritățile, instituțiile publice. Sistemul asigură o transparentizare a facturării și va contribui la creșterea veniturilor către bugetul statului. În primă fază, sistemul va funcționa B2G, adică Business to Government, ca proiect-pilot, astfel încât să poată fi îmbunătățit și, ulterior, introdus și B2B, adică Business to Business.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5477 secunde