Marinăria a devenit o meserie… penală

791
Marinăria a devenit o meserie… penală - marinari1itc-1335100282.jpg

Articole de la același autor

Centrul pentru Drepturile Internaționale ale Navigatorilor a efectuat un interesant studiu privind experiențele prin care au trecut marinarii care s-au confruntat cu acuzații penale.

Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 3.480 navi-gatori, din 18 țări, reprezentând 68 de naționalități diferite. Cercetarea s-a realizat în 8 limbi, a durat 12 luni și s-a încheiat la sfârșitul lunii februarie 2012.

Studiul arată că 8% dintre navigatori s-au confruntat cu acuzații penale, 4% au fost martori în procesele penale, în timp ce 33% aveau colegi împotriva cărora au fost deschise acțiuni penale. Aproape 24% dintre comandanți au avut parte de acuzații penale.

Participanții la sondaj au fost întrebați despre experiențele cu care s-au confruntat în timpul cercetărilor penale. 44% dintre cei ce au trecut prin așa ceva au declarat că au fost supuși controlului corporal, 87% nu au beneficiat de reprezentare juridică. 91% dintre cei ce au avut nevoie de translatori, nu au beneficiat de serviciile lor. 89% dintre navigatorii ajunși în fața procurorilor au afirmat că nimeni nu le-a explicat care sunt drepturile lor.

Un set de întrebări s-a referit la percepțiile navigatorilor. 80% dintre cei ce s-au confruntat cu acuzații penale susțin că s-au simțit amenințați sau intimidați.

În ceea ce privește an-chetele privind evenimentele și accidentele maritime, 46% dintre navigatori au răspuns că sunt reticenți în a coopera pe deplin și în mod deschis cu cei ce fac anchetele. Printre motivele invocate se numără următoarele: "Informațiile pe care le dau ar putea fi folosite împotriva mea", "Mi-e teamă că m-aș incrimina singur", "Tot ce spui poate fi folosit ca probă împotriva ta".

În ansamblu, 81% dintre navigatori care au avut experiențe penale susțin că nu au primit un tratament echitabil.

Pentru a obține o pers-pectivă mai largă privind acuzațiile penale, autorii studiului au efectuat o analiză a tuturor incidentelor cu implicații penale împotriva navigatorilor, raportate în publicațiile de specialitate Lloyd´s List, Tradewinds și Fairplay, pe o perioadă de 12 ani, în intervalul 2000 - 2011.

Au fost raportate 415 de incidente în această perioadă, în care au fost implicați 1.580 navigatorii. În mod semnificativ, în intervalul analizat, numărul incidentelor maritime penale, precum și numărul de navigatori deținuți au avut o tendință de creștere.

"Vocile navigatorilor exprimă temerile și preocupări reale privind acuzațiile penale. Trebuie să fie în interesul industriei maritime, în ansamblu, ca navigatorii să fie protejați în mod adecvat. Lipsa de protecție față de acuzațiile penale este descurajantă pentru orice ființă umană, chiar și în propria țară, cu atât mai mult într-o țară străină. Pentru navigatorii care intră frecvent în porturile străine, riscurile sunt mari, iar consecințele pot fi deosebit de grave în cazul în care nu au parte de un proces echitabil" - a declarat Deirdre Fitzpatrick, directorul executiv al Centrului pentru Drepturile Internaționale ale Navigatorilor.

Printre marinarii care au avut parte de un tratament incorect în timpul cercetărilor penale s-au aflat și patru navigatori români de pe nava "Luna del Mar". Ei au fost ținuți un an și două luni în închisorile portu-gheze, sub acuzația de trafic de droguri, fără a fi judecați. În 2007, instanța din Lisabona a constatat că românii sunt nevinovați și i-a eliberat.

În perioada detenției, auto-ritățile române nu le-au acordat nicio atenție. Singurii care au crezut în nevinovăția lor și i-au ajutat prin toate mijloacele, au fost Adrian Mihălcioiu, inspectorul ITF - România, și colegii săi din conducerea Sindicatului Liber al Navigatorilor. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 17 Martie 2012
Stire din Economie : S-a înființat ITF Black Sea
Pagina a fost generata in 0.4658 secunde