Marile organizații din shipping cer instituirea taxei pe emisiile de carbon
134
Articole de la același autor
Bătrânii lupi de mare au sărbătorit jumătate de secol de la absolvirea Școlii de Marină „Mircea cel Bătrân"
06 Septembrie 2021
Fiscul vinde terenuri, apartamente, clădiri și o flotă de autoturisme la prețuri de chilipir
09 Septembrie 2021
De ce s-a asociat statul român cu olandezii? Ca să facă disponibilizări la Damen Shipyards Mangalia!
26 Iulie 2021
„În cei peste 30 de ani de marinărie am fost în mai toate mările!”
07 Septembrie 2021
Principalele organizații din sipping-ul mondial - Camera Internațională de Transport Maritim (ICS) și Intercargo - au propus instituirea unei taxe obligatorii la nivel global asupra emisiilor de carbon pentru navele de peste 5.000 tone registru brut.
Veniturile obținute vor intra într-un fond climatic, care va fi utilizat pentru a dezvolta infrastructura porturilor din întreaga lume, astfel încât să poată furniza combustibili mai curați, precum: hidrogenul și amoniacul.
Veniturile obținute vor intra într-un fond climatic, care va fi utilizat pentru a dezvolta infrastructura porturilor din întreaga lume, astfel încât să poată furniza combustibili mai curați, precum: hidrogenul și amoniacul.
În prezent, aproximativ 90% fluxurile de mărfuri ale comerțului mondial se derulează pe mare. Pe de altă parte, transportul maritim global este răspunzător pentru aproape 3% din emisiile mondiale de CO2.
Propunerea a fost înaintată vineri, 3 septembrie 2021, Organizației Maritime Internaționale (IMO). Aceasta va organiza o reuniune a grupului său de lucru, care este programată pentru sfârșitul lunii octombrie, înaintea sesiunii din noiembrie a Comitetului pentru protecția mediului marin. Acesta din urmă va aborda o serie de probleme, printre care și cele referitoare la eforturile de reducere a carbonului.
Dacă taxa va fi instituită, costurile transportului maritim vor crește, fapt ce va conduce la o scumpire a mărfurilor la nivel global. Totodată va crește competiția de pe piața shipping-ului, între transportatori, iar avantajul va fi de partea celor care dețin flote prietenoase față de mediu. Va fi un proces de lungă durată, în care proprietarii de nave acționate de combustibili fosili se vor vedea nevoiți să renunțe la ele și să le înlocuiască cu cele propulsate de hidrogen și amoniac.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 16 Iunie 2021
Joi, 06 Mai 2021
Joi, 29 Iulie 2021
Duminică, 25 Iulie 2021
Vineri, 02 Iulie 2021
Miercuri, 26 Mai 2021
Vineri, 21 Mai 2021
Miercuri, 12 Mai 2021
Joi, 25 Martie 2021
Luni, 08 Martie 2021