Marfă în portul Constanța cât să chiorăști un șoarece

459
2
Marfă în portul Constanța cât să chiorăști un șoarece - marfaport-1389113757.jpg

Articole de la același autor

Portul Constanța a început anul 2014 cu stângul. Danele sunt goale-goluțe. Ai fi tentat să crezi că portuarii și-au luat vacanță, dacă n-ai zări, ici-colo, câte o navă sub operare. Pădurea de macarale și poduri rulante a încremenit după Revelion, iar apele acvatoriului rar sunt brăzdate de pilotine și remor-cherele de manevră.

Ieri, în danele operative de la Constanța se aflau doar 26 de nave. Cele mai multe dintre ele încărcau sau descărcau loturi mici de mărfuri. Doar pe cinci nave se operau cantități de peste 10.000 tone.

"Așa este orice început de an" - își fac curaj operatorii. Într-adevăr, și în ianuarie 2013, traficul portuar a fost scăzut. Dar teoria este infirmată de rezultatele din ianuarie 2011 și ianuarie 2012, când fluxurile de mărfuri au fost generoase, în creștere.

Nu sunt semne că situația se va îmbunătăți curând. Pentru urmă-toarele zece zile și-au anunțat sosirea în portul Constanța doar 37 de nave, un număr neobișnuit de mic chiar și pentru un debut de an.

Pentru 2014, operatorii au încheiat contracte cu exportatorii și importatorii de mărfuri, dar acestea sunt doar contracte cadru. Derularea lor efectivă depinde de evoluția piețelor, care sunt încă în derută, pentru că nu știu pe ce drum vrea să o apuce economia mondială în noul an. Oare, va consuma mai multe hidrocarburi, mai multe minereuri și cărbune, mai mult metal și produse manufacturate, mai multe cereale și cafea? La ce prețuri vor fi cumpă-rate mărfurile? Ce tarife de transport vor fi practicate?

Se vede cu ochiul liber că economia mondială nu și-a făcut, încă, temele pentru 2014. Nu se știe dacă va bate pasul pe loc sau se va angaja decisiv pe drumul creșterii economice. Polii săi de putere - SUA, China, Uniunea Europeană, Japonia, India, Canada, Rusia -, de care depinde în mare măsură traficul de mărfuri din portul Constanța - nu și-au turat motoarele, iar multinaționalele care controlează piețele internaționale ale mărfurilor mai au multe de calculat și de negociat.

Îmbucurător este faptul că, pe Dunăre, sunt numeroase convoaie de nave încărcate cu mărfuri, care se îndreaptă spre portul Constanța. Din cauza ceții, care persistă de câteva zile, și a pragurilor, unele dintre ele așteaptă în porturi sau în ancoră, pe fluviu. Scăderea nivelului apelor Dunării, până aproape de cota "zero", și vizibilitatea scăzută, fac ca navigația să se desfășoare cu precauție, pe ruta ocolitoare a brațului Borcea.

Iarna blândă, fără zăpadă, ar putea să le creeze probleme transportatorilor fluviali, în următoarele luni. Dacă și primăvara va fi săracă în precipitații, navigația pe Dunăre va avea de suferit. Odată cu ea, va pătimi și portul Constanța. 

Comentează știrea

docher
8 ianuarie 2014
ha ha ha

alo,domnu"reporter ,un alt minunat articol despre portu'constanta,fara nici un efect sau logica,neinteresant.ati fost informat prin mail despre aspecte cu adevarat interesante care privesc siguranta economiei nationale...sunteti''minjit''...scrie omule despre ce se intimpla cu evaziunea fiscala gigant din portul constanta!

authentic christian louboutin
28 februarie 2014
authentic christian louboutin

christian louboutin shoes size 35 Stiri Economie : Marfă în portul Constanța cât să chiorăști un șoarece | Ziarul Cuget Liber de Constanta Online authentic christian louboutin http://emp.beauty-fitnessegypt.com/images/christian-louboutin-jobs.asp

Articole pe aceeași temă

Vineri, 06 Decembrie 2013
Stire din Economie : Cât ne costă lipsa autostrăzilor
Pagina a fost generata in 0.5805 secunde