Lupii de mare vor scăpa de birocrație

568

Articole de la același autor

În anul 2013, o cercetare sociologică realizată la comanda Asociației Internaționale a Managerilor de Nave - InterManager (ai cărei membri erau implicați, la acea dată, în managementul a 4.370 de nave și al cel puțin 250.000 de navigatori) demonstra că marinarii sunt tot mai puțin lupi de mare și tot mai mult șoareci de birou.

Cel puțin 50% dintre cei aproape 2.000 de marinari intervievați considerau că sarcinile birocratice se repetă prea des, că se solicită prea multe hârtii și documente, unele fiind inutile. Subiecții susțineau că volumul obligațiilor administrative de completare și gestionare a documentelor a explodat și că, în unele cazuri, ele le răpesc din timpul necesar îndeplinirii unor sarcini mai urgente, care contribuie efectiv la siguranța navei.

În urma acelui studiu și a numeroase alte constatări, industria shipping-ului a început să caute soluții pentru debirocratizarea navelor.

Împreună cu partenerii săi, BIMCO, cea mai mare asociație internațională de transport maritim, cu aproximativ 2.000 de membri în mai mult de 120 de țări, din care fac parte proprietarii de nave, operatori, manageri, brokeri și agenți, a dezvoltat modelul de raportare maritimă (MRM). Acesta poate reduce cu până la 80% volumul de muncă administrativ al comandanților navelor, în legătură cu anunțarea sosirilor în porturi.

Soluția elaborată permite comandantului să introducă o singură dată toate informațiile ce trebuie transmise portului, rămânându-i mai mult timp pentru a se concentra asupra navigării în condiții de siguranță.

Modelul a fost dezvoltat ca parte a programului EfficienSea2, finanțat de Uniunea Europeană și condus de Autoritatea Maritimă Daneză.

Soluția vizează standardizarea comunicării între nave și țărm și utilizarea unui standard global pentru etichetarea informațiilor ce trebuie transmise. Testările au arătat că, într-adevăr, soluția electronică MRM poate reduce volumul de lucru administrativ, în legătură cu apelarea porturilor, cu până la 80%.

Pasul următor constă în determinarea întregii industrii a shipping-ului să utilizeze acest standard. Pentru a atinge acest obiectiv, proprietarii de nave și porturile vor trebui să solicite dezvoltatorilor de software să utilizeze noul standard. În prezent, soluția este disponibilă prin intermediul Platformei de conectivitate maritimă (MCP).

Potrivit BIMCO, până la această oră, mai multe state membre ale Organizației Maritime Internaționale și-au declarat sprijinul pentru punerea MRM pe ordinea de zi a reuniunii IMO din iunie 2018.

Se speră ca proprietarii de nave și autoritățile portuare să ceară dezvoltatorilor de software să utilizeze soluția, fapt ce va determina autoritățile naționale să pună în aplicare MRM - inclusiv etichetele unice.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4826 secunde