Mai multe ştiri online:

Loviți în Oil Terminal? Atentați la securitatea energetică a României!

Ştire online publicată Miercuri, 06 Februarie 2019. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Compania Oil Terminal din portul Constanța este împinsă spre colaps. De vină nu sunt nici cei 900 de angajați, nici echipa managerială și nici consiliul de administrație. Atât conducătorii, cât și executanții își fac datoria și, țin societatea, în care statul român este acționar majoritar, pe profit. Nu, amenințarea vine din partea Fiscului!

Oil Terminal a informat investitorii de pe piața de capital, că, de acum înainte, pentru a-și continua activitatea, va trebui să constituie o garanție globală de 866.291.777 lei. Așa îi cere Agenția Națională de Administrare Fiscală, în baza prevederilor Ordinului ANAF nr. 839/2016. 


De ce solicită Fiscul uriașa garanție? Pentru că vrea să aibă deplina siguranță că nu va exista nici măcar o lacrimă de evaziune fiscală în terminalul petrolier, că își va încasa toate taxele vamale și accizele aferente mărfurilor derulate prin depozitele lui.


Prin compania din Constanța, România derulează peste 50% din importul, exportul și tranzitul de hidrocarburi și produse petrochimice lichide. Altfel spus, Oil Terminal are un rol strategic pentru sistemul energetic național și economia țării.

ANAF nu vrea să înțeleagă că Oil Terminal este doar un prestator de servicii. Compania efectuează operațiuni de depozitare, încărcare, descărcare și condiționare a țițeiului, produselor petroliere, petrochimice și chimice lichide, care nu-i aparțin, fiind proprietatea clienților. Or, aceștia depun garanții pentru mărfurile lor, astfel încât Fiscul își încasează toate drepturile. Și atunci, de ce trebuie să supragaranteze terminalul petrolier?


Trebuie știut că acesta are, deja, depuse la ANAF scrisori de garanție în valoare de aproximativ 250 milioane lei pentru obținerea autorizației de antrepozit vamal și de 34 milioane lei, pentru cea de antrepozit fiscal. Deci, pentru a i se permite să funcționeze ca operator portuar de hidrocarburi, Oil Terminal a fost nevoită să constituie garanții de aproape 300 milioane lei. Este, deja, un efort financiar uriaș pentru companie. 


Dar pentru ANAF, nu este suficient. Pretinde ca Oil Terminal să constituie garanția globală de 866.291.777 lei, dacă mai vrea să funcționeze după data de 30 aprilie 2019.


Companiei îi este imposibil să obțină o garanție atât de mare, întrucât suma depășește valoarea activelor sale. Nicio instituție de credit nu s-ar încumeta să garanteze o asemenea sumă, fără o acoperire deplină.

Ca urmare, Oil Terminal i-a solicit Fiscului să aibă milă și să-i facă o reducere a cuantumului garanției.

Stimați cititori, dacă, printr-o minune, Oil Terminal va reuși să constituie garanția, se va confrunta, în continuare, cu următoarele riscuri (prezentate în raportul către investitori):

- traderii internaționali pentru operațiuni de stocare temporară și tranzit ar putea evita portul Constanta, ceea ce ar conduce la scăderea cu peste 25% a cifrei de afaceri a societății și, implicit, la scăderea traficului în portul Constanța;

- creșterea prețului pe tona de produs ca urmare a apariției cheltuielilor cu constituirea garanțiilor;

- evitarea Oil Terminal de către proprietarii de mărfuri, pentru că serviciile sale vor deveni prea scumpe;

- imposibilitatea de a atrage noi clienți, în condițiile în care, pentru aceștia, înainte de sosirea unei nave în portul Constanța, sunt necesare majorarea scrisorii de garanție globală și reautorizarea.

Adevărații vinovați

Stimați cititori, toată povestea asta e o adevărată nebunie. În prezent, autoritățile vamale și fiscale exercită un deplin control asupra a tot ce intră și iese din terminalul petrolier, iar mărfurile sunt garantate chiar de către proprietarii lor. Oare de ce trebuie să fie supragarantată de compania Oil Terminal? 


Răspunzând întrebărilor ziarului Cuget Liber, ANAF a dat vina pe Uniunea Europeană, susținând că reglementările sale nu fac decât să pună în practică prevederile Codului vamal comunitar. Aiurea! Niciun act normativ al Uniunii Europene nu cere statelor membre să își distrugă economia, pentru a nu mai exista evaziune fiscală.

Vina pentru aceste aberații normative și birocratice, cu consecințe catastrofale pentru securitatea energetică a României, revine în totalitate Ministerului Finanțelor Publice și ANAF.


Stimați cititori, când fluxurile de țiței, produse petroliere și produse chimice vor începe să ocolească portul Constanța, când Oil Terminal își va pierde clienții, iar angajații săi vor rămâne fără locuri de muncă, birocrații din ANAF se vor preface că nici usturoi n-au mâncat, nici gura nu le miroase.



Distribuie :

Articole de la acelaşi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

Eveniment
luni, 20 mai Foto : Vine! Foto cu Radu Mazăre în cursa TAROM Paris - București 37471 vizite, 0 comentarii Vine! Foto cu Radu Mazăre în cursa TAROM Paris - București
Actual
vineri, 24 mai Foto : Veste bună pentru români. Când se anunță următoarea minivacanță 2251 vizite, 0 comentarii Veste bună pentru români. Când se anunță următoarea minivacanță
Politică
marti, 21 mai Foto : UPDATE. Radu Mazăre, dus la Penitenciarul Rahova 1922 vizite, 0 comentarii UPDATE. Radu Mazăre, dus la Penitenciarul Rahova
ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.9636 secunde