Linia de ro-ro Pendik - Constanța aduce un trafic lunar de 1.500 truck-uri, în România

570
Linia de ro-ro Pendik - Constanța aduce un trafic lunar de 1.500 truck-uri, în România - img4767-1340215111.jpg

Articole de la același autor

De la inaugurarea pe 20 noiembrie 2011 și până în prezent, linia de ro-ro Pendik - Constanța a înregistrat o creștere continuă.

"Traficul a sporit de la o lună la alta cu circa 25% - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Marian Ionescu, directorul Societății Comerciale de Transport Maritim și de Coastă "C.F.R. Ferry-Boat".
"În luna mai au fost transportate 1.500 truck-uri în ambele sensuri, cu o medie de 75 truck-uri pe voiaj. În luna iunie, la primele 8 voiajuri efectuate au fost transportate 1.100 truck-uri. Se speră ca în curând să se ajungă la o medie de 100 truck-uri pe voiaj."
Linia este servită de "Audacia", o navă ro-ro și de pasageri, sub pavilion italian, construită în 2007. Având o lungime de 200 metri, lățimea de 33 metri, capacitatea de 8.500 tdw, o viteză medie de 18,9 noduri, nava dispune de cabine pentru 300 de pasageri și poate lua la bord 160 truck-uri.
Are un parcurs regulat, după următorul program: plecare din Pendik spre Constanța, în zilele de miercuri, vineri și duminică; plecare din Constanța spre, Pendik, în zilele de marți, joi și sâmbătă.
La cererea clienților și pentru a face mai atractivă linia, compania de shipping U.N. Ro-Ro Ýțletmeleri A.Ț. a redus unele tarife de transport, începând cu 1 iunie 2012.
Înainte de această dată, biletul dus-întors pentru un semi-trailer era de 725 euro. Cel pentru o unitate auto completă era 875 euro, iar pentru un vehicul lung - 975 euro. La transportul într-o singură direcție, tarifele erau între 400 și 585 de euro, în funcție de mărimea truck-ului și de sensul de navigație.
În prezent, costul unui bilet dus-întors pentru un vehicul lung este de 900 euro, mai ieftin cu 75 euro. La transportul într-o singură direcție, prețul a coborât de la 585 euro la 475 euro.
"Truck-urile descărcate în portul Constanța ajung în întreaga Europă - relatează Marian Ionescu. Cele mai multe se îndreaptă spre Germania, dar ajung și în Ungaria, Austria, Franța și chiar Anglia."
Pentru Societatea Comercială de Transport Maritim și de Coastă "C.F.R. Ferry-Boat", rămasă fără obiect de activitate după intrarea în conservare a ferry-boat-urilor "Eforie" și "Mangalia", deschiderea liniei de ro-ro Pendik - Constanța reprezintă o mană cerească. Chiria pentru terminalul ro-ro/ferry-boat aflat în proprietate îi aduce un venit mediu de 30.000 de euro pe lună, cu posibilitatea de creștere la 36.000 de euro.
Din păcate, compania este nevoită să suporte pierderi de 30.000 - 40.000 de lei pe lună pentru paza și siguranța celor două nave în conservare. Ar fi cazul ca statul român să ia o decizie privind soarta lor, iar cea mai bună ar fi să le vândă (întrucât sunt depășite moral și fizic). Ideea de a fi reparate și exploatate ca nave școală este atractivă, dar prea costisitoare, peste puterile instituțiilor de învățământ superior.
Compania de shipping U.N. Ro-Ro Ýțletmeleri A.Ț. își va extinde serviciile. Pe viitor, "Audacia" va transporta nu doar autovehicule de marfă, ci și autoturisme și pasageri. Asigurarea logisticii și obținerea tuturor avizelor se apropie de final, a precizat Marian Ionescu.
Introducerea transportului de pasageri și autoturisme pe ruta Pendik - Constanța va impulsiona schimburile de turiști dintre România și Turcia. Linia de navigație prezintă un avantaj cert, întrucât călătoria durează doar 12 ore.
Potrivit lui Sedat Gumusoglu, președintele lui U.N. Ro-Ro Ýțletmeleri A.Ț., linia Pendik - Constanța ar trebui să atingă nivelul de 30.000 de vehicule pe an, în ambele sensuri.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.7883 secunde