JOCURI MURDARE LA ARR CONSTANȚA?

Luni, 15 Octombrie 2012
3766
Reprezentanții mai multor școli de șoferi din Constanța, care au centre de pregătire și perfecționare a personalului din domeniul transporturilor rutiere (în vederea obținerii atestatelor profesionale de transport marfă, persoane, agabaritice, instructori auto, profesori legislație rutieră și taxi), sunt foc și pară pe doi angajați ai Autorității Rutiere Române (ARR) Agenția Teritorială Constanța.

Aceștia îi acuză că pasează majoritatea constănțenilor cărora le expiră atestate la două centre "prietene" de formare profesională. Cum ar face acest lucru? Alexe Constantin, reprezentantul Beceso Auto spune că există legături "bolnăvicioase" între referenții din cadrul ARR Constanța, Constantin Bordaș și Daniela Geantă și IFPTR și Xel Trans. "Și doamna Geantă, care are legături cu Xel Trans, și domnul Bordaș, al cărui soție lucrează la IFPTR, iau baza de date a celor care le expiră atestate, intră în legătură cu ei și le spun unde exact trebuie să meargă. Nu există transparență. Cum oare se explică faptul că noi pregătim 10 - 15 persoane pe lună, iar acolo sunt cu sutele?", spune Alexe Constantin.

"Vrem să ne lase să ne facem treaba"

Așadar, nu este nici un secret că Bordaș este soțul unei angajate cu funcție mare în IFPTR Constanța, iar de "colaborarea" dintre Daniela Geantă și Xel Trans, "știe toată lumea", după cum susține și patronul SC Dia Auto, Niculae Dicu. "Legăturile celor doi cu IFPTR și Xel Trans se știu. Noi nu vrem decât să ne lase și pe noi să ne facem treaba", spune Niculae Dicu. Mai mult, de aceeași "îndrumare" ar beneficia, potrivit reprezentanților Beceso Auto și Dia Auto și cei care merg la ARR să se intereseze mai îndeaproape despre pașii pe care trebuie să-i urmeze pentru a reintra în posesia atestatelor fără de care nu-și pot desfășura activitatea.

Acestea ar fi, așadar, motivele din cauza cărora diferența dintre numărul cursanților institutului și centrului de pregătire amintite mai sus și a celorlalte, adică încă cinci, este una extrem de mare. Dacă primii au în zi de examen candidați și de ordinul sutelor, la ceilalți bate vântul, lucru care s-a putut vedea și sâmbăta trecută, când constănțenii s-au prezentat la una dintre testări. Reprezentanții școlilor de șoferi din Constanța care au centre de pregătire și perfecționare a personalului din domeniul transporturilor rutiere spun că supărarea lor mare este aceea că nu pleacă de pe picior de egalitate cu IFPTR și cu Xel Trans.

Angajații ARR resping acuzațiile

Acuzații nefondate?

Contactat telefonic, Marian Butnaru, directorul Agenției Teritoriale ARR Constanța, nu a dorit să facă vreun comentariu în acest sens, ori să dea o declarație oficială. Surse din interiorul ARR spun însă că acesta va fi nevoit să facă totuși ceva verificări, mai ales că povestea nu este nici pe departe una chiar nouă.

De cealaltă parte, cei doi angajați la care fac referire reprezentanții centrelor de pregătire amintite mai sus resping cu vehemență acuzațiile care li se aduc. "Niciodată nu am făcut așa ceva, nu am trimis pe careva într-un anumit loc. Fiecare să meargă unde vrea", a precizat Constantin Bordaș, care susține că astfel de acuzații, care sunt nefondate în cazul său, ar putea plana pe umerii tuturor celor din ARR care au acces la datele conducătorilor auto constănțeni ce dețin atestate.

Întrebat cum s-ar putea explica diferența uriașă de candidați dintre IFPTR și Xel Trans și celelalte cinci centru de pregătire și perfecționare a personalului din domeniul transporturilor rutiere, Constantin Bordaș spune că lectorii ar putea face diferența și că șoferii poate preferă să le aleagă pe acestea deoarece în cadrul lor găsesc adevărați profesioniști. "Contează condițiile și lectorii care predau. La ADR, IFPTR-ul are cel mai bun lector din Constanța. Apoi, IFPTR-ul a fost primul centru din Constanța care a oferit astfel de servicii și s-au învățat să meargă acolo", a mai spus Constantin Bordaș.

La fel de vehement a fost și răspunsul celui de-al doilea angajat despre care se spune că ar fi practic în spatele afacerii înfloritoare a Xel Trans: "Să se verifice! Eu nu fac așa ceva. Oamenii se uită la avizier, unde sunt afișate toate centrele și fiecare alege", a precizat Daniela Geantă. Nu știm care este adevărul. Fiecare parte spune altceva. Considerăm, însă, că în interesul consumatorilor și al legii, conducerea ARR are obligația să facă lumină în acest caz.




Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.4063 secunde