Investițiile din shipping merg într-o direcție greșită

576
Investițiile din shipping merg într-o direcție greșită - investitiileshipping-1532256598.jpg

Articole de la același autor

Europa a cheltuit, până în prezent, jumătate de miliard de dolari pentru infrastructura de gaze naturale din sectorul său de transport maritim, pentru a se conforma legislației UE, arată un studiu. Continuarea extinderii acesteia va costa guvernele și investitorii 22 miliarde de dolari până în 2050. Utilizarea gazelor naturale lichefiate (LNG) va determina o reducere cu 6% a emisiilor de gaze în atmosferă, din shipping, în comparație cu utilizarea motorinei.


Statele membre ale UE au obligația să construiască o infrastructură globală de alimentare cu LNG, în porturile lor, în conformitate cu Directiva UE privind infrastructura combustibililor alternativi 2014. 


O serie de experți apreciază că o rețea LNG globală este o cheltuială mult prea mare, cu efecte mult prea mici în direcția prevenirii încălzirii globale. Ei consideră că Europa ar trebui să sprijine dezvoltarea unor tehnologii care să asigure reducerea la zero a emisiilor, precum propulsia electrică ori cea bazată pe hidrogenul lichid sau amoniac.


În aprilie 2018, Organizația Maritimă Internațională a stabilit că transportul maritim internațional ar trebui să reducă la jumătate, până în 2050, emisiile de gaze cu efect de seră, dar nu a indicat măsurile prin care se va realiza acest obiectiv. 


Transportul maritim global este răspunzător pentru 2 - 3% din volumul emisiilor, iar dacă nu se vor lua măsuri, contribuția sa va crește până la 14%, în 2050.


Studiul avertizează că investițiile actuale și viitoare în infrastructura LNG, cum ar fi navele de aprovizionare, barjele și tancurile de stocare, vor deveni probabil active inutile până în 2050.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.713 secunde