Investiții de peste 100 de milioane de euro, din Portul Constanța, sunt blocate prin contestații

5276
Investiții de peste 100 de milioane de euro, din Portul Constanța, sunt blocate prin contestații - 58f8c46640e1a2ba4057a3b8873b4ca9.jpg

Articole de la același autor

Marile investiții din Portul Constanța, realizate cu finanțare europeană sunt întârziate din cauza acțiunilor în justiție. Aproape că nu există licitație de achiziții publice care să nu fi fost contestată.

După cum s-a anunțat deja, licitația pentru consultanța și proiectarea podului rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră a fost adjudecată de firma Consilier Construct București, valoarea ofertei sale fiind de 832.287,7 euro. La rândul său, licitația pentru lucrările de execuție a podului a fost câștigată de compania Apolodor Comimpex București, la prețul de 19.444.472,09 euro. Ambele competiții au fost contestate.
Instanța de judecată a dat câștig de cauză companiei Apolodor Comimpex, respingând plângerile contestatarilor. Rămâne ca justiția să se pronunțe și în cealaltă cauză, pentru a se putea trece la executarea lucrărilor de investiții, a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Ioan Bălan, directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța.
Tot în instanță se află și contestația privind licitația pentru achiziția serviciilor de consultanță și de supervizare a execuției lucrărilor de finalizare a digului de larg din Portul Constanța. Competiția fusese câștigată de Royal Haskoning, din Olanda, care oferise un preț de 1.883.800 euro.
Pe data de 31 martie 2010, CNAPMC a anunțat numele constructorului care va executa cei 1.050 metri de dig: Josef Mobius BAU AG, care s-a angajat să realizeze lucrarea într-un interval de 18 luni, la un preț de 80.548.371,62 euro. Chiar dacă această din urmă licitație nu va fi contestată, constructorul nu se va putea apuca de treabă până când nu se soluționează problema consultantului.
Finanțarea lucrărilor de la podul rutier este asigurată în proporție de 76% din fonduri europene și de 24% din fonduri guvernamentale. În cazul digului de larg, 69,25% din suma necesară provine din Fondul European Regional de Dezvoltare (FEDR), iar restul, de la bugetul de stat, prin Programul Operațional Sectorial din Transporturi (POS-T).

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.1834 secunde