În anul 2020

Industria turismului va suferi pierderi grele din cauza coronavirusului

231
Industria turismului va suferi pierderi grele din cauza coronavirusului - industriaturismuluivasuferipierd-1582581472.jpg

Articole de la același autor

Epidemia de coronavirus pune la grea încercare capacitatea statelor lumii de a reacționa. Molima a depășit granițele Chinei și, înainte ca autoritățile din celelalte țări să se trezească, a început să se globalizeze. 


Bag seama, virusul vrea să demonstreze incapacitatea sistemelor birocratice de a-l opri să treacă prin punctele vamale, să cucerească oraș după oraș, să paralizeze viața socială și economică. Cine știe, o fi având misiunea să testeze nivelul de pregătire și eficiența instituțiilor sanitare naționale.


Stimați cititori, în 2019, prin punctele de frontieră ale României au fost înregistrate 12.815.400 de sosiri ale vizitatorilor străini în țara noastră și 23.065.800 de plecările ale vizitatorilor români în străinătate. Traficul este intens și în creștere. Astfel stând lucrurile, avem nevoie de o minune dumnezeiască ca virusul să ocolească România. În porturi, aeroporturi ori în vămile de pe uscat nu îl va întâmpina niciun cadru sanitar care să-l întrebe de sănătate, doar niște amărâte de chestionare. Coronavirusul ar trebuie să știe că sistemul nostru sanitar este cel mai mare bolnav al națiunii, că până și o banală gripă îl doboară.


Populația s-a convins pe pielea ei de acest lucru și nu este de mirare faptul că, prin părțile noastre, pe la malul mării, unii dintre localnici au început să se pregătească pentru ce e mai rău. Prevăzători, își fac, de pe acum, provizii de alimente, medicamente și măști sanitare.


Alertă în Europa 
La nivel comunitar, Comisia Europeană pune mare preț pe cooperarea statelor în stoparea epidemiei. "Trebuie să lucrăm simultan pe toate fronturile pentru a face față focarului. Ultimele cazuri din Europa arată că cooperarea internațională este crucială pentru a opri răspândirea virusului și a proteja cetățenii europeni. UE și China colaborează strâns", a declarat Janez Lenarèiè – comisarul pentru gestionarea crizelor.


La rândul ei, Stella Kyriakides - comisarul pentru sănătate și siguranță alimentară a declarat: "Comisia și statele membre vor continua să sprijine și să completeze eforturile globale de combatere a răspândirii COVID-19. Virusurile nu cunosc regiuni, țări și nici continente. În timp ce continuăm să asigurăm un nivel ridicat de pregătire în UE și să sprijinim statele membre, protecția sănătății pentru toți va rămâne întotdeauna o prioritate maximă și vom continua să rămânem solidari cu China."


Să sperăm că mecanismul de cooperare va funcționa și că fiecare stat european va face tot ce îi stă în putință pentru a împiedica flagelul.


O amenințare pentru economia globală
Economia mondială are, deja, frisoane, tușește și se simte slăbită. Simptomele bolii se văd până la Fondul Monetar Internațional și forumul G20. "Epidemia noului coronavirus riscă să pună în pericol relansarea economiei mondiale, deja fragilă. Virusul Covid-19, o urgență sanitară mondială, a perturbat activitatea economică în China și ar putea pune în pericol relansarea", a afirmat Kristalina Georgieva - șefa Fondului Monetar Internațional, la Riad, după o reuniune a miniștrilor de finanțe și a guvernatorilor băncilor centrale din cele mai dezvoltate 20 de economii mondiale.


La rândul său, Bruno Le Maire - ministrul finanțelor din Franța a afirmat că omologii săi și guvernatorii sunt pregătiți să ia măsuri pentru a contracara "riscul real" generat de noul coronavirus asupra economiei mondiale.


"Suntem pregătiți să luăm toate măsurile economice complementare dacă va fi nevoie pentru a face față unei agravări a impactului asupra economiei mondiale. (…) Riscul este acum confirmat, impactul asupra economiei mondiale de asemenea, și există de acum o preocupare reală pentru ansamblul membrilor G20", a afirmat ministrul francez.


Industria shipping-ului reacționează
Shipping-ul internațional este puternic afectat de epidemia de coronavirus. Multe dintre liniile de transport de persoane și mărfuri spre China au fost anulate. Într-o serie de porturi ale lumii au fost introduse restricții și măsuri suplimentare de control, care îngreunează intrarea și ieșirea navelor, provocând întârzieri costisitoare pentru armatori, proprietarii mărfurilor și pasageri. 


În urma rapoartelor primite cu privire la impactul epidemiei asupra industriei shipping-ului, Organizația Maritimă Internațională a reacționat printr-o circulară, pe care a transmis-o tuturor statelor membre. Scrisoarea îndeamnă autoritățile statelor de pavilion, autoritățile statelor portuare și instituțiile de control, companiile și proprietarii de nave să coopereze în condițiile în are există riscul răspândirii bolii, să se asigure că pasagerii pot fi îmbarcați și debarcați, pot avea loc operațiuni de marfă, pot intra și ieși navele din șantierele navale, că aprovizionarea navelor poate fi efectuată, că se poate efectua schimbul de echipaje și emite certificatele necesare. Totodată se solicită evitarea restricțiilor și întârzierilor inutile la intrarea navelor în porturi. 


Coronavirusul – o amenințare pentru turism
Mai sunt două-trei luni și litoralul va începe să primească turiști români și străini. În 2019, în județul Constanța a primit 1.380.600 turiști, din care 34.281 de turiști străini au fost cazați în stațiunile de pe litoral. La nivel național, unitățile de cazare au primit 13.268.800 turiști, din care străinii au reprezentat 20,1%. Este de presupus că teama de îmbolnăvire îi va determina pe mulți români și străini să își petreacă vacanțele acasă. Industria turismului din România și din întreaga lume va înregistra pierderi grele în acest an.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.4549 secunde