Industria publicității a dat lovitura în epoca pandemiei Covid

156

Articole de la același autor

După marea criză economică din 2008 - 2013, industria publicității din România și-a recăpătat vigoarea. Nu ai nevoie de statistici să îți dai seama că așa stau lucrurile.

Pauzele de publicitate ale televiziunilor și radiourilor sunt mai frecvente și tot mai lungi, iar ritmul de înnoire al reclamelor s-a accelerat, pădurile de panouri publicitare au înflorit, din cutiile poștale se revarsă avalanșe de materiale publicitare când le deschizi, iar poșta electronică ne este bombardată cu spam-uri publicitare.

Agresivitatea și ingeniozitatea acestei industrii sunt fără limite. Reclamele caută orice fisură să pătrundă în casa și-n viața individului, pentru a-i stimula consumul. Să nu vă mirați dacă, mâine-poimâine, când veți deschide frigiderul, aragazul sau veți băga în priză fierul de călcat, veți auzi o voce suavă invitându-vă să cumpărați geluri pentru hemoroizi ori mașini de tuns iarba.

Avântul industriei publicitare este un semnal bun: arată că economia merge, că produce și vinde mai mult, că motorul prețurilor - concurența - a prins viteză.

Cât se câștigă din publicitate în prezent? Nimeni nu știe. Datele privind evoluția pieței publicității sunt din ce în ce mai puține și mai lacunare. Potrivit unor evaluări, companiile din România cheltuiesc, împreună, în medie 500 de milioane de euro anual pentru publicitate.

Paginademedia.ro estimează că încasările din publicitate ale posturile de televiziune generaliste, la nivelul anului 2017, erau următoarele:

- Pro TV: 110-115 milioane de euro;

- Antena 1: 57-59 milioane de euro;

- Kanal D: 20-22 milioane de euro;

- Prima TV: 7-8 milioane de euro;

- TVR 1 și TVR 2: 4 milioane de euro.

În zilele noastre, cei mai mulți bani din reclame se fac în spațiul virtual. Iată, în anul 2019, rețeaua YouTube a obținut venituri de 15 miliarde de dolari din publicitate.

În perioada pandemiei Covid-19, în condițiile creșterii numărului orelor petrecute în fața televizoarelor, a calculatoarelor, tabletelor și pe telefonul mobil, ca urmare a restricțiilor de circulație sau a autoizolării voluntare a populației, volumul publicității a crescut.

Astăzi, oricare bloger, posesor de site sau participant pe o rețea de socializare poate obține venituri din publicitate. De altfel, internetul este plin de sfaturi pentru cei ce vor să câștige un ban promovând spoturi publicitare în spațiul virtual. Iată câteva dintre aceste pagini: „Cum poți să câștigi bani pe YouTube - Google Support”, „Câți bani faci la 1 milion de vizualizări pe YouTube în 2020”, „Cum să câștigi bani vânzând reclame pe blogul tău”, „Bani din publicitate - pe site și rețele de socializare. Metode”, „Câștigă bani din conținutul tău pe Facebook”, „Google AdSense – Generați bani pe baza site-ului”, „Cum să câștigi bani pe net din clickuri stând acasă”.


Zilnic, pe adresa mea de e-mail primesc cel puțin 50 de anunțuri publicitare. Iată câteva dintre cele mai interesante: cursuri de limbi străine, mai ieftine cu 40%, prețurile variind între 600 lei și 950 de lei, cei înscriși primind o tabletă cadou; diete de slăbit cu cafea verde ori cu ananas extra forte; Revelionul 2021, în Insula Mauritius, la prețuri între 2.200 euro și 3.500 euro.

Mă scuzați, stimați cititori, că vă dau „pauză de publicitate”, dar trebuie să dau o fugă până la agenția de voiaj. Mi-e teamă să nu scap „Revelionul chilipir” din Mauritius.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4468 secunde