Incidente și accidente pe mări și oceane

214
Incidente și accidente pe mări și oceane - incidentepemari-1596467352.jpg

Articole de la același autor

Pentru a naviga în siguranță în Golful Aden și Marea Roșie – zone bântuite de pirați – bulk-carrier-ul "Jaeger" a luat la bord o echipă de securitate formată din trei oameni. Odată ajuns la bord, unul dintre aceștia nu a predat arma căpitanului navei, așa cum prevede protocolul. Dimpotrivă, individul a preluat controlul navei și a cerut să i se achite salariul pe care firma furnizoare de gărzi înarmate nu i-l plătise de mai multe luni. După trei zile de negocieri cu armatorul navei și angajatorul său, individul a predat arma și i-a permis navei să își continue voiajul. Pe data de 1 august paznicul a fost debarcat. Pe 3 august, bulk-carrier-ul "Jaeger" se afla în Canalul Suez, în tranzit spre nord.

x x x

În după-amiaza zilei de 2 august 2020, în timpul călătoriei de pe râul Chao Praya din Bangkok, nava fluvială "Lai Si Chan 1" cu 75 de pasageri la bord a început să ia apă și să se încline. Vasul și-a întrerupt voiajul și s-a îndreptat spre cel mai apropiat dig, reușind să ajungă la timp pentru ca pasagerii să fie debarcați în siguranță. În cele din urmă, "Lai Si Chan 1" s-a răsturnat, rămânând cu o parte din suprastructură afară din apă.

x x x

Ferry-boat-ul "Raja 4" s-a răsturnat și s-a scufundat în Golful Siam, în noaptea de 1 august 2020, după ce a fost surprins de o furtună. Vasul plecase din Insula Koh Samui și se îndrepta spre Donsak Ferry Pier, din provincia Surat Tani, Thailanda. La bord se aflau 12 membri ai echipajului și 4 pasageri (3 șoferi de camion și o femeie), 3 camioane și o camionetă. A fost declanșată operațiunea de căutare și salvare. 9 persoane au fost găsite în viață, iar 7 au fost declarate dispărute. Vasul era foarte vechi. Fusese construit în 1978 și ar fi trebuit să fie trimis de mult timp la fier vechi. Era înmatriculat sub pavilion Thailanda, un pavilion extrem de permisiv în privința respectării standardelor de navigație.

x x x

În după-amiaza 1 august 2020, într-un container de la bordul cargoului multifuncțional olandez "FWN Splendide" a izbucnit un incendiu. Nava era acostat în portul turcesc Izmir. Numărul containerelor avariate nu se cunoaște.

x x x

Nava portcontainer "Cap Jackson" a raportat un incendiu în sala mașinilor, în timp ce se afla ancorată la Balboa, Panama, unde ajunsese pe 29 iulie 2020. Un membru al echipajului a fost rănit, iar un generator de curent electric a fost complet distrus.

x x x

Pe data de 31 iulie 2020, în timp ce se afla în apele Bulgariei, cargoul "Deniz S" a început să aibă necazuri: a luat apă și s-a înclinat spre un bord. În cele din urmă, vasul a fost remorcat spre portul Burgas.

"Deniz S" are capacitatea de 4.281 tdw, a fost construit în 1981 și este înmatriculat sub pavilion Tanzania, aflat pe lista neagră a Black Sea Memorandum. În februarie 2020, vasul fusese reținut de inspectorii de Port State din portul Midia pentru o serie de neconformități de la standardele de siguranță a navigației, printre care figurau lipsa etanșeității la o serie de instalații de bord.

Se pune întrebarea: de ce serviciul de Port State Control din portul Midia a permis plecarea navei, dacă aceasta nu și-a remediat defecțiunile și a continuat să aibă infiltrări de apă?  



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4285 secunde