IMM-urile, victime clasice ale fraudelor electronice

431
Tentativele de Fraudă electronică de tip "phishing", îndreptate împotriva băncilor, pot afecta un IMM, în condițiile în care firmele mici și mijlocii ocupă un procent important din clientela unei bănci.
80% din reclamațiile referitoare la atacuri electronice și tentative de fraudă, la nivel național, vin din partea companiilor străine, care sunt "atacate" fie direct, fie prin intermediul unor site-uri false de bănci.
"Phishing-ul" înseamnă obținerea unor date confidențiale, cum ar fi date de acces pentru aplicațiile de internet banking, de comerț, gen E-Bay sau PayPal, și pentru cărțile de credit, prin intermediul unor tehnici elaborate de manipulare.
Un atac clasic constă în trimiterea unui mesaj, pe mail sau pe tele-fon, prin care victimele sunt sfătuite să își dea datele confidențiale pentru a beneficia de oferte promoționale sau pentru a corecta o eroare tehnică, prin care datele originale s-au pierdut. Mesajele conțin un link către un site fals al băncii, pentru ca totul să pară oficial.
Pentru a fi protejate, IMM-urile trebuie să respecte o politica internă solidă, în ceea ce privește accesul la internet. Este de preferat ca angajații să nu încerce să des-chidă e-mail-uri suspecte, ci să le raporteze imediat administratorilor de rețea, dacă există așa ceva. De asemenea, este important ca nici un angajat să nu fie autorizat să publice pe internet informații confidențiale sau de natură financiară. Regula trebuie să acopere orice tip de tranzacții bancare pe web și de informații suplimentare despre conturi sau carduri.
Nu în ultimul rând, browser-ul de internet, sistemul de securitate, antivirusul și programul antispyware trebuie actualizate în permanență, deoarece unele atacuri de phishing constau în inserarea de troieni, viruși care dau acces "proprietarilor" la datele confidențiale ale viitorilor păgubiți.

Tentativele de Fraudă electronică de tip "phishing", îndreptate împotriva băncilor, pot afecta un IMM, în condițiile în care firmele mici și mijlocii ocupă un procent important din clientela unei bănci.
80% din reclamațiile referitoare la atacuri electronice și tentative de fraudă, la nivel național, vin din partea companiilor străine, care sunt "atacate" fie direct, fie prin intermediul unor site-uri false de bănci.
"Phishing-ul" înseamnă obținerea unor date confidențiale, cum ar fi date de acces pentru aplicațiile de internet banking, de comerț, gen E-Bay sau PayPal, și pentru cărțile de credit, prin intermediul unor tehnici elaborate de manipulare.
Un atac clasic constă în trimiterea unui mesaj, pe mail sau pe tele-fon, prin care victimele sunt sfătuite să își dea datele confidențiale pentru a beneficia de oferte promoționale sau pentru a corecta o eroare tehnică, prin care datele originale s-au pierdut. Mesajele conțin un link către un site fals al băncii, pentru ca totul să pară oficial.
Pentru a fi protejate, IMM-urile trebuie să respecte o politica internă solidă, în ceea ce privește accesul la internet. Este de preferat ca angajații să nu încerce să des-chidă e-mail-uri suspecte, ci să le raporteze imediat administratorilor de rețea, dacă există așa ceva. De asemenea, este important ca nici un angajat să nu fie autorizat să publice pe internet informații confidențiale sau de natură financiară. Regula trebuie să acopere orice tip de tranzacții bancare pe web și de informații suplimentare despre conturi sau carduri.
Nu în ultimul rând, browser-ul de internet, sistemul de securitate, antivirusul și programul antispyware trebuie actualizate în permanență, deoarece unele atacuri de phishing constau în inserarea de troieni, viruși care dau acces "proprietarilor" la datele confidențiale ale viitorilor păgubiți.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.421 secunde