GSP a investit peste un miliard de dolari în flota offshore

2494
5
GSP a investit peste un miliard de dolari în flota offshore - navagspphoenix-1353257047.jpg

Articole de la același autor

Pentru o companie tânără, cu o existență de doar opt ani, "Grup Servicii Petroliere" a avut o evoluție cu adevărat spectaculoasă.

În acest interval de timp atât de scurt, a reușit să-și extindă aria de operare în Marea Neagră, Mediterana, Golful Persic, Golful Mexic și Marea Nordului.

Printre cele mai importante contracte derulate se numără cele pentru:

- dezvoltarea zăcământului de gaze naturale Akcakoca (Turcia), în valoare de 100 de milioane de dolari. În baza lui, a fost construită și echipată cea mai mare platformă modulară cu două punți din perimetrul Mării Negre și a fost instalată o conductă submarină pentru transportul gazelor naturale până la conducta magistrală,

- contractul pentru instalarea de conducte submarine la platforma Galata, pe platforma bulgară a Mării Negre, de către Melrose Resources;

- instalarea gazoductului Dzubga - Layarevskoe - Soci, pe platforma continentală rusă, în valoarea de 269 milioane de dolari;

- furnizarea de servicii de inspecție submarină pe traseul viitorului gazoduct strategic South Stream și pentru dezvoltarea zăcământului Kirinskoye, în cadrul proiectelor derulate în regiunea Sahalin.

În 2012, GSP a reușit să pătrundă pe piața furnizorilor de servicii petroliere din zona exclusivistă a Mării Nordului. În prezent, com-pania oferă servicii de foraj marin cu o platformă autoridicătoare de tip cantilever, "GSP Saturn", și servicii de instalare a conductelor submarine cu o navă specializată în instalarea conductelor rigide și a celor flexibile, "GSP Falcon", navă clasificată DNV dispunând de sistem de poziționare dinamică DP2.

Din 2004, GSP a investit în mo-dernizarea flotei peste un miliard de dolari, sumă reflectată atât în modernizarea platformelor de foraj "GSP Atlas", "GSP Orizont", "GSP Jupiter", "GSP Saturn", cât și în noi achiziții de nave, nave pentru construcții marine, platforme de foraj.

Flota GSP este formată din trei mari categorii de asset-uri: platfor-me de foraj marin, nave de con-strucții marine și nave de asistență și aprovizionare cu diferite funcțiuni.

Structura ei e următoarea:

- foraj marin: (platforme autoridicătoare mobile pentru foraj marin, MODU/mobile offshore drilling unit): "GSP Atlas" - platformă autoridică-toare/jack-up de tip cantilever, "GSP Prometeu", "GSP Saturn" - platformă autoridicătoare/jack-up de tip cantilever, "GSP Orizont" - platformă autoridicătoare/jack-up de tip cantilever, "GSP Jupiter" – platformă autoridicătoare/jack-up de tip cantilever, "GSP Britania" și "GSP Fortuna";

- construcții marine: "GSP Falcon" - navă cu sistem de poziționare dinamică, clasificată DNV, pentru insta-larea conductelor submarine rigide si flexibile, "GSP Bigfoot 1"- barjă cu sistem de poziționare dinamică clasificată ABS, pentru instalarea conductelor submarine și pentru operațiuni heavy lift (operațiuni de ridicare de mare tonaj; acestea se desfășoară în general în cadrul lucrărilor de instalare a construcțiilor marine precum jackete și platforme fixe, instalații eoliene în proiectele eoliene marine sau în proiectele de dezafectare a instalațiilor marine); "GSP Bigfoot 2" - barjă semisub-mersibilă. La acestea se adaugă ma-caralele plutitoare "GSP Neptun" (de 1.800 tf) și "GSP Granit" (100 tf).

- Nave multifuncționale de asis-tență pentru industria marină de petrol, gaze și energie eoliană:

a) AHTS (nave pentru operațiuni de papionaj - mutare și poziționare de platforme autoridicătoare sau semisubmersibile, nave de construcții marine): "GSP King", "GSP Alcor", "GSP Queen", "GSP Vega"

b) PSV (nave de aprovizionare) - "GSP Orion" (cu sistem de pozițio-nare dinamică și echipament de recuperare a hidrocarburilor dever-sate accidental și stocare a acestora, aflat în contract cu EMSA/ Agenția Europeană de Siguranță Maritimă ca navă OSR/ Oil Spill Recovery/navă de intervenție pentru recuperarea hidrocarburilor deversate accidental în Marea Neagră), "GSP Licorn" și "GSP Perseu";

- navă pentru transportul echipajelor – "GSP Phoenix";

- navă MEDEVAC/evacuare medi-cală de urgență și transport rapid de personal - "GSP Lyra".

Pe lângă cele enumerate mai sus, GSP mai deține și operează o flotă de ROV-uri/roboți submarini comandați de la distanță, atât pentru inspecții, cât și pentru lucrări submarine, și un echipament de scufundare în saturație cu capacitate de 12 locuri, care poate atinge adâncimea maximă de lucru de 300 metri.

Comentează știrea

Dolph Lundgren
19 noiembrie 2012
iliescu o va RUINA cat de curand !

Va avea "grija" CLANUL iliescu s-o puna pe butuci !!!

mishu
19 noiembrie 2012
GSP Investitii

Pe dracu Investitii GSP. Sunt banii bancilor sifonati si apoi Basescu/Boc/Ponta fac imprumuturi la FMI ca sa astupe gaurile bancilor, iar noi platim imprumutul. E tare ingineria, nu ? Si asta e doar un exemplu. Si altii fac la fel ca e legal in Romania. Oare citi banuti nu iau calea off-shorurilor din banii de la banci? Sa traisca bine astia alde Dragnea bugetaru cu averi colosale, Oprisan, Berceanu, Diaconescu, si mai nou codita de la verzi, ca vrea si el...

sony
27 noiembrie 2012
salariile

dar la gsp se platesc salariile la timp???

nicu
27 noiembrie 2014
salarii gsp

da se platesc odata pe luna salariile ...joia dupa miercurea ciuc

Moromete
17 decembrie 2015
Minciuni gesepiste

Atatea minciuni penibile n-am citit in viata mea! Articol nascut din fantezia bolnava a PR-ului gesepist...oameni buni, compania asta e un cadavru ambulant, cu datorii in toate partile si un renume mizerabil in tagma offshore!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2169 secunde