În primul trimestru al acestui an
Fluxurile de mărfuri din porturile maritime românești au crescut cu peste 15%
195
Articole de la același autor
Cadeții români își fac "stagiul de sclavi" pe coșciugele plutitoare
19 Februarie 2018
Școala care pregătește personal auxiliar pentru navele de croazieră și-a deschis porțile la Constanța
10 Martie 2018
EXPLOZIE la bordul unei nave de cercetări! O persoană A DISPĂRUT
17 Aprilie 2018
Evidențele Fiscului sunt pline de erori
24 Februarie 2018
În primele trei luni ale anului 2018, fluxurile de mărfuri din porturile maritime românești au crescut cu 15,30% față de aceeași perioadă din 2017, ajungând la 13.348.851 tone. Dar mai semnificativă este creșterea de 3,42% față de intervalul ianuarie - martie din 2016, care a fost un an bun pentru industria portuară românească.
Traficul maritim a fost de 11.019.595 tone, în creștere cu 17,80%, iar cel fluvial, de 2.329.256 tone, mai mare cu 4,76%.
★ ★ ★
Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 11.030.407 tone de mărfuri, în creștere cu 10,78%. Saltul ar fi fost mult mai mare, dacă jocul prețurilor de pe piața internațională a cerealelor nu i-ar fi determinat pe producători și exportatori să stocheze cantități mari de grâne, în așteptarea scumpirii lor. Din acest motiv, cantitatea de cereale derulată a fost mai mică cu 10,49% față de primul trimestru al anului 2017. Este de așteptat ca până la noua recoltă, traficul de cereale să se relanseze.
În schimb, mai toate celelalte grupe de mărfuri au înregistrat creșteri semnificative. Ca urmare, în structura traficului au avut loc schimbări majore. Dacă în anul 2017, cerealele și semințele uleioase aveau o pondere de 41,68%, în primul trimestru din 2018 mai reprezentau doar 30,06% din fluxul total de mărfuri. Pe de altă parte, ponderea celorlalte grupe de mărfuri a crescut decisiv pentru a suplini deficitul de cereale. În perioada ianuarie - martie 2018, ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (19,23%), hidrocarburile (14,40%), mărfurile containerizate (13,75%) îngrășămintele și produsele chimice (7,72%) și produsele metalice (4,88%).
În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 1.516.398 tone, în creștere cu 0,20%, respectiv 160.910 TEU și mai mic cu 0,87%.
★ ★ ★
În lunile ianuarie - martie 2018, portul petrolier Midia a derulat un trafic total de 2.300.502 tone de mărfuri, cu 43,73% mai mare decât în aceeași perioadă din 2017. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 94,62% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, s-au remarcat printr-o creștere de 47,73%.
★ ★ ★
Portul Mangalia a manipulat doar 17.942 tone de mărfuri, cu 10,76% sub nivelul atins în primele trei luni din 2017, fiind afectat de criza prin care trece compania Daewoo - Mangalia Heavy Industries.
★ ★ ★
Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 64,29 milioane tone de mărfuri, în primul trimestru al anului 2018, în creștere cu 8,7% față de aceeași perioadă a anului trecut. Porturile maritime din Ucraina au manipulat 32,8 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 1,1% comparativ cu intervalul ianuarie - martie 2017.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 22 Februarie 2018
Sâmbătă, 17 Martie 2018
Joi, 07 Decembrie 2017
Sâmbătă, 16 Septembrie 2017
Joi, 15 Decembrie 2016
Luni, 21 Noiembrie 2016
Marţi, 05 Ianuarie 2016
Joi, 19 Martie 2015
Luni, 29 Decembrie 2014
Duminică, 11 Ianuarie 2015