Flota comercială a lumii are vânt bun din pupa

769

Articole de la același autor

La începutul anului 2006, flota maritimă comercială a lumii era constituită dintr-un număr de 41.110 nave, cu o capacitate de 944,5 milioane tdw și 10,4 milioane TEU. Comparativ cu anul anterior, tonajul total crescuse cu 6,4%, iar capacitatea TEU, cu 10,7%. O asemenea rată de creștere nu s-a mai înregistrat de mulți ani. În perioada 2002 – 2006, sporul, în tdw a fost de 4,2%, reprezentând, în valori absolute, 144,7 milioane tdw.

Scrapul -o afacere profitabilă
În 2005, capacitate totală a navelor noi a depășit-o cu 60 milioane tdw pe cea a navelor trimise la dezmembrare. Casările din 2005 au avut nivelul cel mai redus din deceniul precedent. În 2005, doar 496 nave cu o capacitate de 10,3 milioane tdw au fost tăiate. Scăderea numărului navelor trimise la scrap s-a observat la toate tipurile. În anii anteriori, doar un număr redus de mici portcontainere, mai vechi de 30 de ani, a fost trimis la tăiere.
Cei care au dat de lucru șantierelor de dezasamblare a navelor vechi au fost armatorii de tancuri petroliere. În 2005, un număr de 199 de petroliere, cu o vârstă medie de 31,5 ani și cu capacitatea totală de 7,2 milioane tdw, au fost demolate. Bulk-carrierele tăiate au însumat numai 1,7 milioane tdw , iar alte tipuri de nave, 1,3 milioane tdw.

Petrolierele - 41,1% din tonajul flotei mondiale
În 2005, la flota maritimă comercială s-au adăugat 70,1 milioane tdw (respectiv 1.627 nave noi), comparativ cu 62,4 milioane tdw în 2004 (1.341 nave noi). La 1 ianuarie 2006, tonajul tancurilor (pentru produse petroliere, produse chimice și gaze lichefiate) deținea o cotă de 41,1% din cel al flotei mondiale, cu o capacitate de 367,7 milioane tdw. Față de 2002, acesta este mai mare cu 57 milioane tdw. La aceeași dată, flota de bulk-carriere (inclusiv OBO carriere) reprezenta 36,2% din capacitatea de transport mondială, având 341,7 milioane tdw. În 2002, ea avea 291,2 milioane tdw și o pondere de 36,4%.
În perioada 2002 - 2006, tonajul mondial al portcontainerelor a crescut cu 10%. La 1 ianuarie 2006, flota de portcontainere a crescut la 111,7 milioane tdw sau 8,1 milioane TEU. Ea contribuie cu 11,8% la capacitatea de transport a flotei mondiale. În schimb, navele de pasageri au o pondere mult mai mică, de doar 0,6% din tonajul total.

E vremea giganților!
Parcul naval al lumii este relativ îmbătrânit. La 1 ianuarie 2006, un număr de 7.037 nave de mărfuri generale, reprezentând 42,5% din totalul cargourilor, erau mai vechi de 25 ani (fiind construite înainte de 1981). 4.017 tancuri petroliere (inclusiv de produse), respectiv 51% din total, aveau vârsta mai mare de 15 ani. În schimb, flota de portcontainere este mult întinerită. 28,7% dintre nave sunt construite în ultimii 5 ani.
Dimensiunea medie a navelor este în creștere. În perioada 2001 - 2005, ea a făcut saltul de la 19.970 la 22.970 tdw. La începutul lui 2006, aproximativ 28.700 nave, reprezentând 75,8% (în 2002 - 74,1%) din flota comercială a lumii aveau capacitatea de până la 19.999 tdw. Majoritatea navelor din această categorie de mărime sunt cargouri. În schimb, un număr de 9.944 nave (48,5% din tonajul mondial) aveau între 20.000 și 99.999 tdw.

La începutul anului 2006, flota maritimă comercială a lumii era constituită dintr-un număr de 41.110 nave, cu o capacitate de 944,5 milioane tdw și 10,4 milioane TEU. Comparativ cu anul anterior, tonajul total crescuse cu 6,4%, iar capacitatea TEU, cu 10,7%. O asemenea rată de creștere nu s-a mai înregistrat de mulți ani. În perioada 2002 – 2006, sporul, în tdw a fost de 4,2%, reprezentând, în valori absolute, 144,7 milioane tdw.

Scrapul -o afacere profitabilă
În 2005, capacitate totală a navelor noi a depășit-o cu 60 milioane tdw pe cea a navelor trimise la dezmembrare. Casările din 2005 au avut nivelul cel mai redus din deceniul precedent. În 2005, doar 496 nave cu o capacitate de 10,3 milioane tdw au fost tăiate. Scăderea numărului navelor trimise la scrap s-a observat la toate tipurile. În anii anteriori, doar un număr redus de mici portcontainere, mai vechi de 30 de ani, a fost trimis la tăiere.
Cei care au dat de lucru șantierelor de dezasamblare a navelor vechi au fost armatorii de tancuri petroliere. În 2005, un număr de 199 de petroliere, cu o vârstă medie de 31,5 ani și cu capacitatea totală de 7,2 milioane tdw, au fost demolate. Bulk-carrierele tăiate au însumat numai 1,7 milioane tdw , iar alte tipuri de nave, 1,3 milioane tdw.

Petrolierele - 41,1% din tonajul flotei mondiale
În 2005, la flota maritimă comercială s-au adăugat 70,1 milioane tdw (respectiv 1.627 nave noi), comparativ cu 62,4 milioane tdw în 2004 (1.341 nave noi). La 1 ianuarie 2006, tonajul tancurilor (pentru produse petroliere, produse chimice și gaze lichefiate) deținea o cotă de 41,1% din cel al flotei mondiale, cu o capacitate de 367,7 milioane tdw. Față de 2002, acesta este mai mare cu 57 milioane tdw. La aceeași dată, flota de bulk-carriere (inclusiv OBO carriere) reprezenta 36,2% din capacitatea de transport mondială, având 341,7 milioane tdw. În 2002, ea avea 291,2 milioane tdw și o pondere de 36,4%.
În perioada 2002 - 2006, tonajul mondial al portcontainerelor a crescut cu 10%. La 1 ianuarie 2006, flota de portcontainere a crescut la 111,7 milioane tdw sau 8,1 milioane TEU. Ea contribuie cu 11,8% la capacitatea de transport a flotei mondiale. În schimb, navele de pasageri au o pondere mult mai mică, de doar 0,6% din tonajul total.

E vremea giganților!
Parcul naval al lumii este relativ îmbătrânit. La 1 ianuarie 2006, un număr de 7.037 nave de mărfuri generale, reprezentând 42,5% din totalul cargourilor, erau mai vechi de 25 ani (fiind construite înainte de 1981). 4.017 tancuri petroliere (inclusiv de produse), respectiv 51% din total, aveau vârsta mai mare de 15 ani. În schimb, flota de portcontainere este mult întinerită. 28,7% dintre nave sunt construite în ultimii 5 ani.
Dimensiunea medie a navelor este în creștere. În perioada 2001 - 2005, ea a făcut saltul de la 19.970 la 22.970 tdw. La începutul lui 2006, aproximativ 28.700 nave, reprezentând 75,8% (în 2002 - 74,1%) din flota comercială a lumii aveau capacitatea de până la 19.999 tdw. Majoritatea navelor din această categorie de mărime sunt cargouri. În schimb, un număr de 9.944 nave (48,5% din tonajul mondial) aveau între 20.000 și 99.999 tdw.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.0619 secunde