Extinderea Canalului Suez va relansa traficul din portul Constanța
607
Articole de la același autor
Nava "Fortuna S" va fi ranfluată
10 Octombrie 2014
Ajutor de minimis pentru achiziționarea de berbeci și juninci din rase specializate
17 Octombrie 2014
Fiscul vinde o flotilă de nave tehnice și fluviale
05 Septembrie 2014
Transportul maritim de mărfuri dintre Asia și Europa va fi relansat odată cu finalizarea lucrărilor de extindere a capacității Canalului Suez. Lucrările de dragare au început chiar în această săptămână, fiind încredințate unui consorțiu format din șase firme internaționale: National Marine Dredging Company (Emiratele Arabe Unite), Royal Boskalis Westminster și Van Oord (ambele din Olanda), Jan de Nul Group și Deme Group (din Belgia), Dredge and Dock Company (SUA).
Practic, va fi construit un nou canal de 72 km, paralel cu cel vechi. Lucrările implică săpături pe uscat, pe o lungime de 35 km, extinderea și adâncirea actualului canal pe o distanță
de 37 km, între kilometrul 60 și 95.
Cele 36 drăgi care participă la lucrare vor muta 250 milioane metri cubi de material. Construcția noului canal se va încheia în august 2015.
Se apreciază că numărul navelor care străbat, zilnic, canalul va crește de la 49, în prezent, la 97, întrucât această rută va deveni mult mai avantajoasă. Tranzitarea canalului se va reduce de la 18 la 11 ore.
Ca urmare, veniturile obținute de Egipt din taxele de tranzitare vor ajunge, în 2023, la 13,2 miliarde de dolari, față de 5,1 miliarde de dolari în prezent.
Investiția se ridică la 8,4 miliarde dolari. Fondurile necesare au fost asigurate în numai 11 zile, prin subscripție publică. Egiptenii, cu mic, cu mare, au cumpărat certificate cu o dobândă anuală de 12%, în valoare de 8,5 miliarde de dolari. 82% dintre certificate au fost achiziționate de persoane fizice.
Subscripția masivă este apreciată ca o dovadă de încredere în viitorul acestei investiții, în faptul că va aduce veniturile preconizate, dar mai ales ca o demonstrație a spiritului patriotic al egiptenilor.
Canalul Suez a fost construit în perioada 1859 - 1869 de către Universal Suez Ship Canal Company, cu prețul a mii de vieți ale egiptenilor forțați să muncească pe șantierul lui. A fost naționalizat în 1956, în timpul pre-ședinției lui Gamal Abdul Nasser.
În anul 2007, traficul pe canal a atins apogeul, atingând o pondere de 8,8% în comerțul mondial. Astăzi, realizează doar 8%.
În paralel, se derulează proiectul de dezvoltare a zonei adiacente a canalului. Pe o suprafață de 76.000 Kmp, vor fi construite centre industriale și logistice pentru import și re-export.
Scurtarea timpului de tranzitare a Canalului Suez și creșterea numărului de nave vor relansa piața Mării Negre și activitatea portului Constanța.
Practic, va fi construit un nou canal de 72 km, paralel cu cel vechi. Lucrările implică săpături pe uscat, pe o lungime de 35 km, extinderea și adâncirea actualului canal pe o distanță
de 37 km, între kilometrul 60 și 95.
Cele 36 drăgi care participă la lucrare vor muta 250 milioane metri cubi de material. Construcția noului canal se va încheia în august 2015.
Se apreciază că numărul navelor care străbat, zilnic, canalul va crește de la 49, în prezent, la 97, întrucât această rută va deveni mult mai avantajoasă. Tranzitarea canalului se va reduce de la 18 la 11 ore.
Ca urmare, veniturile obținute de Egipt din taxele de tranzitare vor ajunge, în 2023, la 13,2 miliarde de dolari, față de 5,1 miliarde de dolari în prezent.
Investiția se ridică la 8,4 miliarde dolari. Fondurile necesare au fost asigurate în numai 11 zile, prin subscripție publică. Egiptenii, cu mic, cu mare, au cumpărat certificate cu o dobândă anuală de 12%, în valoare de 8,5 miliarde de dolari. 82% dintre certificate au fost achiziționate de persoane fizice.
Subscripția masivă este apreciată ca o dovadă de încredere în viitorul acestei investiții, în faptul că va aduce veniturile preconizate, dar mai ales ca o demonstrație a spiritului patriotic al egiptenilor.
Canalul Suez a fost construit în perioada 1859 - 1869 de către Universal Suez Ship Canal Company, cu prețul a mii de vieți ale egiptenilor forțați să muncească pe șantierul lui. A fost naționalizat în 1956, în timpul pre-ședinției lui Gamal Abdul Nasser.
În anul 2007, traficul pe canal a atins apogeul, atingând o pondere de 8,8% în comerțul mondial. Astăzi, realizează doar 8%.
În paralel, se derulează proiectul de dezvoltare a zonei adiacente a canalului. Pe o suprafață de 76.000 Kmp, vor fi construite centre industriale și logistice pentru import și re-export.
Scurtarea timpului de tranzitare a Canalului Suez și creșterea numărului de nave vor relansa piața Mării Negre și activitatea portului Constanța.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 18 Octombrie 2014
Luni, 20 Octombrie 2014
Marţi, 14 Octombrie 2014
Marţi, 14 Octombrie 2014
Vineri, 10 Octombrie 2014
Miercuri, 22 Octombrie 2014
Marţi, 21 Octombrie 2014
Sâmbătă, 18 Octombrie 2014
Vineri, 17 Octombrie 2014
Vineri, 17 Octombrie 2014