Echipajul navei "Grandiosa" e "legat de glie"
697
Articole de la același autor
Procedura de alegere a negociatorilor reprezentanți ai salariaților
28 Octombrie 2011
Portul Constanța prezintă interes major pentru economia Serbiei
22 Septembrie 2011
Exportăm în flotele străine "lupi de mare", "vânători de salarii" și "indezirabili"
21 Septembrie 2011
Top 20 al flotelor maritime ale lumii, după statul armator
15 Octombrie 2011
Portul pescăresc Midia va fi construit cu bani europeni
23 Septembrie 2011
Marile afaceri ale Complexului Muzeal de Științe ale Naturii Constanța
26 Septembrie 2011
Nava "Grandiosa", sub pavilion Panama, abandonată la sfârșitul lunii martie 2011 în portul Constanța, a devenit un caz comercial pentru justiția română.
Întrucât nicio instituție a statului nu s-a implicat în recuperarea drepturilor salariale restante ale echipajului românesc, Sindicatul Liber al Navigatorilor și-a asumat responsabilitatea și cheltuielile unui proces costisitor. El a solicitat instanței de judecată să ia act de abandonarea echipajului, de neplata salariilor, a celorlalte drepturi prevăzute în contractele de îmbarcare și să decidă scoaterea navei la vânzare, pentru recuperarea lor.
Deși nava se află în portul Constanța, în dana 136, echipajul nu o poate părăsi. Legea îl obligă să rămână la bord, pentru ca nava să fie în siguranță în orice moment din zi și din noapte, iar navigația în port să nu fie pusă în pericol în vreun fel. De altfel, a început sezonul furtunilor la Marea Neagră. Oricând, din cauza vântului puternic și a lipsei echipajului de siguranță, care să vegheze și să intervină, nava se poate desprinde din legături și poate provoca accidente de navigație, cu urmări dramatice și costisitoare.
Pe de altă parte, echipaj de schimb, care să-l înlocuiască pe cel actual, nu mai are cine să furnizeze, nava fiind abandonată. În al treilea rând, echipajul nu și-ar mai putea recupera drepturile dacă ar părăsi nava.
Până la vânzarea ei, marinarii sunt practic "legați de glie". Sunt obligați să vegheze, să execute operațiunile de intervenție, fără salariu și alimente, pe un vapor pe care nu există căldură și lumină.
"Sindicatul i-a acordat echipajului ajutoare constând din alimente și va achiziționa un diesel generator, pentru asigurarea căldurii într-o încăpere. Solicităm sprijinul Adminis-trației portului Constanța să contribuie cu carburantul necesar. Până în prezent, SLN a cheltuit 30.000 de lei cu acest caz social" - a declarat liderul Adrian Mihălcioiu.
Întrucât nicio instituție a statului nu s-a implicat în recuperarea drepturilor salariale restante ale echipajului românesc, Sindicatul Liber al Navigatorilor și-a asumat responsabilitatea și cheltuielile unui proces costisitor. El a solicitat instanței de judecată să ia act de abandonarea echipajului, de neplata salariilor, a celorlalte drepturi prevăzute în contractele de îmbarcare și să decidă scoaterea navei la vânzare, pentru recuperarea lor.
Deși nava se află în portul Constanța, în dana 136, echipajul nu o poate părăsi. Legea îl obligă să rămână la bord, pentru ca nava să fie în siguranță în orice moment din zi și din noapte, iar navigația în port să nu fie pusă în pericol în vreun fel. De altfel, a început sezonul furtunilor la Marea Neagră. Oricând, din cauza vântului puternic și a lipsei echipajului de siguranță, care să vegheze și să intervină, nava se poate desprinde din legături și poate provoca accidente de navigație, cu urmări dramatice și costisitoare.
Pe de altă parte, echipaj de schimb, care să-l înlocuiască pe cel actual, nu mai are cine să furnizeze, nava fiind abandonată. În al treilea rând, echipajul nu și-ar mai putea recupera drepturile dacă ar părăsi nava.
Până la vânzarea ei, marinarii sunt practic "legați de glie". Sunt obligați să vegheze, să execute operațiunile de intervenție, fără salariu și alimente, pe un vapor pe care nu există căldură și lumină.
"Sindicatul i-a acordat echipajului ajutoare constând din alimente și va achiziționa un diesel generator, pentru asigurarea căldurii într-o încăpere. Solicităm sprijinul Adminis-trației portului Constanța să contribuie cu carburantul necesar. Până în prezent, SLN a cheltuit 30.000 de lei cu acest caz social" - a declarat liderul Adrian Mihălcioiu.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 31 Octombrie 2011
Sâmbătă, 29 Octombrie 2011
Sâmbătă, 29 Octombrie 2011
Vineri, 28 Octombrie 2011
Luni, 24 Octombrie 2011
Luni, 24 Octombrie 2011
Vineri, 21 Octombrie 2011
Vineri, 21 Octombrie 2011