Dunărea va deveni principala "șosea" a Europei

1347

Articole de la același autor

Fairway Danube (șenalul navigabil al Dunării) este numele unui proiect ce va fi realizat, în parteneriat, de șase state comunitare: Austria, Slovacia, Ungaria, Croația, Bulgaria și România. El reprezintă prima fază de implementare a Master-planului de reabilitare și întreținere a șenalului navigabil al Dunării și afluenților săi navigabili, document ce a fost aprobat de toate țările riverane Dunării, în anul 2014.


"Prin proiectul Fairway Danube urmează să se realizeze un sistem de înregistrări și măsurători precise ale albiei fluviului, șenalului navigabil și adâncimilor, date fundamentale pentru navigație ce vor fi puse la dispoziția navigatorilor și companiilor de navigație, administrațiilor fluviale și furnizorilor de logistică. În funcție de aceste informații, utilizatorii căilor de navigație își vor putea planifica mult mai bine transporturile, vor economisi timp și bani", a declarat pentru cotidianul "Cuget Liber", Daniel Georgescu, directorul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile.


În acest scop, vor fi achiziționate cinci nave de măsurători hidrografice, patru nave de semnalizări, vor fi instalate și modernizate 39 de stații hidrometrice de-a lungul Dunări, vor fi efectuate o serie de activități pilot.


Proiectul se derulează pe o perioadă de cinci ani. A început la 1 iulie 2015 și se va finaliza până pe 30 iunie 2020. Finanțarea este asigurată din fonduri europene, bugetul alocat fiind de 2.985.406,15 euro. 


În afara proiectului Fairway Danube, în cadrul master-planului se derulează proiecte complementare. Bugetul global aferent proiectelor din master-plan este de 23.357.255 euro, din care bugetul Administrației Canalelor Navigabile este de 624.096 euro. Când toate proiectele se vor încheia, Dunărea va deveni cea mai rapidă, eficientă și ecologică rută de transport pentru mărfuri și pasageri, principala "șosea" a Europei.


Beneficiarii proiectului Fairway Danube sunt: Ministerul Transporturilor, Inovării și Tehnologiei din Austria; Administrația Canalelor Navigabile (ACN) din România; Agenția Executivă pentru Explorarea și Întreținerea Fluviului Dunărea (IAPPD) din Bulgaria; Ministerul Afacerilor Maritime, Transportului și Infrastructurii din Croația; Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Dezvoltării Regionale al Republicii Slovacia; Administrația Fluvială a Dunării de Jos Galați (AFDJ). Organismele de implementare a proiectului sunt: Via Donau din Austria; Agenția pentru Căi Navigabile Interioare din Croația; Agenția de Dezvoltare Căi Navigabile din Slovacia; Direcția Generală Managementul Apei din Ungaria; Corporația Națională pentru dezvoltarea infrastructurii din Ungaria.


Ieri, la hotelul Splendid, din Mamaia, a avut loc cel de-al doilea seminar, din România, dedicat prezentări stadiului de implementare a proiectului Fairway Danube. Au susținut comunicări: Andreas Bäck – coordonatorul proiectului. Carmen Mănescu (CNACN), Mihaela Irimia (AFDJ), Martin Hristov (EAEMDR), Dan Tabără (AFDJ), Silviu Meterna (Pro Danube Romania).


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6522 secunde