Doi tineri marinari au fost escrocați de o firmă de crewing

4059
9
Doi tineri marinari au fost escrocați de o firmă de crewing - doitinerimarinari-1396789794.jpg

Articole de la același autor

Doi tineri marinari s-au adresat Sindicatului Liber al Navigatorilor, pe data de 4 aprilie 2014, reclamând că au fost escrocați de o firmă de crewing (de plasare a forței de muncă marinărești). 
"Avem de-a face cu un lanț de abuzuri, în acest caz" - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, lider al SLN și șef al Inspectoratului ITF - România. La recrutare - relatează Mihălcioiu -, cei doi au plătit câte 1.300 de lei de căciulă, contravaloarea unui așa-zis serviciu de "consultanță", în fapt un comision aflat în afara legii.
Tot ilegal, au fost obligați să își achite transportul până în portul de îmbarcare, circa 24.000 de lei de fiecare, în ciuda faptului că angajatorul îi trimisese firmei de crewing banii de avion pentru cei doi.
Când au coborât pe aeroport, tinerii nu au fost așteptați de reprezentantul angajatorului, pentru a fi cazați la un hotel, așa cum le promisese agenția de crewing. Astfel că au fost nevoiți să se descurce pe banii lor, până când nava a sosit în port. 
Ajunși la bord, au aflat că locurile de muncă pentru care semnaseră la recrutare nu sunt libere. Neavând încotro, au acceptat funcții inferioare pregătirii lor, și salarii de 400 de dolari, în loc de 1.400 de dolari, cât prevedeau contractele de muncă semnate în țară. 
Nu au rezistat prea mult. La scurt timp de la ambarcare, cei doi marinari au cerut să fie repatriați. Au ajuns în România pe banii companiei de navigație. 
"Pentru cei doi tineri aflați la începutul carierei marinărești, a fost o experiență traumatizantă. Unul are 23 de ani, iar celălalt 24 de ani. Vor fi marcați toată viața de aceste întâmplări și vor ajunge să nu mai aibă încredere în nimeni" - afirmă liderul SLN.
Cazurile de acest fel sunt frecvente. Aproape în fiecare zi, sindicatul primește apeluri din partea marinarilor aflați în situații dificile, în care nu se pot descurca fără ajutor.
"Pe lângă numărul mare de agenții de crewing serioase, există și firme care nu respectă legislația națională și internațională. Atunci când sunt autorizate să recruteze navigatori, companiile de crewing au obligația să respecte un caiet de sarcini. Acesta nu este la nivelul Convenției maritime MLC - 2006, dar cuprinde prevederi din reglementările internaționale ce au fost încorporate în convenția amintită. Conform caietului de sarcini, este interzisă perceperea comisioanelor de la marinari, iar achitarea transportului până în portul de îmbarcare este în sarcina angajatorului. Sunt interzise și practicile contractuale incorecte. Unele agenții îi înșeală pe navigatori, recrutându-i pe un contract ce nu corespunde cu cel de la navă. Ajunși la bord, aceștia află că sunt îmbarcați pe o funcție inferioară, cu un salariu mai mic și în condiții de muncă diferite de cele comunicate la plecarea din țară" - a declarat liderul SLN. 
După estimările sindicatului, între 20% și 30% dintre navigatorii români de pe piață sunt victimele rechinilor din crewing. 99% dintre cei înșelați sunt marinari nesindicalizați.
Escrocarea marinarilor este favorizată de lipsa unui sistem reglementat de reclamare a practicilor de recrutare ilegale, către Autoritatea Navală Română, care să fie sancționate de aceasta prin ridicarea licențelor. 
Navigatorii sindicalizați au cui să se adreseze. În numele lor, Sindicatul Liber al Navigatorilor și Federația Internațională a Transportatorilor preiau și rezolvă astfel de situații. În schimb, cei aflați în afara mișcării sindicale nu au cui să se plângă, lucru de care profită rechinii din crewing.
Pe de altă parte, spre deosebire de membrii de sindicat, mulți dintre marinarii nesindicalizați nu cunosc procedurile ce trebuie urmate atunci când le sunt încălcate drepturile. 
"Problemele se rezolvă mult mai ușor la bord. Când sunt pe navă, marinarii se află sub protecția legislației internaționale și pot fi ajutați. După debarcare, rămân prea puține pârghii de acțiune, iar dacă trece și ceva timp, șansele de reușită ajung să fie nule" - afirmă Mihălcioiu.
SLN susține necesitatea modificării legislației românești, în conformitate cu prevederile Convenției maritime MLC - 2006, și obligarea autorităților române să își îndeplinească responsabilitățile pe care le au față de marinari. Sindicatul le reamintește guvernanților că România este cel de-al doilea mare furnizor de navigatori din Europa și că această uriașă resursă trebuie să fie apărată de legi și autorități.


Comentează știrea

radu olteanu
7 aprilie 2014
numele companiei de crewing

De ce nu dati si numele unor astfel de asa zise companii de crewing,macar cei tineri sase fereasca sa mai cada in astfel de capcane.Daca tot faceti astfel de reportaje mergeti pana la capat si spuneti numele si adresa ,caci altfel degeaba mai scrieti aici.

Mishu
7 aprilie 2014
Ramai la radiatii , Titza ...

Voi nu vedeti ca este inventata ? Este doar un indemn la a te inscrie in sindicat in cardasie cu acest pseudo ziarist titza-calin , bun sa scrie doar nivelul radiatiilor de la Cernavoda. Cum dracu se face ca plecau pe un salariu de 1400 $/luna , dar au avut bani sa-si plateasca comisionul + transportul , bani care echivaleaza cu aprox salariul pe aproape 6 luni. Cat de idiot sa fii , sa poti avea banii astia (chiar imprumutati) si sa nu-ti cauti o agentie care nu are comision si care nu-ti cere banii de transport in avans ?!? Cand dracului scapa acest ziar de asemenea jurnalisti care scriu doar ca sa umple ziarul? De asemeni , vrajeala chestia din comentariul (poate al autorului) , ca poate fi actionat ziarul in justitie daca se da numele societatii - este un caz al unor oameni , iar presa nu face decat sa-l prezinte , asa cum fac si ziarele centrale , fara a mai fi date in judecata. Dupa optica acestui "jurnalist" , ar trebui sa asteptam vreo 5-6 ani pana se termina un eventual proces si toate caile sale de atac , ca sa aflam apoi de la urmasii lui titza-calin , cum se numea societatea de plasare de forta de munca implicata !?! Halal jurnalism mai face acest produs al scolii de partid "Stefan Gheorghiu" !!!

Marinari
7 aprilie 2014
escrocati si Mishu

Este adevarat. O eroare probabil, biletul a costat 2400 lei si nu 24.000. S-au cheltuit de persoana cate 1000 de euro si acolo s-a spus ca nu exista aceste functii libere care erau in contractul lor. In total sunt 4 persoane si se spera ca firma sa dea banii inapoi. Se foloseste o alta firma de consultanta cu adresa in acelasi loc ca firma de crewing dar alt nume si alta societate. Clar ca este aceeasi Marie cu alta palarie. Daca in cele doua saptamani nu vor returna banii cheltuiti, atunci se va face plangere oficiala la ANR si o conferinta de presa in care se vor da toate detaliile. Veti afla toate astea in scurt timp, asa ca , dl. Mishu, esti pe pustii. Stai in banca ta ca nu sti ce vorbesti.

Comandant
7 aprilie 2014
Escroci

Pai daca stau si ma gandesc, sunt o puzderie de agentii care iau spaga sau mascat sub contract de consultanta. Sa ne spuna dl.Mihalcioiu sau ANR daca consultanta este sau nu legala sa fie platita de marinari, asta ca sa stim toti odata pentru totdeauna.

Nemo
7 aprilie 2014
Pentru Comandant

Mai Nicule, cun sa fie legale? Citeste mai bine ca scrie si in articol. Treaba este ca nimeni nu ia masuri sa penalizeze astfel de comportamente. Pacat ca sunt si agentii serioase dar nu iau nicio pozitie impotriva astora care iau de la marinari

Vasile
7 aprilie 2014
Inselati

Eu am semnat contract de barman si am ajuns sa fac curatenie. Nu m-am inteles cu ei si dupa o luna m-au trimis acasa. Aici mai mai sa ma dea in judecata ca firma nu isi mai incaseaza comisionul pentru ca eu nu am stat la nava 6 luni cat era contractul. M-am speriat dar am intrebat un avocat al sindicatului, parca Ionescu, si m-a luminat. Am intors foaia si am cerut eu diferenta de bani. In final, ei au renuntat la pretentii din partea mea si mi-au dat banii cheltuiti pe avion inapoi acasa. Eu am zis ca nu imi mai trebuie firma asta iar ei bucurosi ca au scapat de mine. Eu urez succes celor pagubiti si sa nu se lase intimidati. Forta SLN !

niste navigatori nacajiti
8 aprilie 2014
Spaga bat-o vina

Vai mama noastra. Ne mananca astia de vii. Numai sindicatul si ITF ne mai apara, trebuie sa recunoastem, chiar daca romanu' nu prea e recunoscator.Sa-i dam Cezarului ce-i al Cezarului. Sindicatul SLN este de mare ajutor pentru nacajiti. Ca nu recunosc multi asta, e alta problema. Eu sunt unul care sunt nacajit dar multumesc pentru un ajutor dat la un moment dat. Pacat ca nu am reusit sa ma redresez.

EscorteDinRomania.ro
3 aprilie 2015
EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi...

EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi... www.EscorteDinRomania.ro -Escorte Constanta, Escorte Bucuresti, Escorte Brasov, Escorte Cluj, Escorte Iasi, Escorte Timisoara, Escorte Arad, Escorte Craiova, Escorte Targu Mures, Escorte Mures, Escorte Oradea, Escorte Satu Mare, Escorte Tulcea, Escorte Buzau, Escorte Pitesti... Lista detaliata pe judete pentru servicile de escorte din Romania si saloane de masaje erotice din Romania pe: www.EscorteDinRomania.ro escorte unice...

Guest04
3 decembrie 2016
Spaga

Deci si in 2016 sunt la acelasi nivel de spaga se stiu ei foarte bine care sunt si care iau ,inca nu dau nume ca afecteaz o mare parte dintre marinari care sunt acolo. Spagari nenorociti.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0264 secunde