Dede Perodin și echipa sa rămân la "cârma" Sindicatului Liber al Navaliștilor din SNC

737

Articole de la același autor

Echipa Dede Perodin - președinte, Costel Constantin - prim-vicepreședinte și Mihai Petrea - vicepreședinte a primit al treilea mandat din partea celor 68 de delegați prezenți vineri, 8 februarie 2019, la Conferința de dare de seamă și alegeri a Sindicatului Liber al Navaliștilor din cadrul Șantierului Naval Constanța. Totodată, au fost reconfirmați în funcții Mădălina Ciobanu – președinta Organizație de Femei, George Uzum - președintele Organizației de Tineret și președinții organizațiilor sindicale pe sectoare.

Reuniunea a marcat momentul încheierii unui ciclu sindical, desfășurat în condiții economice dificile pentru industria navală în general și începerea altuia cu așteptări mai mari și certitudini mai multe privind viitorul Șantierului Naval Constanța.

În raportul de activitate, Dede Perodin a subliniat buna colaborare dintre sindicat și administrație în atingerea obiectivelor comune, în respectarea prevederilor contractului colectiv de muncă, în domeniul protecției sociale și a protecției muncii, în creșterea nivelului de pregătire profesională a lucrătorilor. 


Astfel, în intervalul februarie 2018 - februarie 2019, un număr de 521 de salariați au parcurs diferite forme de pregătire și formare profesională, costurile suportate de întreprindere cu organizarea cursurilor și stagiilor de pregătire ridicându-se la 161.691 lei.


În domeniul protecției sociale, societatea a alocat suma de 1,341,195 lei (pentru ajutoare sociale, tichete cadou, căminul, dispensarul și Clubul SNC), iar cu protecția muncii au fost cheltuiți 1.116.819 lei (pentru echipament de protecție, materiale igienico-sanitare, alimentația de protecție și servicii medicale). 


Prezent la adunare, Radu Rusen – directorul general al SNC a vorbit despre dificultățile și provocările cărora trebuie să le facă față Șantierului Naval Constanța. În anul 2018, activitatea companiei s-a desfășurat în contextul unei reduceri a cererii de transport pe piața shipping-ului internațional și a creșterii pierderilor înregistrate de armatori. În aceste condiții, volumul lucrărilor de reparații de nave s-a diminuat.


Dacă în primele două luni ale anului 2019, cererea de lucrări de reparații navale s-a menținut la același nivel, se estimează că va crește semnificativ în perioada următoare. "Vă pot informa că sunt în derulare negocieri cu partenerii noștri tradiționali pentru a semna mai multe proiecte de retrofitting, pentru montarea instalațiilor de tratare a apei de balast și respectiv pentru montarea scrubber-elor pentru tratarea gazelor de eșapament. Aceste noi cerințe au fost introduse de Organizația Maritimă Internațională și, începând din acest an, devin scadente, astfel încât sperăm să beneficiem de minim șase proiecte de acest tip", a declarat directorul general.


Referindu-se la activitatea de construcții noi, Radu Rusen a vorbit despre noua serie de tancuri de produse petroliere și chimice de 41.000 tdw, aflată în proces de fabricație. Prima navă, "Histria Atlas", urmează să fie finalizată în primul trimestru al anului 2019. Cea de a doua navă va fi livrată la începutul anului 2020, iar cea de a treia va fi lansată în fabricație în trimestrul doi al anului 2019. 


Activitatea echipei de conducere a sindicatului, în noul mandat, va debuta cu negocierea creșterii generale a salariilor lucrătorilor din Șantierul Naval Constanța. Discuțiile cu administrația vor începe în următoarele zile.

Sindicatul Liber al Navaliștilor din Șantierul Naval Constanța este afiliat la Federația IndustriAII BNS și la Confederația Blocul Național Sindical.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3759 secunde