Dealerii auto accidentați mortal de criză pun lacătul pe ușă

2295
3
Dealerii auto accidentați mortal de criză pun lacătul pe ușă - 21ebee330c7b0989a9e44692587e7eed.jpg

Articole de la același autor

Peste 55.000 de mașini noi au fost înmatriculate în primele șapte luni din 2010 pe piața autohtonă, în scădere cu peste 20% față de perioada similară din 2009. În total, 64 de mărci auto au ajuns pe șoselele românești, din care doar nouă au înregistrat și o creștere față de anul trecut. Surprinzător, singurele branduri auto care au încheiat primul semestru pe plus sunt cele de lux, potrivit statisticilor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

"În România este o situație specială, doar brandurile de lux au succes acum. Oricum, ei vând două - trei mașini și sunt deja în creștere cu 100% față de anul precedent. În același timp, dealerii de mașini «normale» vând 300 - 400 de unități și apar cu o scădere de 25 - 30% față de 2009. Ar putea fi însă mult mai rău", spune Lore-dana Puiu, reprezentant al Auto Como, dealer Fiat la Constanța.
Potrivit spuselor sale, afacerile AutoComo se mențin pe zero, de ceva vreme încoace, din cauza numărului mare de campanii, de reduceri și bonusuri. Ofertele la finanțare reprezintă acum o bună strategie de marketing, mai ales că băncile s-au speriat de majorarea TVA și de previziunile inflaționiste și au scumpit iarăși creditele.
"Dosarele de leasing au început iarăși să fie aprobate mai greu. Drept urmare, am început o campanie nouă, după majorarea TVA, și menținem prețurile la același nivel. A mers foarte bine până acum, în special pentru modelul Fiat Linea, la care am avut o promoție atractivă", mai spune Loredana Puiu, care amintește și de importanța serviciilor post-vânzare.
"Înainte, promoțiile însemnau reduceri de preț și cam atât. Acum, clienții pun accent și pe after-sale, adică pe reduceri la reparațiile și reviziile din service", completează reprezentantul AutoComo.
În timp ce unii jucători din piață reușesc să se mențină pe linia de plutire, alți dealeri se pregătesc să pună lacăt pe ușă. Este cazul Truvia Motors Constanța, dealer al mărcii Honda, care va opri activitatea în cel mult două săptămâni, din cauza unei scăderi dramatice a vânzărilor.
"Nu se mai pune problema să îndeplinim cota de vânzări, pentru că nici măcar 50% din target nu putem face. Traficul în showroom este scăzut, munca din teren nu dă rezultate, așa că finanțatorul a ales soluția radicală - închiderea showroom-ului. S-ar putea redeschide, când piața auto își revine, pentru că importatorul Honda vede Constanța ca a doua piață din țară, după București. Adevărul este că aici se vând cele mai puține mașini. Este un județ suprasaturat. Peste 80% dintre mașinile vândute aici sunt pe leasing și avem cea mai mare rată de recuperare forțată. Oamenii fie nu au nevoie de mașină, fie nu au bani de mașină - asta este băltoaca din care încercăm să ieșim", spune Livia Cotaru, reprezentant de vânzări la Truvia Motors.
Din câte se pare, mulți alți dealeri se află în situații similare, unii dintre ei neavând fonduri nici pentru numerele provizorii pe care trebuie să le ofere clienților care mai cumpără totuși o mașină.

Ferrari și BMW, mașinile preferate ale recesiunii
Statistic, dacă o mașină se vinde într-un singur exemplar, în 2010, iar în 2009 nu s-a vândut deloc, creșterea este de 100%, deși cifrele sunt irelevante în acest caz. În aprilie, spre exemplu, un bucu-reștean a cumpărat o mașină AC MK Roadster, prima de acest gen din România. Bolidul britanic a fost lansat pe piață în 2009 și atinge o viteză maximă de 305 km/h.
În mai, pe piața din România a fost înmatriculat și un Lamborghini Gallardo, în valoare de 160.000 euro. În intervalul ianuarie – iulie 2009 nu s-a vândut niciun Gallardo în România.
În aceeași situație se află și constructorul britanic Rolls-Royce, care a reușit să vândă un model Phantom Coupé, înregistrat în București în luna iunie.
Un alt brand de succes, pe timp de criză, este Shuanghuan CEO, un SUV chinezesc vândut în două exemplare, în primele șapte luni, o dublare a vânzărilor față de 2009. Prețul mașinii este de circa 28.000 euro cu TVA. Mașina seamănă foar-te bine cu modelul BMW X5, motiv pentru care este interzisă pe teri-toriul Germaniei, în urma unei deci-zii a curții regionale din Munchen.
Și pentru Forza Rossa, impor-tatorul unic al mărcii Ferrari în România, primele șapte luni au adus un plus la vânzări. Italienii au reușit să dea 17 mașini Ferrari pe piața autohtonă, în creștere cu 55% față de perioada similară din 2009, când se vindeau numai 11 mașini.
Cu o medie de 20 de mașini vândute pe an, Forza Rossa este liderul segmentului autoturismelor sportive de lux, și urmează să se extindă la Monaco, unde va deschide un Ferrari Store.
Altă marcă de succes în România este Infiniti, care a crescut cu 47% în perioada ianuarie - iulie, până la 22 de unități vândute.  
Și chinezii de la Great Wall Motor au reușit să încheie primele șapte luni cu un rezultat pozitiv, vânzând 53 de mașini, față de 44 în 2009 (plus 21%).
Dintre constructorii mari, BMW și-a menținut poziția dominantă, înregistrând o creștere de 12% față de intervalul ianuarie - iulie 2009, cu 813 mașini vândute.
Potrivit datelor DRPCIV, luna iulie a marcat o dublare a înmatricu-lărilor de BMW pe piața româ-nească - 160 mașini noi, față de 81 în iulie 2009.
Cele mai vândute modele au fost, după cum era de așteptat, X5 și X6.
Singurul constructor "ieftin" care a reușit să crească în 2010 este Chevrolet - plus 4% față de ianuarie - iulie 2009, până la 2.404 unități.
În iulie, Chevrolet a vândut 506 mașini, cu 9% mai mult față de iulie 2009. Cele mai căutate modele au fost Aveo și Cruze.

Comentează știrea

Uber Alles
28 iulie 2013
Autocomo

Parasuta asta trista este aia careia fosta ei colega Cristiana Dima vroia sa ii rupa parul ala din cap pt ca se dadea la barbatul ei. Cu ochii ei bulbuciti si plangaciosi, doapa asta indesata era sa strice casa altei "amice", Georgeta Lupescu, cu al carui sot se mesagea toata ziua, sub pretextul serviciilor bancare, in timp ce pe aia o manca pe la spate ca i-a dat Lucian bani de operatii estetice sa isi puna nas si sani. Se pricepea piticania la marketing atat de bine incat a zburata-o pana la urma conducerea Autocomo. Halal marketing Lorica Bulbucica!

Traian M
25 septembrie 2013
Autocomo

Ia uite ce avem noi aici. Stire cu nimeni alta decat femeia cu trup si atitudine de fata, Loredana Puiu. Este vecina mea aceasta mititica ce a ajuns, la 30 si ceva de ani sa umble cu baietei mai mici ca ea cu 6-7 ani, din aia de aceeasi varsta cu fratele ei. Umbla vorba pe toata strada Unirii ca i s-a dus renumele la cat de "fata buna" este incat toti barbatii au fugit de ea. Si nu este pt ca umbla cu haine aiurea, pantofi oribili cu tinte si ca se boieste ca o mini pitipoanca, ci din cauza caracterului ei si a faptului ca aluat la rand baieti si barbati pe unde si cum a putut. Trista creatura. De fapt, toata familia ei este la fel. Mai are o sora maritata la fel de darnica si o alta divortata care alearga dupa putze:)

GS
5 noiembrie 2013
muisor

De acord in totalitate cu aceste opinii. Aceasta parasuta amarata Loredana Puiu care e faimoasa pentru sedintele de sex chat mai are doua surori, ambele divortate. Una care umbla dupa pere padurete si o alta ce a luat tot la rand, dar care se plangea de barbatul ei ca o insala. A scapat ala de o curva prin divort. Tot aceaata Loredana Puiu, de complexata ce e, o stramba de1.50 metri, cu picioare cracanate si ochii injectati de rosu si cat cepele, a facut la randul ei barbati de calitate sa ii dea niste suturi la dosul cel netrebnic de i-au sarit balamalele. Concluzia: de la moldovence si de la curve nu te poti astepta la lucruri pozitive!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8427 secunde