De ce nu cred românii în informațiile de pe ambalajele produselor alimentare?

738
De ce nu cred românii în informațiile de pe ambalajele produselor alimentare? - fonddecenucredromaniiininformati-1638904727.jpg

Articole de la același autor

Un studiu realizat de o echipă multinațională la inițiativa EIT Food, cel mai mare ecosistem de inovare în domeniul alimentar arată că românii sunt neîncrezători în privința beneficiilor pentru sănătate menționate pe ambalajele produselor alimentare. Ei sunt de părere că majoritatea informațiilor nu sunt neapărat reale, deși folosirea lor este reglementată la nivel european.

Pentru a simplifica limbajul folosit pe etichetele produselor alimentare și pentru a crește încrederea românilor în informațiile de pe ambalaje, EIT Food lansează proiectul Health Claims Unpacked, sprijinind consumatorii să aleagă corect și informat.

Studiul realizat de EIT Food indică faptul că la nivel european consumatorii au adesea dificultăți în a înțelege mențiunile legate de beneficiile pentru sănătate prezentate pe ambalajele produselor alimentare din cauza limbajului greoi. Afirmațiile cu privire la beneficiile alimentelor cresc confuzia consumatorului și scad încrederea în alimentele pe care le cumpără. Proiectul Health Claims Unpacked, realizat de EIT Food, susținut de European Institute of Innovation and Technology (EIT), investighează modalități prin care se pot simplifica afirmațiile legate de beneficiile de sănătate ale alimentelor pentru consumatorii europeni.

„Cu cât sunt mai multe explicații pe eticheta unui produs și cu cât se menționează mai multe că este aprobat de o anumită autoritate, cu atât ridică mai multe suspiciuni”, a răspuns un consumator de origine română în cadrul studiului.

„Ne lipsește de fapt o educație când vine vorba de industria alimentară și avem nevoie de cineva care ne-ar putea învăța cum să mâncăm sănătos”, a spus un alt consumator român.

O modalitate prin care consumatorii pot afla despre beneficiile pentru sănătate ale alimentelor este din mențiunile autorizate care apar pe ambalajele alimentare. Cu toate acestea, din cauza inflexibilității reglementărilor care guvernează formularea acestor afirmații, mulți consumatori nu le înțeleg, motiv pentru care mulți producători din România și țările învecinate sunt reticenți în a le folosi.

„Aflând ce cred consumatorii din România despre mențiunile de sănătate, putem afla cum ar putea fi reformulate pentru a le face mai ușor de înțeles și mai educative. La sfârșitul zilei, acest lucru ar putea duce oamenii să facă alegeri mai sănătoase. Toți cei care vizitează platforma Health Claims Unpacked ne vor ajuta să înțelegem nevoile și preferințele consumatorilor români”, a spus profesorul Rodney Jones, de la Universitatea Reading, liderul proiectului.

Finanțat de European Institute of Innovation and Technology, proiectul propune o abordare sociolingvistică asupra modului în care sunt formulate beneficiile alimentelor alimentare asupra sănătății. Platforma a fost gândită ca un spațiu în care consumatorii să vorbească deschis despre motivațiile care stau la baza achiziționării anumitor produse alimentare în detrimentul altora. Echipa multinațională este condusă de cadre universitare de la Universitatea Reading din Marea Britanie, susținută de cercetătorii și experții de la Universitatea Tehnică din München, Fundația Britanică pentru Nutriție, Institutul de Reproducere Animală și Cercetare Alimentară a Academiei Polone de Științe, Maspex și Foodmaestro. Versiunea în limba română a site-ului Health Claims Unpacked este acum live și poate fi accesată la adresa www.unpackinghealthclaims.eu.


Pentru mai multe informații despre proiectul Health Claims Unpacked și despre echipă, vizitați www.healthclaimsunpacked.co.uk. Health Claims Unpacked este un proiect susținut de EIT Food. EIT Food este cea mai mare și dinamică comunitate de inovație alimentară din lume. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4158 secunde