În timpul pandemiei Covid-19

Cum va evolua traficul de mărfuri în porturile maritime românești?

267
Cum va evolua traficul de mărfuri în porturile maritime românești? - cumvaevolua2-1584883518.jpg

Articole de la același autor

Întrebarea i-am adresat-o lui Viorel Panait, președintele organizației patronale Constanța Port Business Association.

"Eu întrevăd o scădere a cererii de ciment, pentru că se închid șantiere din țară. Probabil că se va solicita mai puțin cărbune pentru industria de ciment. Deocamdată nu se întrevăd reduceri în privința altor categorii de mărfuri, dar au apărut dificultăți legate de operarea navelor. Din cauza măsurilor de securitate sanitară, schimburile de personal vin mai târziu, iar celelalte pleacă mai devreme, să nu se intersecteze. Toate lucrurile acestea sunt de natură să încurce activitatea.

În port nu s-a simțit o scădere a traficului de mărfuri. În condițiile în care transportul rutier și feroviar sunt mai puțin accesibile ca urmare a restrângerii circulației, se întrevede o îmbunătățire a circulației în interiorul Europei pe calea apei.

Nu mă pot hazarda să fac speculații, previziuni. Ceea ce observ este că, acum, toată lumea inventariază, face chestionare, întreabă în dreapta și-n stânga cum se simt lucrurile. Nu știu cum să răspund la întrebarea care va fi evoluția industriei portuare", a declarat Viorel Panait, pentru cotidianul "Cuget Liber".

XXX

Ieri, 22 martie 2020, în porturile maritime românești se aflau sub operare 40 de nave, din care 38 de nave la Constanța și două nave în zona Midia. Iar pentru următoarele două săptămâni, și-au anunțat sosirea 65 de nave, din care 59 de nave la Constanța, patru nave la Midia și două nave la Mangalia. Cifrele nu diferă de situația existență înainte de declanșarea pandemiei. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4335 secunde