Cum sunt escrocați clienții firmelor de asigurări și service-urilor auto

330
Cum sunt escrocați clienții firmelor de asigurări și service-urilor auto - cumsuntescrocati-1441389402.jpg

Articole recomandate

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a identificat următoarele deficiențe sau practici incorecte în activitatea de analiză și soluționare a petițiilor aferente sectorului asigurărilor-reasigurărilor:

- nerespectarea termenului legal de plată a despăgubirilor aferente dosarelor de daună deschise în baza polițelor RCA, respectiv neplata despăgubirilor;

- stabilirea valorii de piață a vehiculelor, fără respectarea prevederilor Normei RCA, prin folosirea ofertelor de pe piață (olx.ro, autovit.ro, tocmai.ro etc.), acestea nefiind sisteme profesioniste de evaluare care să permită evaluarea obiectivă și transparentă a vehiculelor;

- nerespectarea de către asigurători a prevederilor Normei RCA privind informarea păgubiților cu privire la motivele diminuării valorii despăgubirilor solicitate;

- neaplicarea prevederilor normelor RCA în vigoare la data emiterii polițelor de asigurare RCA, în cazul daunelor totale;

- încărcarea eronată a informațiilor în baza de date CEDAM, fapt care a condus la stabilirea eronată a clasei de bonus-malus la momentul încheierii noilor polițe RCA pentru persoanele asigurate;

- practici incorecte privind vânzarea on-line a polițelor RCA. În acest sens s-a derulat un proiect de mistery shopping și a fost generată o alertă specifică. ASF a emis o normă specifică, plecând de la constarea conduitei incorecte de business a anumitor entități în relația cu consumatorii;

- emiterea unor polițe RCA false. În scopul protejării intereselor consumatorilor de asigurări a fost generată o alertă specifică în acest sens;

- nerespectarea prevederilor condițiilor de asigurare pentru asigurările facultative auto Casco, în ceea ce privește modul de stabilire a valorii reale a vehiculelor la data producerii evenimentelor rutiere.

Printre practici incorecte ale unităților de specialitate (unități service) au fost semnalate:

- emiterea unor devize de reparație care cuprind tarife orare la manoperă mult mai mari decât cele practicate de unitățile reparatoare ale mărcii auto respective;

- constatarea de către asigurător, cu ocazia inspecției post-reparație, a montării de piese after-market sau second-hand pe mașinile reparate și solicitarea, prin devizele de reparație, a costurilor aferente pieselor originale;

- introducerea de operațiuni suplimentare în devizul de reparații față de nota de constatare a pagubelor;

- intervenția manuală în programul de specialitate în care a fost întocmit devizul, determinând mărirea nejustificată a pagubei.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3553 secunde