Cum sunt escrocați clienții firmelor de asigurări și service-urilor auto
Articole recomandate
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a identificat următoarele deficiențe sau practici incorecte în activitatea de analiză și soluționare a petițiilor aferente sectorului asigurărilor-reasigurărilor:
- nerespectarea termenului legal de plată a despăgubirilor aferente dosarelor de daună deschise în baza polițelor RCA, respectiv neplata despăgubirilor;
- stabilirea valorii de piață a vehiculelor, fără respectarea prevederilor Normei RCA, prin folosirea ofertelor de pe piață (olx.ro, autovit.ro, tocmai.ro etc.), acestea nefiind sisteme profesioniste de evaluare care să permită evaluarea obiectivă și transparentă a vehiculelor;
- nerespectarea de către asigurători a prevederilor Normei RCA privind informarea păgubiților cu privire la motivele diminuării valorii despăgubirilor solicitate;
- neaplicarea prevederilor normelor RCA în vigoare la data emiterii polițelor de asigurare RCA, în cazul daunelor totale;
- încărcarea eronată a informațiilor în baza de date CEDAM, fapt care a condus la stabilirea eronată a clasei de bonus-malus la momentul încheierii noilor polițe RCA pentru persoanele asigurate;
- practici incorecte privind vânzarea on-line a polițelor RCA. În acest sens s-a derulat un proiect de mistery shopping și a fost generată o alertă specifică. ASF a emis o normă specifică, plecând de la constarea conduitei incorecte de business a anumitor entități în relația cu consumatorii;
- emiterea unor polițe RCA false. În scopul protejării intereselor consumatorilor de asigurări a fost generată o alertă specifică în acest sens;
- nerespectarea prevederilor condițiilor de asigurare pentru asigurările facultative auto Casco, în ceea ce privește modul de stabilire a valorii reale a vehiculelor la data producerii evenimentelor rutiere.
Printre practici incorecte ale unităților de specialitate (unități service) au fost semnalate:
- emiterea unor devize de reparație care cuprind tarife orare la manoperă mult mai mari decât cele practicate de unitățile reparatoare ale mărcii auto respective;
- constatarea de către asigurător, cu ocazia inspecției post-reparație, a montării de piese after-market sau second-hand pe mașinile reparate și solicitarea, prin devizele de reparație, a costurilor aferente pieselor originale;
- introducerea de operațiuni suplimentare în devizul de reparații față de nota de constatare a pagubelor;
- intervenția manuală în programul de specialitate în care a fost întocmit devizul, determinând mărirea nejustificată a pagubei.
- nerespectarea termenului legal de plată a despăgubirilor aferente dosarelor de daună deschise în baza polițelor RCA, respectiv neplata despăgubirilor;
- stabilirea valorii de piață a vehiculelor, fără respectarea prevederilor Normei RCA, prin folosirea ofertelor de pe piață (olx.ro, autovit.ro, tocmai.ro etc.), acestea nefiind sisteme profesioniste de evaluare care să permită evaluarea obiectivă și transparentă a vehiculelor;
- nerespectarea de către asigurători a prevederilor Normei RCA privind informarea păgubiților cu privire la motivele diminuării valorii despăgubirilor solicitate;
- neaplicarea prevederilor normelor RCA în vigoare la data emiterii polițelor de asigurare RCA, în cazul daunelor totale;
- încărcarea eronată a informațiilor în baza de date CEDAM, fapt care a condus la stabilirea eronată a clasei de bonus-malus la momentul încheierii noilor polițe RCA pentru persoanele asigurate;
- practici incorecte privind vânzarea on-line a polițelor RCA. În acest sens s-a derulat un proiect de mistery shopping și a fost generată o alertă specifică. ASF a emis o normă specifică, plecând de la constarea conduitei incorecte de business a anumitor entități în relația cu consumatorii;
- emiterea unor polițe RCA false. În scopul protejării intereselor consumatorilor de asigurări a fost generată o alertă specifică în acest sens;
- nerespectarea prevederilor condițiilor de asigurare pentru asigurările facultative auto Casco, în ceea ce privește modul de stabilire a valorii reale a vehiculelor la data producerii evenimentelor rutiere.
Printre practici incorecte ale unităților de specialitate (unități service) au fost semnalate:
- emiterea unor devize de reparație care cuprind tarife orare la manoperă mult mai mari decât cele practicate de unitățile reparatoare ale mărcii auto respective;
- constatarea de către asigurător, cu ocazia inspecției post-reparație, a montării de piese after-market sau second-hand pe mașinile reparate și solicitarea, prin devizele de reparație, a costurilor aferente pieselor originale;
- introducerea de operațiuni suplimentare în devizul de reparații față de nota de constatare a pagubelor;
- intervenția manuală în programul de specialitate în care a fost întocmit devizul, determinând mărirea nejustificată a pagubei.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Vineri, 28 August 2015
Luni, 25 Mai 2015
Sâmbătă, 23 Mai 2015
Miercuri, 25 Martie 2015
Sâmbătă, 07 Martie 2015
Joi, 26 Februarie 2015
Vineri, 30 Ianuarie 2015
Joi, 29 Ianuarie 2015
Sâmbătă, 17 Ianuarie 2015