Cum a devenit UMC furnizor de ofițeri pentru flota Japoniei

1961
8

Articole de la același autor

Interviu cu prof. univ. dr. ing. Cornel Panait, prorector pentru relații internaționale și dezvoltare instituțională


Începând chiar din acest an, studiile, diplomele și certificatele absolvenților Universității Maritime din Constanța sunt recunoscute de Ministerul Infrastructurii, Transporturilor și Turismului din Japonia. 


- Domnule prorector Cornel Panait, când a fost lansat proiectul japonez?
- Proiectul a început în urmă cu mai bine de patru ani, la momentul în care universitatea a semnat cu firma japoneză NYK un contract de colaborare. Acesta prevede acordarea de burse studenților noștri și posibilitatea de a face stagiul de cadet pe navele companiei. 


- Câți studenți sunt cuprinși în program?
- În jur de 20 de studenți pe promoție. Până în prezent, 80 de studenți au bene-ficiat de burse. Cel de-al doilea pas a avut în vedere participarea noastră și a japonezilor la o serie de activități de pro-movare, în care ne-am făcut cunoscută baza materială și resursa umană a universității. Astfel, am intrat în etapa în care Asociația Armatorilor din Japonia, împreună cu Ministerul Infrastructurii, Transportului și Turismului din această țară au trecut la auditarea UMC. Pentru noi a fost o provocare deosebit de mare.


- În ce a constat auditul? 
- Universitatea a pus la dispoziția auditorului sistemul de calitate pe care îl implementase, întreaga resursă materială și toate datele despre resursele sale umane. Japonezii n-au fost interesați doar de corpul didactic al UMC, ci și de traseul profesional al studenților. Le-au studiat parcursul din anul I până la absolvire. Apoi, i-au verificat pe cei ce au mers pe mare. Au urmărit evoluția profesională a absolvenților: în cât timp au promovat de la ofițer III la ofițer II, la șef mecanic, căpitan și comandant. Fiind atât de complex, auditul a durat peste doi ani. În momentul în care au luat decizia de acreditare, japonezii aveau certitudinea că îndeplinim exigențele lor. Certificatul a fost eliberat pe 6 martie 2015. Prin el, UMC este recunoscut ca furnizor de educație pentru oamenii care vor fi îmbarcați în flota japoneză. Asta înseamnă că absolvenții noștri nu vor mai face cursuri suplimentare de pregătire, nu vor da examene de validare a competențelor pe care le au și vor fi bine primiți în flota japoneză, având girul de calitate al Ministerului Transporturilor din Japonia.


- Cât timp este valabil certificatul de audit?
- Recunoașterea obținută nu este un cec în alb. După cinci ani, trebuie făcută reauditarea; vom trece prin aceleași proceduri. 
- În articolul precedent scriam că această recunoaștere le închide gura celor ce pun la îndoială calitatea pregătirii absolvenților UMC. În fața acreditării primite din partea autorităților din Japonia, niciun alt argument nu poate rezista. 
- Ceea ce am realizat noi este onorant pentru universitatea noastră, dar performanța are o semnificație mai înaltă. Ea demonstrează că învățământul românesc de marină poate produce competențe care să satisfacă exigențele unor flote de elită, cum este cea a Japoniei. Acesta este și un răspuns dat celor ce mai trăiesc cu nostalgia vechiului sistem de învățământ marinăresc. 


- Ce urmează, veți extinde numărul colaborărilor cu flota Japoniei? 
- Următorul pas este să realizăm, cu Asociația Armatorilor din Japonia, un program de colaborare și de participare a celor două instituții la dezvoltarea învățământului de marină. Desigur, este foarte important să plasăm cât mai mulți absolvenți în flota niponă. Este la fel de important să invităm doi-trei specialiști de acolo de unde se scrie istoria navigației, să fie lectori la UMC, să țină o serie de cursuri. Să nu uităm că secretarul general al IMO este japonez, că toate inițiativele majore din shipping trec obligatoriu prin Japonia. 


- Acest audit deschide drumul absolvenților UMC și spre alte flote din Extremul Orient, precum navele cu pavilion China, Filipine or Singapore?
- Într-adevăr. Vreau să vă subliniez că noi suntem în discuții avansate cu universitățile Shanghai Maritime și Dalian University, din China, pentru realizarea unor programe masterale, în colaborare. Am avut vizite reciproce și am putut constata că ceea ce facem noi, astăzi, se situează la cel mai înalt nivel al unei instituții academice. 


- Absolvenții UMC muncesc pe nave străine, în echipaje internaționale. Îi pregătește universitatea să facă față șocului cultural?
- În UMC, toată lumea participă la cursul de multiculturalism. Studenții învață care sunt diferențele culturale, de religie, de comportament între națiuni, popoare, etnii ori mari grupuri sociale. Există un interes foarte mare din partea studenților pentru acest curs, participarea fiind maximă.


Comentează știrea

vasile
26 martie 2015
Cadeti

Articolul este bun dar daca s-ar spune exact cati cadeti pot face practica pe navele armatorilor japonezi am sti clar un lucru. Ne ducem la NYK si spun ca nu iau cadeti, ca au si asa multi (20 nm). Deci? Orice este mai bine decat nimic dar cu 20 nu se face promovare in masa, avand in vedere ca UMC scoate 1200 student pe an!!!???

nicolae
26 martie 2015
publicitate ieftina

Un nou articol publicitar. UMC e departe de ceea ce ar trebui sa fie o Universitate de marina, iar principalul vinovat pentru imaginea negativa si degradarea pregatirii studentilor este Panait, cel care incurajeaza spaga si spagarii sau mai nou ameninta profesorii cu lipsa de norme daca lasa repetenti. disperarea naste monstrii

marinaru
26 martie 2015
umc=aprozar srl

articol nefondat... iti vin cadeti la nava si nu doar ca sunt aerieni, unii nici nu sunt interesati sa invete... in sala masini , nu te plimbi cu binoclu sa admiri marea, daca nu stii ce faci, o incurci si tu si ceilalti, daca era ceva simplu, orice inginer de aprozar spiru,ovidius,saguna, samd se faceau marinari :))

vrajeala de corupt
26 martie 2015
locuricadeti=0

Cata vrajeala are asta in el . Care 20 de.insi ? 10 cadeti te doare gura sa spui. O mare prostie umc la fel si anmb. Numai minciuni . La umc nu se face carte , o mare parte din profesori nu sunt capabili si sa isi sustina cursul fara videoproiector sau foaia in fata. Multa materie de umplutura si nefolositoare . Sunt foarte putini profesori buni si materii folositoare. Stai 2-3 in facultate ajungi pe o nava cu chiu cu.vai sa iti faci cadetia si nu sti mai nimic din facultate. Tot la nava inveti ce e necesar ptr aceasta meserie. UMC este o afacere atat nimic mai mult !!!!!

spaga
26 martie 2015
Panait spagarul

Baieti va spun eu ca panait lau spaga la greu cind era un simplu profesor pe vremea comunistilor la Institutul de marina dara-mi-te acum!Si intr-adevar treaba cu japonezii e praf in ochi ab crewing=ul e plin de cadeti in astepatre dar la ei pleaca in primul rind aia cu pile barosane rau de tot.

matei
27 martie 2015
publicitate

oare cat a platit panait pentru acest articol? si din ce fonduri? toata lumea stie ca panait plateste toate ziarele pentru a avea o presa favorabila si a nu se publica toate afacerile ilegale pe care le face. aude si DNA?

Dl Goe
1 aprilie 2015
Oftica mare printre idiotii sindicalizati...

Cand un cal de rasa intra in mahala, ies de sub garduri toate jighimelele paduchioase si incep sa latre... Struguri acri, taica, tare acri... Le curg balele de furie... Si ca sa nu latre degeaba incep sa se muste intre ei...

ELIZA
4 aprilie 2015
OPORTUNITATE

Adu-ți aminte că toți cei care reușesc în viață au început prost și trec prin multe greutăți înainte de a reuși. Asta scrie celebrul Napoleon Hill în cartea "De la idee la bani". Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision. Pentru mai multe detalii, trimiteți mesajul PROIECT la adresa de email [email protected]

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4356 secunde